Flesjes raken niet leeg

[quote quote=10312198]Flesje wat warmer maken? Ik weet niet hoe je ze verwarmt .. of idd kleinere flesjes aanbieden.. en waarschijnlijk moet die nog wennen aan de nieuwe voeding. Dat had mijn dochter toen ook[/quote]
Wij hebben zijn flesjes altijd al op kamer temperatuur gegeven maar kan ze wel is proberen warm maken. Hij krijgt nu dinsdag 2 weken de Nutramigen. Maar hiervoor kreeg hij omneo en was het ook al aan het minderen. Daarom dat hij van voeding verandert is omdat ze dachten koemelk allergie.

Mijn zoon is ook 9 weken oud, hij dronk het liefst ook elk uur als niet vaker. Kinderarts raadde mij aan om niet vaker dan elke 2h te geven. Dit Ivm mogelijke reflux/maagzuur en krampjes. Als je wel vaker geeft kom je in een vicieuze cirkel. Ik geef overigens borstvoeding. 

wat je ook kan proberen is kijken of hij misschien zuigbehoefte heeft.
omdat het bij mij ook nog niet helemaal loopt als gewenst (nog krampjes en reflux waar hij last van heeft) ben ik nu doorverwezen naar lactatiekundige. Maar het elke 2h geven heeft wel al enige verbetering laten zien. 

[quote quote=10312206]Heeft hij ook elke keer wel echt honger? Ik zou op verzoek gaan voeden en kijken hoe dat gaat.[/quote]
Ik denk het wel want dan word die wakker en begint die te huilen. Dan begint die even heel hard aan zijn flesje te zuigen en zodra die 30 binnen heeft word het minder. 

Het klinkt meer als zuigbehoefte dan als honger. Laat hij ook hongersignalen zien? Huilen kan van alles betekenen. Je hoeft niet 2 uur te rekken. Voeden op verzoek betekent dat je voedt als je kind aangeeft honger te hebben. Succes!

[quote quote=10312213]Het klinkt meer als zuigbehoefte dan als honger. Laat hij ook hongersignalen zien? Huilen kan van alles betekenen. Je hoeft niet 2 uur te rekken. Voeden op verzoek betekent dat je voedt als je kind aangeeft honger te hebben. Succes![/quote]
Hij weent en zuigt op zijn handje dus ik vermoed dat hij wel honger heeft. Of zie ik dat verkeerd? Het is onze eerste dus ik weet het allemaal nog niet goed.. :D

Terug
Bovenaan