Wow.
Je hebt bij mij wel wat aangewakkerd met je filmpje. Ik voel me al weer helemaal fanatiek worden.
Ik was al niet preuts of wat dan ook, voedde al "brutaal" overal en nergens, maar ben dat voor deze baby ook zeker weer van plan!
Ik heb geen hekel aan fles-baby's of fles-mama's, iedereen heeft zijn eigen redenen voor welke manier van voeden dan ook, iedere moeder heeft haar eigen grens wanneer ze wil stoppen met de borstvoeding, maar ik heb wel een hekel aan mensen die mij niet in mijn waarde laten, die zich storen aan voedende moeders en baby's en er commentaar op leveren. Ik heb ze ook allemaal gehoord. Dat het niet natuurlijk is... (hè??) dat het aanstootgevend is... (jaja, en al die lage decolletés van tegenwoordig dan niet zeker) ,dat het kind er nu toch echt wel te oud voor is... (14 maanden!!!) oh ik kan er nu al weer zooooo giftig van worden.
Dat de man de borsten nou opwindend en mooi vind, wil nog niet zeggen dat dit het enige en belangrijkste doel is van die dingen!!! De mens is een zoogdier!!! Je ziet andere zoogdierenmannetjes toch ook niet aan de tepels van hun vrouwtjes zitten, maar drinken dat die baby's kunnen!
Geloof me, ik vind het ook fijn dat mensen-mannen wel aan borsten zitten en zou het erg vervelend vinden als die van mij daar mee zou ophouden, maar volgens mij zijn het naast erogene zone's ook nog altijd gewoon melkklieren. En laat mij lekker mijn kind voeden als het trek heeft...
Sorry voor mijn uitbarsting. Alle frustraties kwamen even boven. Dat helpt om me alvast te wapenen voor de opmerkingen die vast weer gaan komen, straks.
Gelukkig zijn er ook nog steeds vertederende blikken, moeders en "oma's" die je aanmoedigen en complimenteren en verzuchten dat het voor hen al weer zo lang geleden is...
Ik word ook zo'n oma...
Maar eerst maar weer eens mama.
Leve mamamelk!
Marjoke