Flessen 14 maanden

Begin vooral op tijd met gewone melk. Bij ons wordt het geweigerd, denk omdat we pas in de peuterpuberteit begonnen zijn.
 
[quote quote=10604063]Ik zou ook gewone melk aanbieden bij het ontbijt en de lunch. Dat kan ook in een rietjesbeker, of een antilekbeker, bijvoorbeeld van munchkin. Zelf vind ik tuitbekers minder fijn, want die lekken wel erg (antilekbeker ook, als die op de grong wordt gesmeten, trouwens). Krijgen de kindjes bij de gastouder geen koemelk bij de lunch? Bij ons kinderdagverblijf draaien ze vanaf 1 jaar eigenlijk mee in het standaardschema kwa eten/drinken, zonder flessen. Alleen slaapjes zijn dan nog een beetje variabel.[/quote]
Ontbijt heeft ze fles kv 180. Zal is proberen of ze brood wil ipv die fles kv en dan met koemelk maar ze eet thuis nogal slecht brood. Ze eet nu vaak in de midag yoghurt met musli 
 
Maar als ze maar 1 broodje eet thuis om half 12 is dat wel genoeg om gelijk die fles weg te laten in midag om half 1
 
Heb vertrouwen in je kind. Wat ze bij de ene maaltijd tekort komen, halen ze bij de volgende weer in. Of een dag later. Maar kinderen zullen zichzelf niet uithongeren hoor :)
Laat gewoon de ochtendfles vallen. Dan als dat een beetje is verwerkt de middagfles ook. En de laatste fles in stapjes.. 
En als 'alternatief' kun je voor ontbijt pap proberen. Gemaakt met koemelk. Ging er bij onze kids prima in! :)
Probeer ook verschillende soorten brood. Sommige ouders denken dat peuters alleen lichtbruin lekker vinden, maar die van ons zijn juist gek op heel donker brood en desembrood...
 
Precies wat Billie zegt, heb vertrouwen. Mn zoontje at tot 1jaar ALLES om nu al 1,5jaar te "overleven" op een rijstwafel, een appel, 2 bekers melk én met geluk af en toe een stukje aardappel of vlees (en genoeg water). Ik maak me er geen zorgen meer over, ik bied hem genoeg aan, maar hij wil niks eten. Prima. Dan eet je niet. Er komt een tijd dat hij vanzelf weer eet. Weinig pubers leven op een appel per dag denk ik dan maat ;) 
Ochtendfles en middagfles gaan vervangen met koemelk. Als ze geen brood eet, probeer je pap, een stuk fruit, ontbijtkoek, havermout of bijv yoghurt. Desnoods met een lepeltje jam. 
Als ze écht honger hebben, eten ze vanzelf. 
 
Terug
Bovenaan