flessen steriliseren

Ik sta helemaal verbaasd dat er nog zoveel mama's zijn die uitkoken. Ik ben daar al weken geleden meegestopt.

De flessen gaan de vaatwasser in, de spenen vaak ook. Soms kook ik ze nog wel een keer uit.

Waarom zou ik flessen uitgaan koken? Dat doe je toch ook niet met het bordje waar hij zijn brood van eet? Of de speelgoedjes die hij in zijn mond stopt? Dan is er geen beginnen meer aan.

nee hoor, uitkoken, ik niet meer.

Annemieke

Ok ok, we hebben het toch over de bacterien die makkelijk ik melk overleven. Die zitten toch niet op je vloer of op het speelgoed??? En zo wel dan maak ik die ook schoon. Dat heeft weinig met ‘daar worden ze hard van’ te maken. Die kleine kindjes hebben nog zo’n schone darmflora dat een klein beetje hygienischer zijn geen kwaad kan!!! Alleen maar zonde van de energie als ze die moeten gebruiken om een vervelende melkbacterie te overwinnen. Dat kan later altijd nog... eerst groot, gezond en sterk groeien!

Nou ehhh.....ik doe dat dus ook al tijijijijden niet meer...
Ik was ze na elk gebruik gewoon af met afwasmiddel en eens er 2/3 weken dan kook ik ze uit. Stef heeft zowiezo nooit last gehad van krampjes, dus ik maak me niet zo druk. We zijn ook vrij snel overgestapt op kraanwater en dat ging ook super. Speelgoed doe ik af en toe in de was en dat is het. Ik denk toch dat je kindje weerstand moet opbouwen, dus dan is het niet langer nodig om alle flessen steeds uit te koken... Is mijn mening dan he?

Liefs Annet

Het is wetenschappelijk bewezen dat steriel leven juist ziek maakt. Dit geldt voor jezelf, maar ook voor je kleine ukkepuk. In Europa hebben we ziektes (de zogenaamde welvaart ziektes) die voortkomen uit het feit dat we alles maar poetsen, poetsen en nog eens poetsen.

Ik wil hiermee niet zeggen dat het maar een bende moet zijn en dat je het aanrecht (en de kinderstoel van de ukkepuk) met een doekje moet afdoen dat al een week ligt te broeien op het aanrecht. Maar steriel leven is het andere uiterste.

Later als ze in de zandbak gaan spelen zullen ze vast wel een keer wormen krijgen en dat is dan juist goed!

Ik leef schoon, maar niet steriel.
Ik respecteer iedere andere mening hoor, begrijp me niet verkeerd, maar dit is mijn mening.

Liefs Jeske

Vergeleken met de meesten hier zijn wij dan maar ongelooflijke viezerds geloof ik...
Flesjes uitkoken deden wij eigenlijk al heel snel niet meer dagelijks, eerst 2x per week toen 1x per week en toen gewoon helemaal niet meer. Wel hebben wij nog redelijk lang waterkokerwater gebruikt. Maar dat doen we ook al niet meer. Thomas lebberd overal aan, probeert overal een hapje van te nemen en de hond en Thomas zijn ook niet vies van elkaar hebben we ontdekt... En ik moet eerlijk zeggen dat Thomas nog nooit ziek is geweest. 2 x een middagje wat verhoging.... Nou, daar doe ik het voor hoor! Laat ons dan maar een beetje viezerikken soms. hihihi

Ik kook de flessen en spenen nog 1x per week uit (ik gebruik ze nog dagelijks om pap te maken) en ik gebruik ook nog steeds gekookt water om de voedingen mee te maken.

quote: toulouse reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-05-2007 20:40:47'));

Ok ok, we hebben het toch over de bacterien die makkelijk ik melk overleven. Die zitten toch niet op je vloer of op het speelgoed??? En zo wel dan maak ik die ook schoon.

Maar kook je je pap-bordje dan ook uit? Lijkt mij dat daar ook de melk-bacterien opzitten.
Liefs Nelleke

Hier wordt ook al lang niet meer uitgekookt.
De flessen worden na ieder gebruik afgewassen en gaan iedere avond in de
vaatwasser op de heetste stand. Ik denk dat Tieme nu hij ook alles in zijn mond
stopt wel een beetje weerstand op mag bouwen.
Mijn mening is dat als je te schoon bent je juist ziek wordt, het hoeft ook niet smerig
te zijn want daar houd ik ook niet van maar ik sta niet iedere dag te dweilen.  

Uiteindelijk willen we allemaal het beste voor onze kindjes en moet je  gewoon  doen
waar je jezelf het pretigst bij voelt.

groetjes Anke

Terug
Bovenaan