Flessen 14 maanden

Zomer

New member
Vandaag waren we bij cb Ze zijden dat onze meid van 14 maanden teveel kv krijgt. Ze krijgt nu 2x 180 en 1x 240. Zouden best fles van midag weg kunnen halen. Schema is nu Half 8 fles 180 Fruit vaak Half potje soms vers Half 12 yoghurt met havermout soms brood thuis maar vaak wilt ze niet. Bij gastouder wel 1,5 a 2 broodjes. Half 1 fles 180 vaak gaat leeg soms niet Half 4 fruit Half 6 a 6 uur warm eten. Tussendoor nog cracker of biscuit. Water drinkt ze vaak Half beker van rietjes beker soms minder. Wat is julie schema en wat zouden wij beter kunnen doen dat fles weg kan of iets. Ik weet het even niet meer. Zou natuurlijk fijn zijn als ze beter eet en meer water drinkt
 
Fles vervangen door beker gewone melk? Zou daar eerst mee beginnen. Ontbijt: beker melk met boterham, of havermout. Tussendoor: eet ze echt maar een half potje? Lunch, bij de gastouder eet ze prima, ze 'kan' het dus wel!
wellicht gaat ze beter / meer eten als ze geen fles meer krijgt?
 
Ik zou inderdaad over proberen te gaan op normale koe melk ipv kunstvoeding. Mijn zoontje kreeg tot zeker 22maanden een fles smorgens maar dan met koemelk en boterham/brinta. 
Met een beetje geluk krijgt ze vanzelf meer honger als de kunstvoeding eraf is. Hier hebben we normale melk leren drinken door de flessen steeds meer met melk te vullen en zo de overgang te maken. Als ze uit een normale beker kan drinken zou ik zelf natuurlijk in een gewone beker aanbieden.
 
 
Het is vooral je eigen 'angst' die de flessen in stand houdt. Jij bepaalt uiteindelijk wat jouw kind te eten krijgt. Vanaf 12 maanden is KV totaal niet meer nodig (op uitzonderingen na). De richtlijn is dan nog ongeveer 300 ml zuivel. Met een bekertje melk en bordje yoghurt zit je daar zo aan.
Ik zie in jouw schema niet terug waar de fles van 240 zit, maar ik neem aan dat dat de laatste fles is? Tijdens/na warm eten?
Bouw gewoon heel snel de 180 flessen af. Je kind heeft die kunstvoeding niet meer nodig. En als je dat niet meer geeft, worden de andere maaltijden op de dag vanzelf groter. En meer water drinken (maar dat doet ze eigenlijk al in de vorm van KV). Misschien niet in één dag, maar dat kan echt wel snel. Kinderen zijn niet gek en leiden geen honger hoor!
De 240 fles kun je er dan nog even inhouden voor je eigen gemoedsrust. Dan heb je in ieder geval het idee dat ze de dag altijd met een volle buik afsluit ;-)
Die laatste fles kun je dan ook langzaam afbouwen door de hoeveelheid te verkleinen en/of meer water op minder scheppen te gebruiken.
 
[quote quote=10604053]Fles vervangen door beker gewone melk? Zou daar eerst mee beginnen. Ontbijt: beker melk met boterham, of havermout. Tussendoor: eet ze echt maar een half potje? Lunch, bij de gastouder eet ze prima, ze ‘kan’ het dus wel! wellicht gaat ze beter / meer eten als ze geen fles meer krijgt?[/quote]
Ze drinkt water uit rietjesbeker ze kan niet uit een open beker drinken nog.
Zou dan de koemelk in haar fles moeten doen ?
Dan best gewoon eerst de fles van half 1 gewoon weg laten en paar dagen erna die van de ochtend?
 
[quote quote=10604054]Ik zou inderdaad over proberen te gaan op normale koe melk ipv kunstvoeding. Mijn zoontje kreeg tot zeker 22maanden een fles smorgens maar dan met koemelk en boterham/brinta. Met een beetje geluk krijgt ze vanzelf meer honger als de kunstvoeding eraf is. Hier hebben we normale melk leren drinken door de flessen steeds meer met melk te vullen en zo de overgang te maken. Als ze uit een normale beker kan drinken zou ik zelf natuurlijk in een gewone beker aanbieden.[/quote]
Uit een open beker kan ze niet drinken t loopt weer uit der mond ze drinkt nu water uit rietjesbeker. Zou dan de koemelk uit haar fles moeten geven dan
 
[quote quote=10604056]Het is vooral je eigen ‘angst’ die de flessen in stand houdt. Jij bepaalt uiteindelijk wat jouw kind te eten krijgt. Vanaf 12 maanden is KV totaal niet meer nodig (op uitzonderingen na). De richtlijn is dan nog ongeveer 300 ml zuivel. Met een bekertje melk en bordje yoghurt zit je daar zo aan. Ik zie in jouw schema niet terug waar de fles van 240 zit, maar ik neem aan dat dat de laatste fles is? Tijdens/na warm eten?
Bouw gewoon heel snel de 180 flessen af. Je kind heeft die kunstvoeding niet meer nodig. En als je dat niet meer geeft, worden de andere maaltijden op de dag vanzelf groter. En meer water drinken (maar dat doet ze eigenlijk al in de vorm van KV). Misschien niet in één dag, maar dat kan echt wel snel. Kinderen zijn niet gek en leiden geen honger hoor!
De 240 fles kun je er dan nog even inhouden voor je eigen gemoedsrust. Dan heb je in ieder geval het idee dat ze de dag altijd met een volle buik afsluit ?
Die laatste fles kun je dan ook langzaam afbouwen door de hoeveelheid te verkleinen en/of meer water op minder scheppen te gebruiken.
[/quote]
Jaa vind het nogal eng ben bang dat ze honger krijgt of weer wakker word snachts van de honger.
Ze drinkt bijna altijd alle flessen leeg dus denk dan dat ze dan echt nog wel honger heb in die fles
Ze krijgt nu idd de laatste fles 240
Zou hele hoop centen schelen die kv
 
Ik zou ook gewone melk aanbieden bij het ontbijt en de lunch. Dat kan ook in een rietjesbeker, of een antilekbeker, bijvoorbeeld van munchkin. Zelf vind ik tuitbekers minder fijn, want die lekken wel erg (antilekbeker ook, als die op de grong wordt gesmeten, trouwens). Krijgen de kindjes bij de gastouder geen koemelk bij de lunch? Bij ons kinderdagverblijf draaien ze vanaf 1 jaar eigenlijk mee in het standaardschema kwa eten/drinken, zonder flessen. Alleen slaapjes zijn dan nog een beetje variabel.
 
Terug
Bovenaan