Flesjes raken niet leeg

<p>Hallo iedereen,</p><p>Ik wou even wat advies. Mijn zoontje is momenteel 9 weken. Hij dronk flesjes van 120 cc tot een goede 2 weken geleden. Toen ging er telkens 30-60 in. Ik ben bij de kinderarts geweest en die zei dat het een combinatie was van verborgen reflux, koemelk allergie en spruw. De spruw is nu weg en hij krijgt omeprazole en nutramigen lgg. </p><p> </p><p>Nu krijg ik er nog steeds geen flesjes van 120 cc in. Smorgens zijn eerste wel maar de flesjes daarna worden telkens minder en minder. Hij komt op den duur dan ook om het uur. Van de week zat ik aan 9 flesjes..Hij doet ook steeds een uur over ieder flesje en drinkt ook te weinig. Volgens zijn gewicht (4,8kg) zou die 600ml moeten drinken. Wij zitten telkens maar aan een 440-530 ml. </p><p>Het is niet dat die in slaap valt. Meestal begint die met zen tong tegen zen flesje te duwen en wil die het flesje niet meer in zijn mond..Om 21u krijgt hij zijn laatste flesje waar die dan 30ml van drinkt en dan slaapt die tot 4:30. Daarna drinkt die 120 en slaapt die tot 8u en dan beginnen de kleine flesjes..</p><p> </p><p>Iemand tips?</p>

9 voedingen voor een kindje van 9 weken is helemaal niet vreselijk veel. De instructies van kunstvoeding zijn erop gericht om snel toe te werken naar weinig grote flessen, terwijl kinderen eigenlijk meer behoefte hebben aan vaker kleine voedingen.
Hoe is zijn groei? 
Zou je het zien zitten om in zijn behoefte van vaker kleine voedingen mee te gaan? Je kunt dan eens kijken wat er gebeurt als je vaker 90cc aanbiedt. Wellicht gaat dat beter en kom je uiteindelijk op totaal meer voeding uit.

Hij komt iedere week 200 gram bij en hij is sinds die geboren is 7cm gegroeid. Hij zit met alles een beetje onder het gemiddelde. 

Ik ga nu mee en geef hem een flesje wanneer hij komt. 90cc krijgt die ook vaak niet op overdag. Het max zal 60-70 zijn..ik zit er zelf niet zo mee in omdat in thuis ben maar binnen 4 weken moet ik beginnen werken en misschien is het voor de onthaalmoeder wel vervelend? Ik lees overal kindjes die 6x120 drinken en die van ons komt daar zelfs niet in de buurt..

[quote quote=10312186]Hij komt iedere week 200 gram bij en hij is sinds die geboren is 7cm gegroeid. Hij zit met alles een beetje onder het gemiddelde. [/quote]
Blijft hij wel op zijn eigen lijntje op de groeicurve? Als dat zo is zou ik me niet teveel zorgen maken over de totale hoeveelheid die hij per dag binnen krijgt. Blijkbaar is dat genoeg voor hem als hij goed groeit.
[quote quote=10312186]Ik ga nu mee en geef hem een flesje wanneer hij komt. 90cc krijgt die ook vaak niet op overdag. Het max zal 60-70 zijn..ik zit er zelf niet zo mee in omdat in thuis ben maar binnen 4 weken moet ik beginnen werken en misschien is het voor de onthaalmoeder wel vervelend? Ik lees overal kindjes die 6×120 drinken en die van ons komt daar zelfs niet in de buurt..[/quote]
Dat andere kindjes daaraan komen betekent niet dat dat voor jou zoon ook werkt. Je mag van de onthaalmoeder verwachten dat ze jouw zoon voedt zoals jij dat wilt, ook als dat betekent dat hij vaker een flesje moet krijgen dan anderen. Daarbij is vaker een flesje niet ook meteen meer tijd kwijt totaal (3x15 minuten voeden is minder dan 1x60 minuten bijvoorbeeld). 
Klinkt misschien wat tegenstrijdig, maar misschien eens kijken wat er gebeurt als je die eerste fles ook wat kleiner maakt? Misschien lukt het dan daarna ook wel beter om wat meer te geven? Dus alle flessen 90cc proberen.

Ik was nog vergeten melden dat we vorige week een dagje in het ziekenhuis geweest zijn ter observatie. Daar dronk die wel om de 3 uur flesjes van 90-100. De kinderarts zei dat het dan misschien aan onze avent flesjes ligt en heeft een setje meegegeven met ziekenhuis flesjes maar 2 dagen daarna was het weer kleine beetjes om het uur

Flesje wat warmer maken? Ik weet niet hoe je ze verwarmt .. of idd kleinere flesjes aanbieden.. en waarschijnlijk moet die nog wennen aan de nieuwe voeding. Dat had mijn dochter toen ook

Ik zal nu als voorbeeld deze morgend geven. Om 8u was hij wakker en heeft hij 50 gedronken. Dan begon die met zijn tong het flesje weg te duwen dus heb ik hem in zijn bedje gelegd nadat hij geboert had. Toen was het ongeveer 8:15. Om 8:30 begon hij te huilen en heb ik hem weer zijn flesje aangeboden waarna hij nog 30 gedronken heeft. En dan om 9:30 begon hij terug te huilen waarna hij 20 gedronken heeft..nu slaapt hij maar binnen een kwartiertje gaat hij wss al terug wakker worden om weer een klein beetje te drinken

Misschien kan je direct na het boeren de rest van de fles aanbieden? Onze zoon moest ook altijd een paar x tussendoor boeren. Als ik dat niet deed dronk hij z'n fles ook niet leeg omdat de boer hem dan in de weg zat. 

Dochter klokt gewoon de fles leeg en laten we daarna pas boeren. 

Verschilt echt per kindje wat werkt. 

Terug
Bovenaan