financieel ook zo'n tegenvaller bij jullie?

Tja heel herkenbaar.... Ik zou best nog iets minder willen werken, maar dat kan dus niet ivm financien. Wat wij al heel lang doen is alle bedragen die je eens per jaar moet betalen optellen en door 12 delen. Per maand zetten we dat bedrag op een spaarrekening. Als er weer zo'n rekening betaald moet worden (een verzekering of sport abonnement), ben je niet in 1 keer dat grote bedrag kwijt, maar haal je het van die aparte spaarrekening. Dit vind ik heel prettig werken.
Ik heb het geluk dat mijn schoonzusje ook 2 jongens heeft en de jongste 2 1/2 is. Ik heb daar dus heel veel spullen en kleertjes van in bruikleen (ze wil geen 3de meer, maar volgens mij kriebelt het toch nog wel een beetje), waardoor ik dat niet zo veel  hoef te kopen. Ook hebben we met vrienden een ruilhandeltje in kleertjes. Luiers heb ik van het kruidvat. En groente geef ik zoveel mogelijk vers (is weer goedkoper dan potjes). We hebben wel een grotere auto gekocht, maar binnen het dorp doen we alles lopend of op de fiets (dit deden we trouwens al voordat de kleine er was). Scheelt ook weer, want al die kleine stukjes zijn benzine slurpers.

Hoihoi,

Ik zag dit onderwerp staan en dacht meteeN; hier moet ik op reageren!
Ik heb vorige week toevallig een begroting gemaakt van wat er in en uit gaat, want ook ik staarde me blind aan het eind van de maand.
Heb een fout ontdekt in het salaris van mijn man (bleek dat hij gespreid betaald kreeg (begin van de maand het grootste deel en helft van de maand de rest, dit wisten wij niet! nadeel van online bankieren en geen bankafschriften krijgen) en een fout ontdekt in   het aanvragen van de kinderopvangtoeslag (verkeerd uren aantal doorgegeven)
Deze begroting had ik nog van 3 jaar geleden en heb de oude en de nieuwe langs elkaar gelegd, wij zijn er niet veel op achteruit gegaan de laatste jaren, ja een deel van ons vrij besteedbaar bedrag gaat naar onze zoon (luiers, kleding uitjes, sparen), maar daarentegen gaan wij niet meer iedere week stappen en uit eten.

Maar daarbij komt dat ik niet minder ben gaan werken (na mijn verlof wel, toen ben ik 20 uur gaan werken, daarna andere baan gevonden voor 28 uur voor overdag, voorheen onregelmatig) en zelfs een functie omhoog (dus meer inkomsten).
Wel hebben wij enkele abonnementen afgeschaft, van die blaadjes die je eigenlijk maar voor de helft leest.
En ja ik koop luiers in de aanbieding (deze week, vanaf 18 aug. bij kruidvat 3 pakken voor 20 euro) en dan gelijk 3 x 3 pakken en mijn moeder ook haha.
Doe boodschappen bij de jumbo en ik koop gelijk heel veel als iets in de aanbieding is (ga nog een keer extra terug de winkel in om mijn wagen vol te gooien met wc papier of pakken drinken, baby voeding etc.
Flesvoeding van het kruidvat,   potjes van het kruidvat (als ze in de aanbieding zijn)
Verder geven wij toch stiekem veel geld uit aan de hypotheek en auto rijden is helemaal niet leuk meer, maarja je moet iets om op het werk te komen.

Het kwam er bij mij op neer, als ik 1 dag in de week minder zou gaan werken (dus 21 uur), dan weegt dat niet op tegen 1 dag in de week minder kinderdagverblijf.
Kinderdagverblijf is lang niet zo duur als mensen denken.
Ik betaal 124 euro voor 4 dagen kinderdagverblijf in de week. Ja misschien is het veel, maar ik werk maar van 9 tot 16u dus de ochtend en avond is van mij en mijn zoon, en dat was voorheen niet. Als ik een dag minder in de week zou werken, zou ik nog minder van mijn salaris over houden en dan wordt de maand krap denk ik..... En hij vindt het geweldig op het kdv!

Heel verhaal, maar ik denk dat iedere ouder wel die dipjes heeft. Kinderen kosten geld, maar je krijgt er ook heel wat voor terug!

denk ook aan kindertoeslag/kinderopvangtoeslag/kinderbijslag!

Gr.Yvon

hoi hoi,

Ik kon niet laten om te reageren aangezien ik graag wil delen hoe wij het doen.

Wij wonen in een huurhuis van ongeveer 430 in de maand en we krijgen natuurlijk kinderbijslag, kindertoeslag en zorgtoeslag.
Ik heb meteen toen ik zwanger raakte de keuze gemaakt om thuisblijfmama te worden en mijn vriend heeft een modaal inkomen.
's avonds werk ik (2 avondjes per week) bij een rabobank om daar schoon te maken en daar verdien ik zo'n 100 euro pmnd  mee..ook geen vetpot he haha!

Maar goed, ik heb 2 envelopjes in een kistje..
op de 1 staat: boodschappen en op de andere staat:   Extra

In de boodschappen enveloppe gaat 400 euro voor de hele maand en in het extra enveloppe gaat 100 euro.
Dit is echt te doen met zijn 3en.
Ik haal meteen boodschappen voor een paar dagen want bedenk van te voren wat we zoal kunnen eten en haal vaak bij de ah of de vomar het afgeprijsde   vlees wat ik vervolgens in de vriezer doe.
Ook haal ik vaak pizza's in de aanbieding en doe ik in de grote vrieskist voor als ik geen tijd of zin heb om te koken.

Van het extra geld gaan we weleens naar de Mac of bestellen we wat lekkers dus dat gaat echt prima..
Misschien heb je er wat aan :)
Je houdt wel meer overzicht dmv de enveloppen!

Angela

ook hier is het besteedbaar inkomen behoorlijk achteruit gegaan... maar dat komt bij ons toch echt door de creche. de rekening is 1040 euro per maand, is 4 dagen creche. daarvan krijgen we 350 euro terug van de belasting, zelf betalen we dus 700 euro.... en dat vind ik echt heel veel geld....
ik krijg ook altijd echt de kriebels als mensen zeggen de creche is niet zo duur... voor ons helaas wel. soms denk ik ik kan net zo goed niet werken...

maar wij redden het ook voor 400 euro per maand aan boodschappen. ik maak al het eten zelf. is veel goedkoper dan die kant en klare potjes. en luiers / luierdoekjes koop ik altijd in de aanbieding.
hou gewoon goed bij wat we uitgeven en kijk bij de AH naar de bonus producten. scheelt altijd wel.

Echt waar? De creche voor 4 dgn per week: 1040 euro per maand?
ONGELOOFLIJK!!
Dan moet je of heeeel goed verdienen, want anders zou ik als ik jou was stoppen met werken en lekker van je kleine gaan genieten, dan maar wat minder inkomsten....
BELACHELIJK 1040 euro, pffffffff.

Groetjes van Renata. Die trouwens ook weinig te besteden heeft, helaas....
Maar inderdaad, letten op de aanbiedingen en maar 1x per week boodschappen doen, dat scheelt een hoop.

Hoi meiden,

Ik las hier dat Yvon (WY2006) maar 124 euro betaalt voor 4 dagen kinderopvang. ik vroeg me af waar je dat dan afneemt want wij zijn 275,- kwijt voor 1 dag. Net zoals Griebelbaby ongeveer hetzelfde per dag dus. (Dit is bruto, we krijgen ongeveer 90,- terug per dag).

Ik ben heel erg benieuwd welke opvangorganisatie zo goedkoop is.

Groetjes,
Rosanne

Wij betalen zelf ongeveer 60 euro per maand aan de kinderopvang, voor 1 dag in de week, de rest krijgen we via de belastingdienst terug. valt hard mee, zit ook alles bij in.

Terug
Bovenaan