Filet americain

Hahahaa.. Een paar weken geleden liep ik per ongeluk met het verkeerde zakje de winkel uit en had ik het broodje filet americain van mijn vriend (en hij mijn broodje kip).. Toen ik het zakje openmaakte kon ik me amper beheersen. Mijn vriend wist nog net het broodje uit mijn handen te grissen "dat mag jij niet!". Grmmblll.

Amsterdams broodje tartaar met uitjes.. owowow!

Ik had al een deal met mijn vriedn dat hij na de bevalling al het rood vlees gaat serveren wat hij kan vinden, biefstukken, carpaccio, zo bloederig mogelijk... Maar gisteren vertelde iemand mij dat ik dat wel kon vergeten als ik borstvoeding ga geven... ARGH!!
 
Ja, heel herkenbaar, mijn collega's eten regelmatig filet am. met uitjes tijdens de lunch en ik zit daar dan kwijlend bij. Voordat ik zwanger was at ik het bijna elk weekend (erg hè?).
Ik heb dat ook met een lekker biertje of een wijntje. Ik heb alles over voor mijn kleine maar vind het soms wel moeilijk hoor! Een lekker roséetje in het avondzonnetje.......
En dan inderdaad niet 9 maanden maar ook nog daarna ivm de borstvoeding (ohhhh!!)
Maar ja, de gedachte dat ik straks mijn eigen kindje gezond in mijn armen houd zorgt ervoor dat ik dat allemaal gelijk vergeet!! Daar doe ik het toch voor! Niet?
 
Toen mijn zusje was bevallen belde ze: "je hebt een neefje en neem je asjeblieft een bak filet americain voor me mee!"
Dus die had het ook hoog zitten!!
 
Hou op zeg... ik krijg gewoon zin in carpaccio of filet. Maar uh... volgens mij is het niet zo dat het na de bevalling als je borstvoeding wil geven niet zou mogen, toch eens aan mijn vk vragen.
 
Toen ik net was bevallen van mijn zoon heeft mijn man 's avonds carpaccio (van de slager!) gemaakt met een biefstukkie. Geen alcohol want borstvoeding. Maar het smaakte fantastisch. Pffft, nog 9 weken....
 
Terug
Bovenaan