flessen steriliseren

A

Anoniem

Guest
Ik wil eens vragen of jullie je flessen nog steeds steriliseren? Renée is nu acht en een halve maand en wij steriliseren nog steeds één keer per week. Nu heb ik dat ding geleend van een vriendin en hij begint stilaan  toch in de weg te staan. Kortom of ik geef hem terug en koop er een zelf (altijd handig met een tweede) of ik geef hem terug en koop pas een nieuwe als ik weer zwanger ben. Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit doen.

Groetjes,
Evelien

hoi
tja ik weet dat het niet meer perse moet,maar ik ben echt van de hygiene..
Ik doe nog iedere keer als ik hem weer vol heb(paar keer in de week)
Mila is net 8 maanden.
ik vindt het toch wat frisser,ik gebruik hem tot ze geen flessen meer heeft.
Ik kook zelfs nog iedere dag een thermoskan met water..
groetjes piewie

Hoi hier ook zo'n over schone mama;

ik steriliseer elke zondag mijn flessen en tuitbekers. Ja, ik moet een vaste dag i/d week hebben, anders vergeet ik het. Verder gaan ze elke avond in de vaatwasser. Twan drinkt bijna alleen nog maar uit de tuitbeker, maar af en toe nog een flesje melk (over het algemeen drinkt hij melk uit een beker, stimulans voor het praten) Toch blijf ik ze steriliseren, min. tot hij een jaar of 2 is. En nog steeds uit die tuitbekers blijft drinken.

Liefs Maaike mv Twan (8,5 mnd)

Wij steriliseren de flessen ook nog steeds één keer in de week. We gebruiken drie verschillende flessen (dus 2 dagen per fles) en dan steriliseer ik ze in de magnetron. De tuitbekers gaan dagelijks in de vaatwasser, die kunnen niet in de magnetron.  

Volgens mij hoeft steriliseren ook  niet meer, maar die paar weken nog dat ze flessen gebruikt!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Hier gaan de fles en de tuitbeker onder het hete water en in de vaatwasser en verders niet.
Uitkoken en kokend water doen we al een tijd niet meer aan.

Pauline

Volgens mij is er een onderzoek geweest dat de vaatwasser ze 'bijna' steriliseerd. Niet genoeg voor pasgeborenen. Maar ja, Kian likt zelfs de vloer af, dus ik ga die flessen echt niet meer steriliseren hoor!
Liefs NElleke

Ik sterilliseer ook nog steeds de flesjes, gewoon een lekker schoon idee.
Sinds kort spoel ik wel de flesjes na gebruik met heet water af en bewaar ze dan in de koelkast. Zo gebruik ik ongeveer 1 flesje per dag.

groetjes Danielle.

Ik heb 3 verschillende flesjes voor 1 dag,

1 voor de diksap ( kleintje ) met  S speen
1 voor de opvolgmelk ( grote ) met S speen
1 voor de pap met L speen.

Dus per dag worden de flessen maar 1x gebruikt, ik spoel ze goed af  en bewaar ze dan in de koelkast, elke zondag doe ik ze goed met afwasmiddel afwassen, goed afspoelen en in de steralisator in de magnetron. Vind het zelf wel een schoon idee.

Groetjes Marina.

Terug
Bovenaan