quote: Rosanne reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-08-2008 14:36:24&apos

);
Hoi meiden,
Ik las hier dat Yvon (WY2006) maar 124 euro betaalt voor 4 dagen kinderopvang. ik vroeg me af waar je dat dan afneemt want wij zijn 275,- kwijt voor 1 dag. Net zoals Griebelbaby ongeveer hetzelfde per dag dus. (Dit is bruto, we krijgen ongeveer 90,- terug per dag).
Ik ben heel erg benieuwd welke opvangorganisatie zo goedkoop is.
Groetjes,
Rosanne
Hoihoi,
Het heeft niks met opvangorganisatie te maken (humanitas, brabant veelal). Het uurtarief is 5,75euro.
Per maand krijgen wij ook een rekening van 1090euro, maar de rest krijgen wij dus terug van de belasting, het komt er dan op neer dat wij 125euro per maand betalen voor vier dagen ja.
Het is zeker inkomensgerelateerd, want vrienden van ons verdienen iets meer als 5.000euro op jaarbasis meer als mijn parner en ik samen, en zij betalen 100euro voor twee dagen kinderdagverblijf.
Ik keek daar ook van op hoor, ik was echt in de veronderstelling dat kinderopvang alleen voor grootverdieners was, maar dat valt dus wel mee, het is voor iedereen aantrekkelijk, hoe minder je verdient, hoe meer je terug krijgt van de belasting, hoe aantrekkelijker het wordt om meer te gaan werken, want je houdt meer over per maand. Maar meer werken is ook minder bij je kinderen zijn....maar ach dat gaat er bij mij binnenkort ook af, ik neem nog lekker ff oudersschapsverlof op!
succes iedereen!