fietsplezier met de kleine

ja binnen drie dagen hadden we al bericht terug, maar waar we al bang voor waren, wij zijn fout geweest om de maxi cosi in de fietskar te zetten nergens staat dat de maxi cosi in de fietskar kan, (dat klopt wij hebben het van mond op mond gehoord dat dat kon)

wel gaven ze aan dat het een naar geval,maar dat de fout niet bij hun lag. hun hebben namelijk echte babyschelpen. hierbij kan het voetje niet in de buurt van het achterwiel komen,wel gaven ze aan dat het niet had mogen gebeuren dat het veiligheidsnet losgegaan was, maar ook hier noemde zij de combinatie dat dit gebeurde door het gebruik van de maxi cosie

een nette brief, alleen wij konden er verder niets mee.....

hoi

mn dochter zat met 8.5 mnd op de fiets
meestal kunnen ze op de fiets als ze zelfstandig kunnen gaan zitten
hier nog lang niet het geval helaas
ik kan niet wachten, mis het fietsen erg,
zeker als ik mn dochter op de psz moet brengen, best ver lopen
en de auto elke keer pakken vind ik niks

groetjes

Hoi Janneke, Berend kon idd al erg goed zitten tijdens onze forummeeting. Volgens mij is hij er al helemaal klaar voor maar z'n mama nog niet ;-)) Hester kan ook al best goed zitten dus ik breng haar nu met de fiets naar het kinderdagverblijf. Ze vindt het fantastisch. Ik doe wel heel voorzichtig en dan met name bij  drempels enzo. Verder fiets is alleen maar over asfalt.  Heb vanmiddag een geweldige Jip en Janneke poncho gekocht bij de Hema... niet dat we gaan fietsen als het regent... hihi! Ik zou het gewoon proberen. Zorg je er dan wel voor dat je wederhelft het fototoestel klaar heeft?!?

Indy is vorige week voor het eerst meegeweest (zondag is ze 9 maand) maar ze zit heel stevig dus voor mijn gevoel kon het wel, gewoon korte stukjes zoals naar de psz om haar zus weg te brengen is denk ik 8 minuten lopen ofzo maar fietsen is toch wat makkelijker helemaal terug als ze moe is van school loopt Luna niet zo hard meer haha

@ Fleur: ja inderdaad mama is nogal onzeker...  misschien moet ik maar eens wat meer vertrouwen hebben in Berends powerrrr!

Ik ga het gewoon eens voorzichtig proberen, kleine stukjes naar gastouder en terug, niet hobbelen. Leuk, leuk! Eindelijk  een 'fietsuitrusting' aanschaffen!

@ Ruth, ik ga die chariot eens opzoeken, een smalle bak vind ik wel prettig.
@ Susanne / Anne-Fien: ik zal letten op die ijzeren stang aan de achterkant

Het ligt inderdaad aan hoe goed je kindje kan zitten.
Seny kon met 4 maanden al zelfst. zitten. Bij ons laatste beoek aan het CB gevraagt of ik met hem ook tot 9 maanden moest wachten met fietsen. Het CB riep meteen dat ik met hem alllang wel stukjes mocht gaan fietsen. Hij zit nu al 2 maanden en hij loopt nu  al rondjes in de box.
Dus wij zijn deze week met 6 maanden voor het eerst op de fiets gestapt. En dit gaat prima. We bouwen het rustig op, maar dat hoefde van het CB zelfs bij hem al niet meer.

Ik zou het gewoon even voorlegen bij je eigen CB (als je tenminste een CB hebt, waar je ook echt wat aan hebt.).

Nog een tipje: bij de site van ANWB kun je een voorzitje van Bobike kopen met 50% korting ( je betaald 25 euro, op marktplaats betaal je nog meer, en de actie is tot 19 sept.)

Succes, Anne

Terug
Bovenaan