Flesvoeding duur vs goedkoop

Als je 2 mensen dezelfde ingrediënten geeft en zegt dat ze een taart moeten bakken, krijg je dan dezelfde taart? Tuurlijk betaal je bij Nutrilon voor het merk, maar ook voor het onderzoek dat ze doen en de kwaliteits standaarden, hoe het gemaakt wordt, etc. Tuurlijk is het goedkope merk geen gif en zal je kindje prima groot worden. Dat gezegd, als je kindje veel last heeft van bijvoorbeeld krampjes kan het zeker uit om een ander merk te proberen. De manier waarop de poeder verhit wordt kan hier met name effect op hebben.
 
Als je hetzelfde type voeding vergelijkt zal er weinig verschil in zitten. Maar merken onderling hebben ieder hun eigen anti reflux, hypoallergeen of comfort formule en daar kan best verschil in zitten van merk tot merk. Dan kan het best lonen om eens een ander merk te proberen als je kindje er veel last van heeft. Maar dat heeft weinig met de voedingsstoffen te maken, en ook weinig met duur of goedkoop. 
Ook zit er natuurlijk verschil tussen merken die lactose als enige koolhydraatbron hanteren of ook maltodextrine toevoegen. Maar dan zit je ook bij Nutrilon niet goed. 
En je hebt natuurlijk dingen als geitenmelk, of speciale voeding voor kindjes met een kma. Dan kom je ook erg duur uit als je het zelf moet betalen. 
Dus grof gezegd: Kruidvat is net zo voedzaam als Nutrilon. Maar er zijn wel verschillen in toevoegingen. Het is gewoon aankijken waar je kindje het goed op doet. En dan is Kruidvat geen slechte start ofzo.
 
Wij gaven nadat ik gestopt was met bv ook Kruidvat (mede naar aanleiding van bovengenoemde aflevering). Wij zijn echter al snel overgestapt op Hero standaard, omdat daar geen palmolie in zit i.t.t. Kruidvat. Heb daar wel een paar euro's meer voor over ;) Hero was 7,99, maar zie nu dat het 8,14 is geworden bij de gele supermarkt.
 
Ik heb ook besloten om flesvoeding te geven maar.word mij verteld dat in de zelfte frabriek word gemaakt ik zelf kom ook finaceel uit bij Kruitvat merk
 
Hier toch een andere ervaring. Ook wij zijn mede door die aflevering van de keuringsdienst van waarde begonnen met voeding van Kruidvat eigen merk. Echter groeide ons meisje niet goed. Het consultatiebureau raadde aan toch over te stappen naar Nutrilon, omdat zij vaker zagen dat baby’s die achterbleven in groei het daar beter op deden. Ik was nogal sceptisch, maar ze hadden wel gelijk.

Ik zou een volgende keer zeker weer beginnen met Kruidvat eigen merk, maar dit is wel handig om in je achterhoofd te houden
 
Gewoon lekker gaan voor de goedkopere merken. Worden ze ook groot mee.
We hebben alleen gemerkt dat onze kleintjes heel erg verstopt raakten van Kruidvat en Jumbo huismerk. AH huismerk werkt voor die van ons het beste.
 
Ik ben na keuringsdienst van waarde ook overgestapt op kruidvat merk. Nooit problemen mee gehad. Het enige wat ik zelf iets minder vond was hoe makkelijk het mengt, nutrilon geeft iets minder klontjes. Maar dat was echt het enige. 
 
Wij geven de Bio Voeding van de Albert Heijn. Deze kost ook ‘maar’ €8,79 per blik dus veel goedkoper dan Nutrilon maar wel biologisch. Voor ouders die dat aspect belangrijk vinden ook nog het overwegen/onderzoeken (er zitten wel wat verschillen in) waard..
 
Terug
Bovenaan