Flesjes maken

Hoihoi

Ik moest even reageren op deze topic..
Ik heb twee flesjes in gebruik, je gebruikt er immers maar 1 per keer..
We maken 's ochtends na de eerste voeding een kan met voeding voor de hele dag, nadat deze is afgekoeld zetten we hem in de koelkast en ik schenk een flesje vol als het tijd is. Even opwarmen in flessenverwarmer en klaar is kees.
Dus geen 6 flesjes die je dan ook nog allemaal moet uitkoken...
Ik kook s' ochtends 1 keer de 2 flesjes uit.
Als we op pad gaan stop ik een klaargemaakte fles in de tas, deze zit in zo'n koelvakje en als ik ergens ben warm ik m   even op. Dus ik ga ook niet op pad met thermoskannen etc.
En als de fles iets te warm is dan zet ik m in een koud glas. Als je ergens bent zonder een magnetron maar wel met een waterkoker kan dat dus ook andersom. Glas heet water vullen, je klaargemaakte fles erin en even laten opwarmen..

Heej,

Wij koken altijd 's avonds voordat we naar bed gaan de flesjes uit en koken het water in de waterkoker. De uitgekookte flesjes de koelkast in. De volgende dag vullen we 's ochtends de flesjes met het gekookte water. Zo hoeven we voor de hele dag alleen maar 1 minuutje het water in de magnetron op te warmen en poeder toe te voegen.

Als we weg gaan, nemen we een flesje met het water mee en een bakje met de juiste hoeveelheid poeder erin. Het water moet je dan wel even ergens op warmen, maar meestal is dat geen probleem. En als je weet dat het niet heel lang meer duurt voordat je kindje toe is aan zijn volgende voeding, doe dan pas gekookt water in een flesje. Dan heeft het in de tas nog de tijd om een stuk af te koelen en is het misschien ook niet helemaal koud als je baby honger heeft!

Als je het nog makkelijker wil, kun je ook 's avonds al porties maken van de poeder in van die bakjes. Hoef je ook niks meer overdag af te meten!

Verder wassen wij altijd de flesjes gelijk af als we ze gebruikt hebben. Kleine moeite en het is ook wel lekker fris!

Ik zit echt met verbazing te lezen...
Ik maak 1x per dag de voeding klaar voor de hele dag (Bar-Le-Duc afmeten en opwarmen in een pannetje, gewenste aantal schepjes voeding in een afsluitbare maatkan, warm water erop en roeren totdat de klonters eruit zijn). Die kan gaat vervolgens de koelkast in.
Flesje en speentjes steriliseer ik 1x per dag met een magnetronsterilisator van Prenatal, kost geloof ik rond de 15 euro en is echt een superhandig ding!

Ik gebruik overigens maar één flesje. Zoals gezegd 1x per dag steriliseren, en daarna na elk gebruim afspoelen met KOUD kraanwater (geen warm ivm bacterieën) en daarna goed afdrogen en in de koelkast zetten. Ik gebruik 1 theedoek voor het flesje, deze pak ik schhon uit de kast na het steriliseren en wordt de rest van de dag alleen maar voor het flesje gebruikt (ligt op een aparte plaats).

Ik ben echt in totaal per dag niet meer dan een kwartier / 20 minuten kwijt met flessen maken en steriliseren, hoor! Als ik de reacties hier lees wordt ik al moe...
Ik heb deze manier van mijn kraamhulp geleerd en het cb vind het prima.

Oja, ik las dat iemand water kookt in de waterkoker; ik heb me laten vertellen dat dit heel slecht is ivm bacterieën. Misschien even navragen....

Beste moeder

Ik las alles hier eens door en de meningen verschillen nogal.
Sommige maken flesvoeding voor een dag, de andere per fles.
De ene gebruikt kraanwater, de andere gekookt water.
Ik zelf dacht altijd dat kraanwater niet mocht i.v.m. mogelijke bacterieen en dat je het daarom voor moest koken. Daarom heb ik altijd een aantal flessen gekookt water in de koelkast staan. Dat giet ik dan in een maatbeker en maak dan flesvoeding aan.
Dat doe ik in een literfles en zet het in de koelkast.
Dit vond ik altijd al een gedoe, omdat je er toch elke dag al een 30 min mee bezig bent om genoeg gekookt water op voorraad te hebben en genoeg voeding.
Zelf denk ik dat je gewoon moet doen wat voor jou het handigste is.
De ene doet het zo en vind dat fijn, de ander doet het anders en vind dat fijn.
Als het gaat om uitkoken van de flessen, dan weet ik inderdaad wel een handigere manier. Zoals al eerder vermeld staat zijn er magentron steralisatorren. Deze kun je bijna overal wel kopen en anders bestel je er een bij baby-walz.nl een handige site waar ze van alles hebben. Ook grote magentron steralisatoren voor 6 flessen.
Ik heb een kleintje want ik gebruik maar 2 flessen. De ene thuis en de andere voor als ik weg ga. Die van thuis doe ik s'morgens in de magentron en de rest van de dag kook ik hem uit.
O en nog een leuke tip.
Koop je een magentron steralisator.
Daar kun je ook fopspenen in doen, zijn die gelijk bacterie vrij, en kook je fopspenen uit dan krijg je ze vaak vol water. Dat probleem heb je dan ook niet meer.
Groetjes Laura

Terug
Bovenaan