quote: studiemam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-11-2007 06:55:21&apos

);
Maar wat me ook wel leuk lijkt is om met een hele groep ergens (bijv de Dam in A'dam) af te spreken en dan met een hele groep, heel netjes, onze kindjes te gaan voeden....
Je hebt nét de Wereld Borstvoeding Week Ontmoetingsdag gemist, maar volgend jaar kun je in de herkansing heh
Tijdens die dag wordt dus inderdaad gezamenlijk borstvoeding gegeven, om het record simultaan voeden te verbeteren. Op www.wereldborstvoedingweek.nl kun je meer informatie vinden over dit leuke en gezellige initiatief!
quote: kiekje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-11-2007 22:29:11&apos

);
Weet je wat me een leuk plan lijkt, als er plaatsen in Nederland zijn, eetgelegenheden of iets, waar personeel je erop heeft gewezen om je kind niet in het openbaar te voeden, die hier ergens neer te zetten, kunnen we straks met z'n allen, bijna tegelijk naar zo'n zaak, die mesne over de zeik helpen, ja lijkt mij een goed plan.
Ik heb er namelijk eens van gehoord maar weet niet goed waar de klepel hangt, of hoe is die uitspraak???
Dé uitspraak (hetzij een beetje aangepast ) is als volgt: "De borst horen klotsen, maar niet weten waar de tepel hangt" . Maarreh, zonder gekheid; wat jij bedoelt is protestvoeden denk ik, dat wordt ook wel nurse-in genoemd. Met name in Amerika, waar mensen wat borstvoeding betreft vaak nog ontzéttend preuts zijn, worden vaak nurse-ins gehouden om het voeden in het openbaar onder de aandacht te brengen. Of liever gezegd: de problemen die anderen blijkbaar hebben met voeden in het openbaar. In augustus 2005 was er naar aanleiding van een negatieve ervaring van twee voedende moeders in Amsterdam een nurse-in: Borstvoeden moet overal mogen.
Ik kan me de beweegredenen om over te gaan tot protestvoeden heel goed voorstellen. Ik vraag me echter wel af, of je er ook daadwerkelijk mee bereikt wat je voor ogen hebt: maatschappelijke acceptatie dat borstvoeding geven gewoon hoort bij het dagelijkse leven van een moeder en haar baby, dat het een natuurlijke manier van voeden is en dat het gewoon normaal is. Ik denk dat je, als je dát als voedende moeder uitdraagt (al is dat op kleine schaal, maar alle kleine beetjes helpen niet waar?), al een heel eind op weg bent.
Groetjes van Yvonne