financiele problemen en sterke kinderwens!

A

Anoniem

Guest
Wie heeft er ervaring met financiele problemen en een sterke kinderwens. Mijn partner en ik zijn okt vorig jaar een schuldhulpbemiddelingstraject ingegaan en die duurt 3 jaar. Ondanks dit hebben wij (vooral ik, echt last van mijn hormonen) een sterke kinderwens. We kunnen voldoende hulp krijgen (stichting Supermom etc) en als het kindje dan 1,5 jaar is dan zijn we alweer uit de financiele problemen. Mijn leeftijd speelt ook mee. Ik zit er erg mee en wil het zo dolgraag! Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie ook ervaring hiermee?

Groetjes Vic

Hoi Victory,

Ik vind zelf dat je je gevoel moet volgen, maar ik vind ook dat een kind recht heeft op een goede toekomst. Dus als jij en je partner er beiden voor de volle 100% voor willen gaan en dan bedoel ik het aflossen van de schulden en sober willen leven totdat alles is opgelost zal het goed komen. Maar bedenk wel dat je geen steekje mag laten vallen (of een tegenvaller kan krijgen) omdat je dan straks met kindje niet alles meer kan betalen en nog verder van huis bent. Een kind kost veel geld. Denk alleen maar aan de luiers, dat is zo 50 euro in de maand. Ik heb er verder geen ervaring mee.

Sterkte met je beslissing!!

groetjes Karin

he meis, is best wel lastig, wij hebben zo'n situatie niet, maar kan het wel heel goed begrijpen.

Wat karin zeg ben ik helemaal mee eens, en dan heeft ze het alleen over luiers, stel dat je geen of nietkan om bortvoeding tegeven dan moet je op de fles en die zijn niet goedkoop.

Maar nogmaals als jullie het heel graag willen en zeker van bent dat het kindje een toekomst krijgt waarom zou je het dan niet doen, jemoet er wel voor 100% voor gaan.

groetjes en s6 met jullie beslissing.

mama van sharon

Hoi Victory,
Ik ben het ook eens met bovenstaande meiden.
Zelf werk ik bij een schuldhulpverleningsinstantie en ik zie daar natuurlijk genoeg.
Ik denk dat jullie een kindje genoeg liefde kunnen geven en ik begrijp jouw standpunt ook heel goed met betrekking tot jouw leeftijd.
Maar:
Baby's zijn ontzettend duur, dan heb ik het nog niet eens over alle spullen die je nodig hebt. Deze spullen kun je zo duur maken als je zelf wilt, dat hoeft het probleem niet te zijn. Een babyuitzet is wel heel omvangrijk en je moet overal voldoende van hebben.
Maar zoals de mama van Sharon al zegt, Wat als de borstvoeding niet lukt en je moet over op flesvoeding. Als er allergie in jouw familie is dan is het beste dat je Hypo Allergene voeding gebruikt, deze kost 15 euro per pak.
Je zit zo aan 1 tot 2 pakken per week. Dan komen de luiers er nog bij, die zijn ook niet goedkoop. Ik weet niet of je werkt maar kinderopvang is ook niet goedkoop.
Nu ken ik jullie huishoudgeld niet wat jullie per week ontvangen maar als er een kindje bij komt zullen jullie niet zo heel veel meer ontvangen. In ieder geval niet voldoende om de kosten van een baby volledig te dekken.
Of hebben jullie familie of vrienden die hier wat in zouden kunnen betekenen?

Ik wil je alleen de raad meegeven er heel goed over na te denken.
Als ik jullie was zou ik de kinderwens nog even in de ijskast zetten en wachten tot je klaar bent met het traject. Dan heb je heel iets groots om naar uit te kijken!
Voor jullie eigen gevoel een héél nieuwe start.

Veel succes met je beslissing meid!

liefs mamajb

He Victory,

Je zal opkijken hoeveel spullen je krijgt van mensen, bedenk goed wat het je daadwerkelijk gaat kosten.
Ieders mening is anders, ik ben van mening dat je het alles moet geven wat je kan. maar ik heb een mk gehad en ben 29 jaar. Als je nagaat dat het misschien niet gaat lukken, of je bent ivf nodig, allerlei onderzoeken. Je kan jaren verder zijn.

Ik had eerder willen beginnen, nu weet ik 3 dagen dat ik zwanger ben, wordt mijn 1ste kindje als alles goed gaat.
Je kan niet overal rekening mee houden, er valt niets van te voren te plannen. Als het voor jullie goed voelt gewoon doen. En is die kleine er maar heb je het krap, liefde zal die kleine niet tekort komen, en jullie zullen toch een manier vinden om het alles te geven wat je kan. Er zijn echt mensen om je heen.

Succes meid.

Hou oud ben je? Als je nog jong bent zou ik echt nog even wachten, want kinderen zijn absoluut duur. En ze brengen, ondanks heel veel liefde, ook een behoorlijke druk op je relatie. Alleen al door de vermoeidheid en de slapeloze nachtem. Dna heb ik het nog niet eens over onenigheid over opvoeddingen enzo.

Als je daar dan de stress van de huidige financiele problemen erbij hebt, en er komen er nog meer door een kind, dan lijkt me dat niet echt een lekkere basis voor een kind.

Maar het lijkt me geen gemakkelijke situatie; wel een kinderwens, geen hadnige timing. Sterkte.

Hoi Victory,

Ik ( wij ) zitten ook in een schuldhulpverleningstraject, maar stellen onze kinderwens daarom echt niet uit.
Je moet doen wat je hart je ingeeft, maar ook bedenken dat er wel kosten aan verbonden zijn zoals meerdere zeggen.
Mijn man en ik hebben alles goed overwogen en besloten er gewoon voor te gaan. Helaas kreeg in in augustus een miskraam en blijft een zwangerschap tot nu toe uit, maar ook wij gaan vrolijk verder met de wens.

Gr Jenny

Hoi Victory,

Ik vind het een hele lastige dit... Wij hebben een gezonde uk, beide een baan en ondanks dat hebben we het af en toe behoorlijk krap. Ik ben dan blij als de maand weer om is. Aan de andere kant, wij waren een jaar verder voor we zwanger waren van onze eerste en sinds nov '08 gaan we voor een 2de uk (helaas 2x een mk gehad).

Dus tja, je weet niet hoe het loopt...volg je gevoel en blijf praten samen...dat is wat ik erover kan zeggen!

Liefs grotebroer

Terug
Bovenaan