Fles?

Wat ik me afvroeg: Welke kindjes drinken nog uit een fles?
Thom krijgt een enkel keertje nog een papfles als ontbijt omdat het zo makkelijk  en snel is (met brood kan hij nogal treuzelen), maar eigenlijk vind ik dat we daar vanaf moeten. Iemand tips voor een snel ontbijt wat zonder al te veel geknoei door Thom naar binnen gewerkt kan worden?
Groetjes Laura mv Thom

sorry ik kan je niet helpen hier het zelfde probleem ook nog een papfles omdat het zo snel op  is en zonder al te veel geknoei

dus als er iemand is met de gouden tip hoor ik het graag

saskia

Dean krijgt al maandenlang groeipap of melkpap van een bordje. Gaat supersnel en ik vind het zelf ook wel makkelijk. Dean krijgt 's morgens geen boterham weg, dus dit is een prima oplossing.

Groetjes,
Nelly.

Helaas geen tips voor een snel ontbijt, Sophie wil geen pap meer in de fles.......... Op dagen dat ik moet werken en zij naar het kdv, staan we  gewoon wat vroeger op en dan heeft ze tijd genoeg voor een beker melk met een boterham (wat inderdaad beduidend langer duurt dan die papfles).

Groetjes
Susan

Hier nog echt papfles fanaat hoor!!
Kay wil hem écht nog in alle vroegte hebben..

Zodra hij op is (met name in middag) krijg hij gewoon appelpap (jam!) van een bordje.
En als ik écht haast heb doe ik dat zelfs in een beker met een groot rietje hahaha..
Hij vind dat prachtig!!

Esmé mv Kay

Evi drinkt nog uit de fles! En veel ook...
Heerlijk vindt ze dat!
's Ochtends krijgt ze  een boterhammetje en fles melk ernaast.
's Avonds voor het slapen gaan vliegt ze haar flesje ook aan haha..
In augustus gaat ze over naar de volgende groep op het kdv, ik geloof dat ze daar niet meer aan 'flesjes' doen.. dus hoop maar dat ze tegen die tijd wat minder verknocht is aan haar fles...
Groet!

Hoi hoi,

Ook ik heb de gouden tip niet. Ook hier wordt op de dagen dat Renée naar het kdv gaat nog wel eens een papfles gegeven. Normaal gezien (dus op alle andere dagen of als ik wel genoeg tijd heb) krijgt ze 's ochtends een bordje pap.

Verder is hier de fles helemaal afgeschaft. Voor het slapen gaan krijgt ze melk uit een tuitbeker. Verder proberen we zoveel mogelijk een gewone beker te geven (dus zonder deksel) en dat gaat ook al super. Op "handige" momentjes een tuitbeker en op "extreem handige" momentjes (bijv. in de auto) gaat de anti-lek in de tuitbeker.
Maar daar vroeg je niet naar, hahaha.

Hier dus ook geen ontbijt snel ontbijt tip. Wat ik tegenwoordig nog wel eens doe is dat ze nog een banaan krijgt in de auto onderweg naar het kdv. Ik vind alleen een papflesje eigenlijk echt te weinig. Maar ja, haast hé, hahaha.

Groetjes,
Evelien

Hoi,

Ook hier geen tips. Tijs is altijd al verzot geweest op brood en heeft zijn ontbijt zo weggewerkt. Hij wilde juist nooit een papfles, zowel 's avonds niet als 's ochtends niet.

Hij kreeg een maand geleden alleen nog 's avonds een klein flesje. Tot we bij vrienden op visite waren en we de fles waren vergeten. We hebben hem toen wat melk laten drinken uit een gewone beker en dat vond hij ook prima. Sindsdien heeft hij geen fles meer gehad. En hij stond letterlijk elke avond om 19.00 uur al in de keuken te springen om zijn fles. Dat heeft hij ook nooit meer gedaan.

En nu is hij ook van het bekertje melk af 's avonds. De laatste 2 weken dronk hij af en toe nog maar 2 slokjes en dan was het over. Zonder problemen hebben we hem eraf gelaten.

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan