flesjes

De Nutrilon 1 mag je liever niet van tevoren klaarmaken. Ik heb een mailtje gestuurd via de site www.kindervoeding.nl en je hebt inderdaad heel snel bericht. Ze gaven aan dat je wel het water voor de hele dag kunt koken, dat in de koelkast bewaren. Dan het water dat je nodig hebt in de magnetron verwarmen en de melkpoeder erbij doen. Goed schudden. Voeding voor grotere kinderen mag je wel vooraf klaarmaken. Mijn kraamhulp had me ook gezegd dat ik het voor de hele dag kon klaarmaken, dus toen ik het bericht op de verpakking had gezien heb ik even op de site gekeken. Op de site mogen ze trouwens geen informatie geven over kinderen tot 4 of 6 maanden. Maar je berichtjes beantwoorden ze gelukkig wel.
Groetjes,
Machteld
Groetjes,
Machteld
 
DIT MAG DUS NIET!!!!
JE MAG INDERDAAD WEL HET WATER VOOR DE HELE DAG IN DE KOELKAST BEWAREN. DIT MOET WEL EERST GEKOOKT WORDEN.
HET POEDER MAG JE ER INDERDAAD PAS ALS LAATSTE INDOEN. DUS EERST WATER OPWARMEN EN DAN HET POEDER.
ALS JE EEN FLESJE GELIJK WIL GEVEN KUN JE GEWOON KOUD KRAANWATER OPWARMEN EN DAAR HET POEDER BIJDOEN.
DEZE INFO GAF ZOWEL NUTRICIA ALS DE ARTS IN HET ZIEKENHUIS ALS HET CONSULTATIEBUREAU!!
HET STAAT OOK OP DE PAKKEN VOEDING DAT HET NIET VOOR 24 UUR KLAARGEMAAKT KAN WORDEN.
 
Mijn zoontje krijgt al vanaf dat hij 2 weken was flesvoeding en wij koken het water nooit van te voren: wij verwarmen voor elke voeding de gewenste hoeveelheid water in de magnetron en doen daar dan het poeder bij.
We gebruiken ook gewoon leidingwater: het schijnt dat de waterleidingen tegenwoordig van goede kwaliteit zijn dus dat je daarom het water niet van te voren hoeft te koken en/of mineraalwater hoeft te gebruiken.
En ons werd inderdaad ook verteld dat je voeding voor kindjes tot 6 maanden niet voor 24 uur klaar mag maken, maar gewoon per voeding.
Als je weggaat en onderweg een voeding moet maken en er geen magnetron bij de hand is, kun je wel van te voren water koken en dit meenemen. Tegen de tijd dat je de voeding moet maken is het water meestal op de juiste temperatuur en anders moet je ook nog een beetje koud water meenemen zodat je de voeding af kunt koelen.
 
Gewoon voor de hele dag klaarmaken,of evt in 2 keer,als je het water maar doorkookt,en verder goed schoon te werk gaat,en het in een goeie afsluitbare kan bewaart, zo heeft iedereen het altijd gedaan,en sinds een half jaar ofzo mag dat niet meer worden geadviseerd,door de fabrikant en het cb enzo
 
Onze kraamverzorgster maakte ook voor de hele dag voeding klaar. Ze kookte dan water in een pannetje, maakte de voedingen allemaal helemaal klaar en zette het vervolgens in aparte flesjes in de koeling. Het water moest wel van te voren goed gekookt worden voordat je de poeder erin doet.
Zelf maak ik ook de voeding voor 24 uur klaar en zet het goed afgesloten in een kan in de koeling. Mijn zoontje is ondertussen ruim 9 weken oud en hij doet het hartstikke goed zonder al te veel darmkrampjes enz.
Wel de voeding goed roeren of schudden voor gebruik.
 
Jee zijn jullie nu echt zo eigenwijs. Het wordt niet voor niets afgeraden.
Water wat doorgekookt is kan uiteraard in de koelkast bewaard worden, maar zodra er poeder bij zit komen er ook bacterieen ed bij. Wij maken toch ook geen pot thee voor de hele dag klaar!!!
Er zijn trouwens kindjes dood en doodziek geworden van voeding die in de koelkast bewaard is. Het is toch ook een kleine moeite om het poeder er vers vlak voor gebruik in te doen??
Soms snap ik echt niks van die eigenwijze moeders die denken dat ze het weten!!!!
 
Er zijn miljoenen kinderen groot geworden met van te voren klaargemaakte voeding hoor!
Als er kindjes ziek van zijn geworden dan ligt dat aan nog meer dingen,zoals een slechte hygiene,als je schoon te werk gaat is er echt niks aan de hand!
 
Sorry hoor, maar in het ziekenhuis kreeg ik het advies om voeding voor 24 uur klaar te maken en afgesloten in de koelkast te bewaren. Mijn zoontje is inmiddels 6 maanden oud en doet het nog steeds erg goed. Zoals een vorige schrijfster al zei, er zijn al heel veel kinderen op deze manier groot geworden. De fabrikant raad het inderdaad af omdat zij zich graag tegen alle mogelijke risico's willen indekken, maar als het personeel van een baby afdeling mij verteld dat dit wel kan ga ik daar toch op af. En wat die eigenwijze moeders betreft, ja soms moet je als moeder eigenwijs zijn. Want het is vergeven van de mensen die weten wat goed is voor jou kind en wat niet. En het 1 spreekt het ander weer tegen. Soms is het een kwestie van je gezonde verstand gebruiken.
 
Terug
Bovenaan