filmpje over bv in het openbaar

quote: studiemam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-11-2007 07:36:32'));

Ja: de reacties hier vielen me nogal tegen dus ik ben opzoek gegaan naar medestanders
Het valt me trouwens toch tegen dat in een 'vrij denkend Nederland' mensen zo bekrompen kunnen zijn over iets dat zo natuurlijk is als bv.
Maar gelukkig heb ik ook hier medestanders!!!
Het is voor mij nu alweer een jaartje geledcen dat ik voor het laatst bv heb gegeven en ik kan nu al niet wachten tot ik mijn nieuwe hummeltje voor het eerst de borst mag geven...

Liefs Nika

Ja er kan veel, maar je kind in het openbaar voeden is not done... tenminste in de ogen van een groep... natuurlijk niet iedereen. Alsof je met je hele hebben en houden bloot gaat zitten...daar zit ik zelf ook niet op te wachten om dat te doen. Je ziet helemaal niks (ja een kind dat lekker tegen zijn mama aanligt). Op het strand en zelfs gewoon op straat zie je meer bloot.... vind ik genoeg van, zeg ik ook niks van toch?!
Heb gewoon dezelfde dingen gedaan als met de oudste. Die kreeg toevallig de fles en de jongste de borst, moet ik me daarom anders gedragen (dus ergens in het geniep gaan zitten voeden of thuis blijven)?!

Maar zie dat het echt nog maar dagen is tot jij die hummel in je armen (en aan de borst) zal hebben!!! Spannend hoor die echte laatste loodjes. Hoop dat je een voorspoedige bevalling zal hebben EN natuurlijk een onvergetelijk eerste bv-moment (oooh zo'n lief klein koppie *smelt*)

groetjes,
Marije

Ooh, als ik jullie zo lees "praten" dan kan ik ook al niet meer wachten. Sterker nog, ik voel een soort van stuwing in mijn borsten. Ik hoop niet dat ze "al" gaan lekken, ik moet nog vier maanden. Hahaha. Maar als dat betekent dat ik vanaf minuut 1 lekker kan gaan beginnen met voeden dan teken ik er voor...

Wat een heerlijke tijd was dat toch. Dat kleintje in je armen, lekker tegen je aangedrukt. Het leeft en groeit op JOUW melk... pfff. Ik kan echt niet meer wachten. Het is dat ik al 8 maanden niet meer voed, maar ik zou in staat zijn mijn oudste spontaan te verleiden het weer eens te proberen....

Neeh, toch maar even een paar maandjes wachten nog...

sorry meiden,

maar ik ben hier dus geen voorstander van. Ik vind het persoonlijk not done om overal maar lekker te gaan voeden. dan kan je er al smoeder miss. scheit aan de wereld hebben, maar niet iedereen voelt zich daar prettig bij. als je ergens op visite bent vind ik dat je niet zommar die tiet tevoorschijn kan ploppen en hupsakee. Ga ff lekker alleen zitten ofzo
Zelf ben ik ook vanplan Bv te geven, maar zeker in privacy, niet heel de wereld hoeft mee te genieten en niet langer dan een half jaar. Of wil je uiers tot op je enkels.
maar goed ik respecteer jullie mening hierin natuurlijk, maar wou de mijne ook even hard maken, dat dus niet iedereen zit te wachten op zogende moeders in het openbaar.

succes iedereen.

gr. Bambi

quote: bambi82 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-11-2007 15:02:27'));

als je ergens op visite bent vind ik dat je niet zommar die tiet tevoorschijn kan ploppen en hupsakee. Ga ff lekker alleen zitten ofzo
Zelf ben ik ook vanplan Bv te geven, maar zeker in privacy, niet heel de wereld hoeft mee te genieten en niet langer dan een half jaar. Of wil je uiers tot op je enkels.

gr. Bambi

Ehm ik plop niks ergens uit tevoorschijn hoor....weet niet hoe andere voeden, maar zeker in het openbaar kan en doe ik het discreet. Je ziet gewoon niks! (overigens voed ik inmiddels al een tijd niet meer inhet openbaar omdat hij nog maar 1 voeding krijgt) Oké als je kindje besluit los te laten misschien, maar dat is hier eigenlijk nooit gebeurd. En in een V&D zoek ik een rustig plekje, maar ook dat deed ik met mijn oudste (flessen)kind.... fles of borst het is voor een kind sowieso wel prettig om een beetje rust te hebben.
Maar als die rustige plek er niet is, tja dan maar niet.... zoals ik al zeg: moet je dan maar in het geniep thuis gaan zitten voeden of ergens op een wc ofzo?!?!

En als ik op visite ga bij vrienden of familie dan gebeurt het ook netjes, maar ook daar ga ik niet op de slaapkamer zitten ofzo .

Oh ja... na 2 zwangerschappen en ruim 1,5 jaar voeden hangen mijn borsten en tepels (koeien hebben uiers ) nog op dezelfde hoogte als voor de zwangerschap hoor... ooit gaan ze wel hangen, dat heet ouder worden en een minder elastische huid.

groetjes,
Marije

he je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor, ik geef alleen MIJN mening en jij hebt de jouwe laten horen en we zijn het niet eens, dat kan, ik heb daar vrede mee.
Ik vind dus wel dat je op een verjaardag niet tussen de andere mensen kan voeden en jij andersom. Geeft niks, das dus de vrijheid van meningsuiting.

gr. Bambi

Dit bedoel ik nou precies...
Alles kan in ons vrijdenkende Nederland, maar je kind bv geven in het openbaar is not done! Terwijl het een van de natuurlijkste en mooiste dingen is van het moederschap.
Zoals Marije al zei: je ziet er als je het goed doet niets van: alleen een tevreden kind dat tegen zijn moeder aanligt.
Een ook na 2,5jaar bv (ja, walgelijk he!? Een peuter aan de borst) zijn mijn borsten weer in de juiste vorm en maat teruggegaan.
En hoewel het geadviseerd wordt om MINIMAAL 6mnd bv te geven wordt er door wereld gezondheids organisaties geadviseerd om je kind 2jaar bv te geven!

Zoals ik in de opening van dit topic al zei: dit is geen aanval op mensen die fv (gaan) geven en net zomin op moeders die wel de beslotenheid willen (en kunnen) opzoeken wanneer ze de borst geven: het is puur mijn mening dat men een kind, altijd en overal,  discreet de borst moet kunnen geven.

Ik vind het erg jammer dat er nog steeds zo'n taboo bestaat op het geven van bv in het openbaar, want dit zorgt ervoor dat steeds meer mensen voor fv kiezen; en hoewel fv een goed alternatief is blijft het een alternatief!

Dus lieve mensen: laat elkaar gewoon in zijn/haar waarde en doe lekker waar je jezelf (en  je kind)  goed bij voelt!

Liefs Nika    

Eneh bambi... Het gaat er niet om dat jij jouw mening geeft, dat is je goed recht en dat doen wij ook, maar het gaat om de toon en de woorden die je daarvoor gebruikt.
Je kan ook heel goed je mening geven zonder grof en beledigend te worden.

Maar even goede vrienden...

Liefs Nika

het is niet mijn bedoeling geweest grof en beledigend over te komen. Ik hoor dat vaker ja, maar maak van me hart geen moordkuil en zeg letterlijk wat ik denk, gelukkig word dit door me naasten geaccepteerd.
Ik heb niemand willen kwetsen en ik respecteer ieders keuze, sorry daarvoor.

gr. Bambi

Terug
Bovenaan