Flesjes raken niet leeg

[quote quote=10312218] Hij weent en zuigt op zijn handje dus ik vermoed dat hij wel honger heeft. Of zie ik dat verkeerd? Het is onze eerste dus ik weet het allemaal nog niet goed.. [/quote]
Daar lijkt het dan wel op inderdaad.

[quote quote=10312213]Het klinkt meer als zuigbehoefte dan als honger. Laat hij ook hongersignalen zien? Huilen kan van alles betekenen. Je hoeft niet 2 uur te rekken. Voeden op verzoek betekent dat je voedt als je kind aangeeft honger te hebben. Succes![/quote]

Vraag is wel of voeden op verzoek handig is bij darmkrampjes/reflux. Wat ik wel in haar vraag teruglees. Bij ons zei de kinderarts echt dat het dan niet verstandig is, ik voedde namelijk op verzoek maar wij raakten hierdoor in vicieuze cirkel. Ik voed nog steeds op verzoek maar met minimaal 2h tussen. 

soms is het echt per kind zoeken wat werkt ... 

[quote quote=10312395]

Vraag is wel of voeden op verzoek handig is bij darmkrampjes/reflux. Wat ik wel in haar vraag teruglees. Bij ons zei de kinderarts echt dat het dan niet verstandig is, ik voedde namelijk op verzoek maar wij raakten hierdoor in vicieuze cirkel. Ik voed nog steeds op verzoek maar met minimaal 2h tussen.
soms is het echt per kind zoeken wat werkt …
[/quote]
Probleem is dat het er op lijkt dat hij evenveel drinkt of ik er nu 1 uur tussenlaat of 2..vandaag heeft die momenteel 390 ml op dus weer niet heel veel..

Ik ben nu van 7/4 alles aan het opschrijven en zijn hoeveelheid per dag blijft tussen 430-560. Dat moet toch stillaan meer gaan worden dat kan zo toch niet blijven?

Wij hebben een dochtertje van tien maanden en die heeft ook heel erg lang kleine flesjes gedronken om de anderhalf a twee uur. Ze dronk 60 CC of zo terwijl ik van iedereen hoorde dat de baby's al op 120 of zelfs 150 zaten. Ze groeide wel goed maar kwam niet goed aan. Snachts had ze al snel geen nachtvoeding meer nodig en dacht dat ze daardoor overdag vaker kwam. En volgens mij heeft ze een klein maagje. Nu pas eet ze groente en fruit goed want dat is ook lang een ramp geweest.. maar nu gaat dat perfect ? behalve brood .. dat is nu het volgende probleem 

Misschien eens een grotere speen op de fles proberen? Bij mijn dochter was dit het probleem waardoor ze haar flesje niet leeg kreeg. In het begin kan het dan wat snel gaan, maar dan tussendoor laten boeren. Succes!

Misschien eens een grotere speen op de fles proberen? Bij mijn dochter was dit het probleem waardoor ze haar flesje niet leeg kreeg. In het begin kan het dan wat snel gaan, maar dan tussendoor laten boeren. Succes!

Terug
Bovenaan