filmpje over bv in het openbaar

A

Anoniem

Guest
Hoi, ik zet dit filmpje nog maar es onder een ander kopje: misschien dat de baadschap zo beter overkomt...

Ik vond dit filmpje op youtube en sta zelf totaal achter de boodschap.
Ik bedoel het absoluut niet als aanval  op degene die (om wat voor rede dan ook) voor fv kiezen; ik bedoel het als promotie van het in het openbaar voeden van je baby, omdat daar vaak nog een taboo op heerst!

http://nl.youtube.com/watch?v=7zIt62iEKtU

Liefs Nika

Wow.

Je hebt bij mij wel wat aangewakkerd met je filmpje. Ik voel me al weer helemaal fanatiek worden.
Ik was al niet preuts of wat dan ook, voedde al "brutaal" overal en nergens, maar ben dat voor deze baby ook zeker weer van plan!
Ik heb geen hekel aan fles-baby's of fles-mama's,   iedereen heeft zijn eigen redenen voor welke manier van voeden dan ook, iedere moeder heeft haar eigen grens wanneer ze wil stoppen met de borstvoeding, maar ik heb wel een hekel aan mensen die mij niet in mijn waarde laten, die zich storen aan voedende moeders en baby's en er commentaar op leveren. Ik heb ze ook allemaal gehoord. Dat het niet natuurlijk is... (hè??)   dat het aanstootgevend is... (jaja, en al die lage decolletés van tegenwoordig dan niet zeker) ,dat het kind er nu toch echt wel te oud voor is... (14 maanden!!!) oh ik kan er nu al weer zooooo giftig van worden.

Dat de man de borsten nou opwindend en mooi vind, wil nog niet zeggen dat dit het enige en belangrijkste doel is van die dingen!!! De mens is een zoogdier!!! Je ziet andere zoogdierenmannetjes toch ook niet aan de tepels van hun vrouwtjes zitten, maar drinken dat die baby's kunnen!
Geloof me, ik vind het ook fijn dat mensen-mannen wel aan borsten zitten en zou het erg vervelend vinden als die van mij daar mee zou ophouden, maar volgens mij zijn het naast erogene zone's ook nog altijd gewoon melkklieren. En laat mij lekker mijn kind voeden als het trek heeft...

Sorry voor mijn uitbarsting. Alle frustraties kwamen even boven. Dat helpt om me alvast te wapenen voor de opmerkingen die vast weer gaan komen, straks.
Gelukkig zijn er ook nog steeds vertederende blikken, moeders en "oma's" die je aanmoedigen en complimenteren en verzuchten dat het voor hen al weer zo lang geleden is...
Ik word ook zo'n oma...
Maar eerst maar weer eens mama.

Leve mamamelk!

Marjoke

Hoi Nika,

Wat een heerlijk filmpje zeg!
Hier nog zo eentje, geniet ervan! WBW Tribute

Groetjes van Yvonne

haha staat er hier een (borstvoedings)dreumes naast me: mama kinties dinken
Moge duidelijk zijn wat hij krijgt

Twee prachtige filmpjes!
Ik ga er straks ook bij de tweede weer helemaal voor!
Helaas is mijn borstvoeding nu sterk teruggelopen en krijgt mijn oudste niet meer, maar ik heb haar met veel plezier een jaar lang helemaal zelf gevoed!!
En daar ben ik supertrots op!!

Groetjes Bloem 25

Hoi meiden,

wat heerlijk dat jullie er ook zo over denken!
Ik heb mijn zoontje tot 2,5jaar gevoed en ook in het openbaar als dat zo uitkwam!
Ik vind het een van de mooiste en natuurlijkste dingen die er zijn en ik kijk er al naar uit om ook dit kindje weer de borst te mogen geven.

Liefs Nika

quote: studiemam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-11-2007 15:58:29'));

Ja je hebt mede aanhangers hoor
De oudste heeft hier overigens maar 7 weekjes borstvoeding gehad door allerlei opstart problemen.... maar bij de jongste ging het perfect! Nu nog 'maar' 1x per dag, maar dat is voor een heleboel mensen al schokkend genoeg met ruim 21 maand .

Zag dat je de link ook op het bv-forum had geplaatst  (wie weet zie ik je daar wel vaker posten!)

groetjes,
Marije

quote: Marije reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-11-2007 22:12:03'));

quote: studiemam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-11-2007 15:58:29'));

Ja je hebt mede aanhangers hoor
De oudste heeft hier overigens maar 7 weekjes borstvoeding gehad door allerlei opstart problemen.... maar bij de jongste ging het perfect! Nu nog 'maar' 1x per dag, maar dat is voor een heleboel mensen al schokkend genoeg met ruim 21 maand .

Zag dat je de link ook op het bv-forum had geplaatst  (wie weet zie ik je daar wel vaker posten!)

Ja: de reacties hier vielen me nogal tegen dus ik ben opzoek gegaan naar medestanders
Het valt me trouwens toch tegen dat in een 'vrij denkend Nederland' mensen zo bekrompen kunnen zijn over iets dat zo natuurlijk is als bv.
Maar gelukkig heb ik ook hier medestanders!!!
Het is voor mij nu alweer een jaartje geledcen dat ik voor het laatst bv heb gegeven en ik kan nu al niet wachten tot ik mijn nieuwe hummeltje voor het eerst de borst mag geven...

Liefs Nika

Terug
Bovenaan