financieel ook zo'n tegenvaller bij jullie?

hoi hoi,

nu wij minder inkomsten hebben omdat ik minder ben gaan werken (verdienden allebei modaal inkomen) valt het me financieel erg tegen allemaal.

we houden eigenlijk niets over (als het al niet op is!) en sparen zit er momenteel helemaal niet in! We leven niet ultra zuinig maar extraatjes zoals uiteten, veel winkelen  en dure boodschappen doen we ook niet.

Ik zit er echt van in een dip en vraag me af hoe dit bij andere gezinnetjes is. Soms (vaak!!)  zie ik mensen in dure grote auto's, kinderen in merkkleding, volle kar bij de AH en een bovengemiddeld huis.

Ik ben niet jaloers en gelukkig met wat wij hebben maar denk toch wel eens wat hebben wij verkeerd gedaan?

Ik kijk echt de kalender rond tot het weer de 23e is zodat de salarissen weer gestort zijn..... Zucht...

Hoi,
In financien ga je er gewoon vaak op achteruit als er kindje komt. ten eerste kost het kindje geld, maar doordat jij minder werkt, komt er ook nog eens minder binnen. Dubbelop dus.
Hoe doen andere het, vraag je. Vaak klimmem mensen rond de leeftijd dat ze kinderen krijgen een stukje omhoog op de carriereladder, eigen bedrijfjes kunnen dan net goed gaan lopen (of failliet gaan natuurlijk), andere vrouwen blijven fulltime werken. Daarnaast zou ik me niet blind staren op wat anderen allemaal hebben. Je weet niet waar ze het van betalen, voor hetzelfde geld hebben ze torenhoge schulden en leven ze ver boven hun stand. Mensen doen zich vaak beter voor dan ze zijn, toch?
Wat betreft die merkkleren, kijk eens op marktplaats. Daar kun je merkkleding echt voor een prikkie kopen en negen van de tien keer is het in ongedragen staat. Zo heeft je kind een keertje wat anders aan dan H&M (ook leuk hoor, maar een keertje iets aparts is ook wel leuk) en is het toch even duur.
Maargoed, staar je niet blind joh.
Ivy

Kan het toch niet laten om te reageren. Tuurlijk snap ik dat het financieel wat tegenvalt als je niet op de 'oude voet' kan doorleven. Maar toch....zijn er nog genoeg leuke dingen die je kan doen hoor!

Zelf ben ik alleenstaande moeder zonder financiele hulp van m'n ex. Dus je snapt dat het bij mij helemaal geen vetpot is. En toch heb ik deze week heerlijk gewinkeld. In de uitverkoop kleren voor mezelf gekocht, 3 shirtjes voor 25 euro. En nog merk ook!! Shirtjes met 3kwart mouw dus voorlopig kan ik er wel ff meedoen.

Verder probeer ik 1 x in de maand/2 maanden toch lekker te gaan stappen. Dan neem ik 15 euro mee en heb ik een heerlijke avond voor.
 Ook doe ik eigenlijk alles op de fiets of met openbaar vervoer (heb geen auto, maar aan de bezineprijzen te zien is dat maar goed ook).

En wat dacht je van goedkope uitjes, zoals naar het strand of het bos (picknicken). Valt genoeg te doen.

En merkkleding koop ik heel af en toe via kleertjes.com daar heb je kortingen van 70%.

Blijf het gewoon lekker positief zien, en bedenk wat allemaal nog wel kan. Dan valt het allemaal best wel mee (ook ik heb af en toe last van de financiele dip hoor, maar als ik bedenk wat ik wel allemaal kan doen, valt het best mee)

Groetjes

Hoi Ladies,

ik snap het volkomen!
Hier hebben we niets te klagen qua inkomen, maar toch vraag ik mij wel eens af; waar bljift alles toch? Bijna elke einde van de maand in de min is niet normaal.
Ik heb een begroting gemaakt om te kijken wat er in gaat en uit komt aan rekeningen.
Het bleek dat we best wel wat horen over te hoiuden maar ongemerkt gaat er toch veel geld de deur uit.
Even wat kleertjes hier of een leukigheidje daar.... zo komen onze centjes er wel door heen elke maand!

Na de bavalling ben ik aan het solliciteren gegaan naar een baan met meer salaris, daar door kan ik mij permiteren minder te werken.
Straks als mijn man ouderschapsverlof op neemt, ga ik weer meer werken.
Vaak krijg ik commentaar van mensen als ze horen hoeveel uur ik in de week werk, al met al zit ik momenteel rond de 30 uur ongeveer. Graag zou ik maar 24 uur werken, maar dan missen we helemaal aan het einde van de maand een stuk geld.

Ik ben met mijn 19e al op mij zelf gaan wonen studerend en heb dus nooit kunnen sparen voor een dure auto. Ook rijden mijn man en ik allebei geen lease auto's. We doen het dus met twee redelijke middenklassers.
We zijn nog jong en staan nog lang niet boven aan de ladder in onze cariere. Dat vind ik juist een voordeel want straks als de kindertjes wat ouder zijn en nóg meer geld gaan kosten, worden wij financiëel steeds draagkrachtiger.

Als maatschappelijk werker kom ik vaak in gezinnen die het moeten doen van een bijstandsuitkering. En ik denk altijd; als zij het kunnen, kunnen wij het ook.

Ons huis is warm en we hebben elke dag brood op de plank. We zitten niet  in onze blote kont  op sinasappelkistjes maar met leuke kleren op een leren bank.

Maar ik snap het gevoel; waar doen ze het toch van?!

Groetjes ;o)

Hoi, uiteraard moet bijna iedereen die een kind krijgt weer even de begroting doornemen, om te kijken hoe het er dan voor staat. Ook wij, en ja we zijn er wel wat op achteruit gegaan (al verdiende we samen behoorlijk destijds), maar de vrijheid die ik nu extra heb door maar 24 uur te werken is mij ook erg veel waard!. Bekijk al je uitgaven eens, alle abonnementen, zijn ze wel nodig etc. Kijk in de supermarkt naar de aanbiedingen en de seizoensgroente (zelfs de AH kan best goedkoop dan zijn)

O'ja, een leaseauto is niet GRATIS hoor!! Hierbij wil ik even het grootste misverstand uit de wereld helpen, maar een leaseauto is behoorlijk aan de prijs.

1. JE moet een representatieve bak rijden (tussen de 30 a 40 duizend euro)
2. 25% moet je van de aanschafprijs elk jaar bij je loon optelllen, waarover je belasting betaald. (zeg 25 van 40.000 is 10.000 en in ons geval betalen wij 52% erover, zeg maar 5.000 euro netto! per jaar. Lease-auto gaat 4 jaar mee = 20.000 betaal je in 4 jaar! (En dan is de auto niet van jezelf!!)
3. Omdat je prive vaak met de auto rijdt vraagt de werkgever vaak ook nog een eigen bijdrage zodat ze niet gaan zuren dat je er prive mee rijdt zeg maar gemiddeld is dat vaak 100 euro per maand = 1200 per jaar (al is dit weer aftrekbaar van de bealsting)

Dus zo'n auto kost je 5600 per jaar = 470 euro per maand netto. Kan je een aardige auto mee rijden prive die ook nog eens van jezelf is!

Wij hebben dus twee lease-auto's staan waarvan we er een alleen voor het werk gebruiken en daarnaast nog een prive-auto omdat deze constructie het voordeligst is. Dus kijk niet al te jaloers naar lease-rijders!! Is echt niet zo leuk als het lijkt. Ja de diesel zit erbij, maar het meeste rij je voor de baas, en het onderhoud, maar een nieuwe auto kost niet zo veel in onderhoud.

Gr

gelukkig zijn er ook dikke leasebakken voor 25.000 te krijgen

en dat lease auto's niet gratis zijn, daar ging het nu juist ook om, toch? geloof ik??

in mijn werk kom ik veel armoede tegen, ook al hebben sommige mensen best een behoorlijk inkomen ze blijven toch net boven dat inkomen uitgeven.

geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar het zet me wel aan het denken.

ik vind het een heerlijke luxe dat ik 'zomaar' 2 dagen in de week thuis kan zijn bij mijn dochter hoor! onbetaalbaar de lieve schat!

Ook wij vinden het lastig om rond te komen. Toen ik 3 maanden zwanger was ben ik gestopt met werken. Ik werkte als Nanny, maar omdat ik veel last had van mijn heupen en onderrug kon ik dat niet volhouden. Ik bleek geen recht te hebben op een uitkering, noch op de ziektewet, gelukkig kreeg ik wel bevallingsverlof. Maar ja, na de bevalling moest ik dus helemaal opnieuw beginnen. Ik werk nu als gastouder en dat levert toch nog aardig wat op. In september zal het in elk geval opleveren, zodat we weer kunnen rondkomen. Wat wij dan weer gaan doen is envelopjes maken.
Eerst maken we een begroting/overzicht met alle vaste lasten. Daar zetten we ook in hoeveel we te besteden hebben aan brandstof, boodschappen enz. Alle denkbare uitgaven nemen we mee, ook verjaardagen, jaarlijkse kosten(gedeeld door 12, zetten we elke maand op een aparte rekening).
Als het salaris er dan is, maken we envelopjes.
1 met geld voor kadootjes
1 voor de collecte van de kerk
4(of 5) voor boodschappen(elke week een nieuwe)
enz. enz.
We hebben een aparte pas voor de benzine, daar gaat ook geld naartoe.

Waarschijnlijk houden we in het begin niets over, maar dan hebben we in elk geval altijd genoeg voor het eten. Als er aan het eind van de maand nog iets in de envelopjes zit, gaat dat in de spaarpot voor een keer uit eten ofzo.

Kinderbijslag willen we echt bewaren voor Daniel, niet voor later ofzo, maar omdaar kleding enz van te kopen(luiers vallen daar niet onder).

Ik let altijd op aanbiedingen van luiers enzo. Zo haal ik bijvoorbeeld pampers als ze 3 pakken voor 22 euro zijn(oftewel het 3e pak voor 2 euro), en dan haal ik gelijk 6 pakken. Tegen die tijd is er wel weer ergens anders een aanbieding.

Verder gebruik ik de vriezer voor aanbiedingen met vlees, maar ook zakjes voorgesneden groente(vers en uit de vriezer). Soms kook ik voor 2 dagen en dan vries in 1 deel in, scheelt ook weer.

Allemaal van die kleine dingetjes, maar ik bespaar er zo wel mee. En door de envelopjes geef ik niet meer te veel uit......

Ik hoop dat je er wat aan hebt,
groetjes, Yvette

hoi hoi
tja het valt niet mee om in dit land rond te komen.ze willen graag dat de nederlandse vrouw meer kinderen krijgt maar doen er niks exstra,s voor.
we zijn een gezin wat bestaat uit mijn man ,onze zes kinderen en ik.
mijn man heeft sinds 2 jaar epilepsie en zit nu anderehalf jaar in de ziektewet,hij is dus qua loon erg naar beneden gegaan.
ik doe veel van mijn boodschappen bij de aldi en alberthein,de meesten denken dat het een hele dure winkel is maar als je het merk euroshopper neemt ben je het goedkoopste uit.ook ik haal veel kleding van marktplaats,vooral voor de vier kleintjes.de oudste twee zijn nu 11 en 10 en willen dat niet meer dus daar ga ik mee naar de stad.
maar ik vindt het niet vreemd dat je niet goed kan rondkomen hoor,moet je eens kijken wat we nu betalen en voordat de euro kwam.
succes ermee he.
liefs sil

Terug
Bovenaan