financiele problemen en sterke kinderwens!

idd best lastig dit. je zit in de schuldsanering, maar heb je nog wel geld over per maand?
een kind kan je zo duur maken als je zelf wilt. zeker de eerste 2 jaar vind ik.
natuurlijk moet je een kinderkamer kopen en natuurlijk moet dat kindje kleding en luiers en voeding hebben, maar je krijgt hulp! je krijgt kindgebondenbudget (ongeveer 80 euro per maand) en 195 euro kinderbijslag per kwartaar.
tot op de dag van vandaag (mn kindje is bijna 2) redden we het inprinciepe gewoon met die toeslagen.
nu moet ik wel zeggen dat wij in een ander schuitje zitten, maar als we gaan rekenen ben ik geen 80 euro per maand kwijt aan mn kindje en dan heb ik dus de kinderbijslag helemaal over.

toen ik moest stoppen met de bv (na 5 weken) ben ik overgestapt op nutrilon. toen 10 euro per pak en deed 5 a 6 dagen met een pak. toen kwam de ah met eigen merk voeding en ben ik daarover gestapt. 6 euro per pak. luiers koop ik altijd in de aanbieding heb die van de kruitvat en bevallen super goed. kleertjes kan je zo duur maken als je zelf wilt. zeeman en wibra hebben leuke kleertjes hoor! (meestal zelfs leuker dan bv prenatal vind ik)

denk wel even goed na over hoe jullie dat willen gaan doen. wil jij thuis blijven bij je kindje?
dan heb je dus geen inkomen.
wil jij blijven werken? dan zal je oppas moeten regelen of kdv maar dan komen er wel weer kosten boven op.

ik heb het al door laten schemeren denk ik maar voor de duidelijkheid dan:
ik zou er gewoon voor gaan.
en als t kind duurder wordt ( bv naar de creche) dan zijn jullie uit de schulden, dus hebben jullie een stuk meer ruimte financieel gezien.

groetjes, do

ik lees nu eigenlijk pas de reacties van de anderen.
niet beledigend bedoelt, ieder zn eigen ding, maar hun doen net alsof een kindje miljoenen per jaar kost.
mn kinderkamer was 600 euro nieuw. maar op marktplaats staan er zat voor veel goedkoper.
mn kinderwagen was 250 euro nieuw, maar is op mp vast veel goedkoper te vinden.
ja, voeding en luiers kom je natuurlijk niet onderuit. maar als je aanbiedingen afloopt scheelt dat al een hoop. en t verschil qua prijs tussen kruitvat luiers en pampers mag er ook zijn, maar qua kwaliteit merk ik er niks van!
zoals ik net ook al zei: kleertjes kan je bij wibra en zeeman halen en andere goedkope winkels.
(ik heb hier in rotterdam een primark zitten. super leuke kleertjes voor weinig geld)

ik zeg niet dat je er te licht over moet denken, maar zoals sommige anderen ook zeggen: als er genoeg liefde is, heb je genoeg!
een kindje heeft inprinciepe niks nodig de eerste tijd.
luiers,kleertjes,voeding en een bedje, maar vooral veel liefde.

ik las ook dat iemand schreef dat t een deuk in je relatie kan brengen. denk dat dat ieder voor zich is. mijn vriend en ik zijn juist dichter naar elkaar gegroeid door onze dochter!!!
en mijn menig is ook: als je financiel in de shit zit/zat en je hebt dat samen overwonnen, is je relatie sterk!

succes met jullie beslissing!

groetjes, do

ons zoontje heeft ons tot nu toe nog amper wat gekost en hij word in mei 2 jaar.. heel veel kleertjes gekregen van kindje van de buren.. en ik zou ook eens op marktplaats dan gaan kijken, die kindjes hebben de kleertjes ma zo kort aan, dat het soms nog als nieuw is! onze hele kinderkamer kostte 400,- nieuw van de leenbakker. Luiers en flesvoeding kost wel vrij veel dat geef ik toe, maar als je eenmaal een kind hebt ga je veel minder tot bijna niet meer uit en dat bespaart een boel centen! enige is als je minder gaat werken, je inkomsten een stuk minder zijn. Verder hebben wij geluk met onze moeders die voor niks oppassen. Binnekort gaat ons zoontje naar een agrarische kinderdagopvang 1dag per week maar we krijgen bijna alles vergoedt.
Succes met jullie beslissing

(en onthoud wel, hoe ouder je wordt, hoe minder vruchtbaar!)

Ik zeg niet dat een kind een deuk in je relatie brengt. TEnminste, niet bij ons. Maar het kan wel extra druk en stress opleveren, door alle vermoeidheid en keuzes die je moet maken. En dat in combinatie met een schuldsaneringstraject lijkt me heel zwaar. Als daarmee je relatie uit zou gaan, staat je kind er al heel snel slecht voor met gescheiden ouders. EN dat wil je niet.

Maar hoe ben je? Als je nog een jaartje wacht, is je situatie misschien al weer veel makkelijker. En dat is te overwegen als je een jinge 20-er bent, maar als je een 3-er bent is dat al veel minder verstandig.

EN tenslotte: verstand is een grott deel van de beslissing, maar gevoel is zeker zo belangrijk.

er zijn 2 kanten van de verschillende verhalen, oke kleding en kinderkamer endat zulkde dingen zijn op marktplaats of kringloop tekoop of van vrienden familie , ook alis het niet mooi gewoon schuren en dan weer verven of zo laten wta je zelf wilt. maar wat hou je nu over en wat kan je opbrengen , nu zeggen sommige goekope luiers oke dat is logisch maar je kind moet er wel tegen kunnen, ik heb zelf haast een jaar met pampers gedaan tot dat wij ook beetje krap zaten was ik over gegaan naar etos merk , kon me dochter niet tegen heel veel blaren, toen op c1000 merk heel goedkoop maar weer blaren op der billen en das voor zo'n kleintje ook niet goed, ik gebruik overdag nu AH merk en dat gaat super kost 10 euro voor 70 luiers, en en voor de nacht huggies omdat die meer op neemt en gel wordt zodat ze niet door lekt,maar hoeveel ga je gebruiken is per kind verschillend 1 plast meer dan de andere en poept meer dan de andere, kan je kindje er tegen of kan het alleen tegen pamper, die kosten 10 euro perpak voor 30 luiers,

maar dat is te overwegen maar als je kindje ziek wordt sommige medicijjnen worden niet vergoed, voorals ze verkouden worden, en niet willen drinken moet je toch op ors en das ook niet goedkoop, voor de meeste kunnen dit opbrengen maar misschien voor jullie niet.

Het is niet zo dat ik jullie een kindje niet gunnen maar ik heb 2 keer gezien bij 2 kenissen die zaten ook in een schuldsenering en die konden het kindje haast niet opbrengen waardoor ze zelf aleen maar droog brood aten.

Maar meid als je het nog even kan uitstellen zou ik het overwegen zo niet je dan zou ik toch goed over na denken en eventueel met jullie ouders praten wat hun mening is en wat zij voor jullie kunnen betekenen,

Onze kinder kamer koste 600 euro incl matras en babyfoon maar we hebben heel veel gekregen de kinder kamer hebben we van ons trouw geld gekocht de box van me ouders de kinderstoel van me broer en schoonzus en de kleertjes ook gekregen nu krijgen wij nog steeds 2de hand kleertjes dus inprincipe kan het niet veel kosten maar je moet niet alleen kijken naar dingen die je beet kan pakken maar ook andere dingen zoals ik al zij voeding en medicijnen.

Meid zet hem op en ik gun jullie vanharte een kindje wat das echt een wonder er zijn zat mensen die dat niet kunnen.

groetjes mama van sharon

Lieve allemaal!

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nu 28 jaar en als we hieruit zijn dan ben ik 31 jaar, maar het risico is te groot om te denken ik wacht tot ik 31 jaar ben. Ook zitten we niet in de schuldsanering, maar in de schuldhulpverlening dat is ook een verschil. Wij krijgen nu maar 50 per week voor boodschappen en benzine en wellicht wordt dat binnenkort verhoogd i.v.m. meer inkomen. Ook hebben we last van de DSB Bank kwestie, wij hebben een hele hoge hypotheek en krijgen binnenkort bericht of de curatoren met een regeling komen, waardoor de hypotheek verlaagd wordt.
Hopelijk kunnen we met het vakantiegeld ook wat meer spullen kopen alvast voor de baby. Ondertussen spaar ik allemaal kleine dingen voor de baby, zodat ik straks niet alles in een keer moet kopen. Ook krijg ik hulp van de stichting Supermom, daar krijg ik een box, kinderwagen en nog wat kleren voor mezelf het kind van. Ook bewaren vrienden spullen enzo. Dus wij gaan er gewoon voor en misschien lukt het ook niet gelijk dus duurt het toch nog even langer. En als het kind 2 jaar is zijn wij er helemaal uit en kunnen we het kind goed opvoeden met 2 salarissen.

Graag zou ik nog e-mailcontact willen met de mensen die hier gereageerd hebben en in dezelfde situatie zitten of zaten. Dat zou ik erg leuk vinden!

Heel veel liefs Victory

Jeetje wat een moeilijk vraag, het is inderdaad wat iedereen zegt je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Mijn ex-schoonzusje die heeft ook 2 kindjes en hoe ze rond komt ik weet het niet. Ze werkt niet (krijg dus een uitkering) en voor beide kinderen krijgt ze kinderbijslag. Ze woont dan wel weer bij haar ouders, maar hier moet ze ook vet kostgeld betalen. En ook al zien mijn neefje en nichtje er niet altijd florisant uit ze zijn in mijn ogen wel heel gelukkig. Ze weten niet anders. Laat ik het zo zeggen.
Je moet jezelf afvragen wat houdt ik naast die 50 euro per week over wat je kan besteden aan de baby. en het is idd zoals sharon zegt niet alleen het eten- drinken- luiers. Het is ook altijd maar de vraag of je kindje gezond is, het is wel heel ver gezocht maar 2 zeer goede vrienden van ons hebben 2 kindjes die vanaf de geboorte al veel medicatie kregen. Deels werd dit wel vergoedt maar deels ook niet.

Heel veel succes! En victory er is altijd een weg te vinden hé.

Heel veel succes met het zwanger worden.

liefs Chantie

moeilijk...
ik ben iemand die altijd zegt volg je hart!!
ik denk dat ik zou zeggen, als je al wat op leeftijd komt ga er dan voor want als dat straks niet meer kan dan blijf je met de wens zitten!
als je nog wat jonger bent dan zou ik wel even wachten om de boel een beetje op zijn plek te krijgen!
het is voor ieder erg persoonlijk! een kindje kost natuurlijk geld, luiers en eten kom je niet onderuit! maar kleding enz kan je zo duur maken als je zelf wilt!
succes ermee!!!

Terug
Bovenaan