filmpje over bv in het openbaar

Tja wat zal ik hier eens op zeggen?!
Ik ben van mening, ja kom ik even grof door de bocht.
Die dingen hangen er niet voor niks, die zijn echt niet voor de sier, die zijn er om je kinderen te voeden. In ieder geval zo kijk ik er tegenaan.

Ik doe het ook overal, waarom niet??? Als mijn kindje honger heeft moet ik dan maar tegen mijn kind zeggen, nee schat je moet even wachten want ik ben nu in de stad, krijs maar effe lekker, want ik moet nu winkelen en mag jou niet voeden in het openbaar, omdat mensen dat not done vinden.

Ik kan ook gewoon lekker het eerste jaar of hoe lang ik het deze keer mag doen(vorige was negen maanden, wilde niet meer omdat ik opnieuw zwanger was, en ben) niet naar buiten gaan, en de hele dag en nacht binnen zitten, en mensen die zomaar eens per ongeluk op bezoek komen, gelijk aan de deur laten staan, want oe misschien heeft mijn kindje wel dorst.

Ik vind het idioot dat de mensen het niet accepteren, meiden van vijftien en zestien mogen er wel als een hoer bij lopen, en op het strand mag iedereen topless liggen, maar je eigen kind in leven houden door de melk die je als moeder aanmaakt, is not done?!
Ja heel apart.

Ik vind het juist kei geinig om te zien, en je ziet er eigenlijk niks van.
Ik kan niet wachten, moet nog vier maanden, pfff.
Volgens mij nog 160 dagen.

Dames, lekker voeden overal.

Weet je wat me een leuk plan lijkt, als er plaatsen in Nederland zijn, eetgelegenheden of iets, waar personeel je erop heeft gewezen om je kind niet in het openbaar te voeden, die hier ergens neer te zetten, kunnen we straks met z'n allen, bijna tegelijk naar zo'n zaak, die mesne over de zeik helpen, ja lijkt mij een goed plan.

Ik heb er namelijk eens van gehoord maar weet niet goed waar de klepel hangt, of hoe is die uitspraak???

X

quote: kiekje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-11-2007 22:29:11'));

Dames, lekker voeden overal.

Weet je wat me een leuk plan lijkt, als er plaatsen in Nederland zijn, eetgelegenheden of iets, waar personeel je erop heeft gewezen om je kind niet in het openbaar te voeden, die hier ergens neer te zetten, kunnen we straks met z'n allen, bijna tegelijk naar zo'n zaak, die mesne over de zeik helpen, ja lijkt mij een goed plan.

JAAAAAA een bv revolutie!!! Ik doe mee
Moet alleen de plaatsen weten, want ik ben (gelukkig) nog nooit weggestuurd omdat ik mn kindje te eten gaf: ZOUDEN ZE EENS MOETEN PROBEREN
Als ik er mag eten en drinken; dan mag mijn kindje dat ook!!!

Maar wat me ook wel leuk lijkt is om met een hele groep ergens (bijv de  Dam in A'dam) af te spreken en dan met een hele groep, heel netjes, onze kindjes te gaan voeden....

Liefs Nika  

quote: studiemam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-11-2007 06:55:21'));

Maar wat me ook wel leuk lijkt is om met een hele groep ergens (bijv de  Dam in A'dam) af te spreken en dan met een hele groep, heel netjes, onze kindjes te gaan voeden....

Je hebt nét de Wereld Borstvoeding Week Ontmoetingsdag gemist, maar volgend jaar kun je in de herkansing heh
Tijdens die dag wordt dus inderdaad gezamenlijk borstvoeding gegeven, om het record simultaan voeden te verbeteren. Op www.wereldborstvoedingweek.nl kun je meer informatie vinden over dit leuke en gezellige initiatief!

quote: kiekje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-11-2007 22:29:11'));

Ik heb er namelijk eens van gehoord maar weet niet goed waar de klepel hangt, of hoe is die uitspraak???

Dé uitspraak (hetzij een beetje aangepast ) is als volgt: "De borst horen klotsen, maar niet weten waar de tepel hangt" . Maarreh, zonder gekheid; wat jij bedoelt is protestvoeden denk ik, dat wordt ook wel nurse-in genoemd. Met name in Amerika, waar mensen wat borstvoeding betreft vaak nog ontzéttend preuts zijn, worden vaak nurse-ins gehouden om het voeden in het openbaar onder de aandacht te brengen. Of liever gezegd: de problemen die anderen blijkbaar hebben met voeden in het openbaar. In augustus 2005  was er naar aanleiding van een negatieve ervaring van twee  voedende moeders  in Amsterdam een nurse-in: Borstvoeden moet overal mogen.
Ik kan me de beweegredenen om over te gaan tot protestvoeden heel goed voorstellen. Ik vraag me echter wel af, of je er ook daadwerkelijk mee bereikt wat je voor ogen hebt: maatschappelijke acceptatie dat borstvoeding geven gewoon hoort bij het dagelijkse leven van een moeder en haar baby, dat het een natuurlijke manier van voeden is en dat het gewoon normaal is. Ik denk dat je, als je dát als voedende moeder uitdraagt (al is dat op kleine schaal, maar alle kleine beetjes helpen niet waar?), al een heel eind op weg bent.

Groetjes van Yvonne

Hoi Yvonne,

ja, lijkt me leuk om daar volgend jaar aan mee te doen!
ik moest wel lachen om dat filmpje van jou: doen we hier in Nederland zo moeilijk over het openbaar voeden, zit er in je filmpje een Moslima helemaal bedekt haar kind te voeden: het enigste dat niet bedekt was waren haar gezicht en borst

HEERLIJK!!!

Liefs Nika

Hallo mama's
Zoals sommigen van jullie weten ben ik meestal redelijk fel in discussies over bv, ondanks het feit dat ik mijn jongste ook de borst heb gegeven.
Maar ik vind het nu wel heel jammer om te lezen dat het nog steeds voorkomt dat mensen het raar vinden als moeders voeden in het openbaar.
Ook ik vind het de natuurlijkste zaak van de wereld en ik begrijp echt niet hoe mensen hier aanstoot aan kunnen nemen?
Misschien ligt het aan het feit dat je het nog niet dagelijks ziet en het dus nog niet als normaal wordt gevonden? Tenminste, ik zie het niet dagelijks.
Ik heb helaas niet zolang bv kunnen geven, om me er  zo  mee op  mijn gemak te voelen, dat ik gevoed heb in het openbaar. Maar als het beter was verlopen, dan had ik hier geen problemen mee gehad.
Prachtige filmpjes trouwens.
Sil mv Kyara (18-11-2002) en Chloë (22-11-2006)

Ik heb het filmpje net gekeken ondanks ik geen BV ga geven..ik wilde toch wel eens weten waar er nou zo over gediscusieerd werd..

Ik persoonlijk vind dat je je kindje best mag voeden in het openbaar want dat mag je met een fles ook! En als jij er gwn voor hebt gekozen je kindje bv te geven moet dat dus kunnen...

wat ik daarentegen NIET  zo leuk vind om te zien  is dat sommige vrouwen gwn de borst eruit flappen zonder er een doek of wat dan ook overheen te doen.. ik ben niet geintereseerd in een blote borst van een ander..en zeker niet als dat in bijv. een restaurant ofzo is want dat bederft mijn eetlust, een blote tiet van een ander...  
Het is dus geven en nemen...beetje rekening houden met de mensen om je heen en de mensen om je heen moeten  gwn accepteren dat je je kindje moet voeden!
vind dus dat je best een beetje gene mag hebben al zijn het op dat moment voedingsapparaten!

Gr angela

hè dames, het HOEFT toch ook niet allemaal zo zwart-wit te zijn? Je borst aan de hele wereld laten zien on top of the grand anyon of sneaky op het toilet, daar zit toch nog wel wat tussenin?

Als je op visite bent of je hebt visite: zeg gewoon "ik moet eventjes voeden, iemand problemen?" En als je in het openbaar bent, trek je even een beetje terug, is voor jou ook lekker rustig.

Ik zag afgelopen bevrijdingsfestival een vrouw BV geven die rustig op een achterafplekje zat en helemaal geconcentreerd was op haar kindje. Dat vond ik zo mooi! Daar kan toch haast niemand aanstoot aan nemen, denk je dan.
Maar op het Empire State Building zou ik persoonlijk toch heel even wachten tot ik weer beneden sta...

Nou, groetjes allemaal weer!

Terug
Bovenaan