Fijne draagzak vanaf geboorte

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een fijne draagzak waar mijn kindje straks vanaf de geboorte in kan!

Weten jullie een fijne draagzak?

Dank je wel!

Is er een specifieke reden dat je voor een draagzak wil gaan?
Zelf heb ik gekozen voor een draagdoek, lijkt vooraf heel ingewikkeld, maar genoeg YouTube filmpjes waarin rustig en helder voorgedaan wordt hoe het moet. Als je het eenmaal weet is het heel makkelijk!
Ik heb wel eens een draagzak omgehad en vond dat echt niet prettig zitten, ging toch hangen op mijn schouders. Dit heb ik helemaal niet gehad met draagdoeken! 
In de beginfase gebruikte ik een simpele, goedkope rekbare draagdoek. Rekbaar is dan fijn, omdat je deze eerst zelf omdoet en later je kindje erin. Toen mijn zoontje hier te zwaar voor werd heb ik geïnvesteerd in een mooie geweven draagdoek. 

Mijn advies zou zijn een draagdoekconsulente uit te nodigen. Superfijn en zo man je verschillende doeken en zakken proberen. Ik ben fan van een draagdoek en de kokaidi flip draagzak. Succes!

De eerste 3 maanden had ik een rekbare doek, deze vond ik toch wel heel fijn omdat de baby dan net even wat steviger tegen je aan zit.
Daarna de draagzak Tula free to grow: heel tevreden over! Die heb ik tot ongeveer 15 maanden nog regelmatig gebruikt. In principe kan deze vanaf de geboorte maar daar heb ik geen ervaring mee. Ook makkelijk te verstellen en daardoor makkelijk door mij en mijn man te gebruiken. 

Wij hadden een draagzak van ergobaby. Lekker zacht materiaal en makkelijk aan te doen. Kan je gebruiken tot 6 maanden ongeveer

Wij hebben de ergobaby 360 omni. Hele fijne draagzak, er is ook een newborn insert voor te krijgen. Is voor ons bij beide kids echt een redding geweest als ze niet konden slapen in hun bedje. 
Maar het is heel persoonlijk wat een fijne is. Een draagconsult is zeker aan te raden!

Draagdoek ipv draagzak: Diva Milano Essenza Mei Tai. Ergonomisch, knelt niet, baby zit met ondersteuning in het doek en bij nek, meteen en lang te gebruiken, ademend en niet moeilijk te knopen (ook fijn ??).

Terug
Bovenaan