Flesjes raken niet leeg

<p>Hallo iedereen,</p><p>Ik wou even wat advies. Mijn zoontje is momenteel 9 weken. Hij dronk flesjes van 120 cc tot een goede 2 weken geleden. Toen ging er telkens 30-60 in. Ik ben bij de kinderarts geweest en die zei dat het een combinatie was van verborgen reflux, koemelk allergie en spruw. De spruw is nu weg en hij krijgt omeprazole en nutramigen lgg. </p><p> </p><p>Nu krijg ik er nog steeds geen flesjes van 120 cc in. Smorgens zijn eerste wel maar de flesjes daarna worden telkens minder en minder. Hij komt op den duur dan ook om het uur. Van de week zat ik aan 9 flesjes..Hij doet ook steeds een uur over ieder flesje en drinkt ook te weinig. Volgens zijn gewicht (4,8kg) zou die 600ml moeten drinken. Wij zitten telkens maar aan een 440-530 ml. </p><p>Het is niet dat die in slaap valt. Meestal begint die met zen tong tegen zen flesje te duwen en wil die het flesje niet meer in zijn mond..Om 21u krijgt hij zijn laatste flesje waar die dan 30ml van drinkt en dan slaapt die tot 4:30. Daarna drinkt die 120 en slaapt die tot 8u en dan beginnen de kleine flesjes..</p><p> </p><p>Iemand tips?</p>

9 voedingen voor een kindje van 9 weken is helemaal niet vreselijk veel. De instructies van kunstvoeding zijn erop gericht om snel toe te werken naar weinig grote flessen, terwijl kinderen eigenlijk meer behoefte hebben aan vaker kleine voedingen.
Hoe is zijn groei? 
Zou je het zien zitten om in zijn behoefte van vaker kleine voedingen mee te gaan? Je kunt dan eens kijken wat er gebeurt als je vaker 90cc aanbiedt. Wellicht gaat dat beter en kom je uiteindelijk op totaal meer voeding uit.

Hij komt iedere week 200 gram bij en hij is sinds die geboren is 7cm gegroeid. Hij zit met alles een beetje onder het gemiddelde.