flessen steriliseren

Hihi, hier nog zo’n schone mamma... ik steriliseer de flessen ook nog na een aantal keer gebruiken. Eerst even afwassen en dan in de magnetron. Op een of andere manier vind ik de spenen en flessen in de vaatwasser toch geen fijn idee.. De (tuit) bekertjes gaan wel in de vaatwasser.

Toch nog een paar tips, sorry kan het niet laten... In lauwwarm water gedijen de bacterien het beste dus na het omspoelen met heet water nog even met koud. Ook af te koelen gekookt water is een prima bron dus daarna wel gelijk gebruiken (sorry).

Speelgoed gaat hier overigens ook zo nu en dan in de vaatwasser of afwasmachine .

Ik steriliseer de flessen af en toe, als ik de vaatwasser niet vol heb. Ze gaan hier dus iedere dag of in de vaatwasser of in de sterilisator. Ik bewaar ze ook altijd in de koelkast i.v.m. bacterievorming. De fopspenen gaan ook regelmatig de sterilisator in.

En wat speelgoed betreft gaan sommige dingen hier ook af en toe de vaatwasser of de wasmachine in.

Ik heb absoluut geen smetvrees ofzo en ben echt niet bang dat als Tijs de vloer, de bank of wat dan ook aflikt dat hij dan ziek wordt. Maar ik houd de spullen gewoon graag schoon.

Groetjes,
mama van Tijs

het blijkt maar weer eens....mama is een neuroot. ik steriliseer de flessen nog iedere keer na gebruik. Dat is niet zo vaak gelukkig, want ik geef nog borstvoeding, maar ik werk drie dagen en steriliseer dus drie keer per week hihihi errrrrug.

groetjes

mama van Rêve

Ik stereliseer de flessen 1x per week, de tuitbeker gaat er dan ook bij.
In augustus krijgen we een vaatwasser en dan kunnen ze daar in.....

Ik stereliseer de flessen 1x per week, de tuitbeker gaat er dan ook bij.
In augustus krijgen we een vaatwasser en dan kunnen ze daar in.....

Ik spoel de flessen na gebruik af onder de kraan. Aan het einde van de dag gaan ze in de vaatwasser.

Verder ben ik niet zo'n super hygiënisch typje.
Ach worden ze hard van zou mijn man zeggen.

Liefs Jeske

ik heb een tuitbeker voor de melk en eentje voor de diksap. Deze worden gewoon goed steeds uitgespoeld en schoongemaakt. Maar kook ze niet meer uit!

Vooral niet meer nu hij over de grond kruipt en alle speeltjes in zijn mond pakt want daar zitten meer bacterieën op dan in zo'n flesje.
Nessie

Ik  steriliseer de flesjes van Tijn zo'n beetje één keer in de week. Verder was ik ze na gebruik met heet sopje af. De tuitbeker was ik alleen af, die is nog nooit in de vaatwasser of magnetron geweest. Tijn is nu 8 maanden en (gelukkig) nog nooit ziek geweest, hij stopt hele dagen alles in zijn mond en het verbaast me dan nog steeds dat hij nooit eens wat oploopt.

Groetjes Danielle (mv Tijn 26.09)

Terug
Bovenaan