flesvoeding

Hoi ladys,

Ik ben benieuwd als jullie flesvoeding geven hoeveel en hoevaak jullie geven?
Ook hoe zwaar en oud jullie kindjes zijn.
Tijn krijgt 5x 150 cc met 5 schepjes.
Hij is nu 8 weken en 4,5 kg(morgen weer wegen).

Gr Marsha

Hoi Marsha,

Laura is vandaag 8 weken en 4 dagen. Afgelopen vrijdag woog ze 4740 gram en was 58cm. Ze krijgt nu sinds een week 5x 180 cc met 6 schepjes. Ze had aan 150 cc niet meer voldoende! Volgens cb kan dit geen kwaad. De aanwijzingen op de verpakkingen zijn ook maar een indicatie.

Nog even een vraagje nav je voorstelronde: ik ben ook zo giga inwendig ingescheurd: 3,5 uur gelegen om te hechten.... Heb jij er ook nog last van met niezen, broeken dragen, lang lopen etc? Het wordt bij mij wel minder, maar het is nog wel erg 'aanwezig'. En het is al bijna weer 9 weken geleden :-(

Groetjes Jacqueline

Hoi Jacqueline,

Heb er eigenlijk nog weinig last van. hechten heeft niet zo lang geduurd als bij jou. Wel heeft de gyn de tijd genomen. was wel heel vervelend alle kanten op gescheurd. hij vertelde dit gaat hier naar toe en nu zit ik even aan je bekkenbodempspier etc.

Voel het wel bij hoesten en niezen verder eigenlijk niet.
Heb de vk ook nog ff laten controleren zag er allemaal netjes uit.

voel het niet met broeken en lopen enzo.
Succes ermee.

Gr Marsha

Hoi

Merle is woog vorige week 4565 gr en was 56 cm en krijgt nu tussen de 120 en 150 cc. Ze blijft soms na de fles van 120 nog wat hongerig dus nu maak ik standaard 150 klaar en zie ik wel wat ze daar van opdrinkt.

x

Hoi,

Sara woog vorige week 4980 gr en was 58 cm en krijgt tussen de 5 en 6 keer voeding per dag (verschilt per dag, ze krijgt als ze erom vraagt). Ze krijgt dan 150cc met 5 schepjes. Volgens het cb mag een kindje niet meer dan 1 liter drinken op een dag. Sara komt hier sommige dagen erg dichtbij. We geven 's avonds en 's nachts(sinds 2 dagen) een mengels van gewone voeding en voor hongerige kindjes. Kijken of dat werkt.

Hey dames,

Ik was vorige week op het cb en had ook ergens gelezen dat een baby niet meer dan 1 ltr per dag mag drinken. Aangezien Laura al op 5 x 180 + 6 schepjes zit (is dus 1 ltr per dag), maakte ik me een beetje zorgen. Door de verpleegkundige van cb werd gezegd, dat de voeding tegenwoordig dusdanig is samengesteld, dat er geen maxgrens aan hoeveelheid cc voeding zit. Toch bizar hoe verschillend elke keer weer info wordt gegeven... Hopelijk is onze dame voorlopig tevreden met deze hoeveelheid! Ik ga het de volgende keer toch nog maar een keer navragen...

Gr J

hallo dames ,,,marina kreeg van mij eerst 6 flessen van 165 , ik merkte dat ze steeds hongerig bleef ,,, nu krijgt ze 5 flessen van 200 dus eigenlijk de zelfde hoeveelheid maar meer voeding per fles nu doet het ze het super ,,, ze krijgt haar laatste voeding om 12 uur en haar eerst tussen 7 en 8 smorgens ,,, en daar op volgend tussen de 4 en 4.5 uur in ,,, het gaat super met haar

op het cb zijden ze dat 6 flessen met 165 goed voor haar was ,,, omdat marina erg hongerig bleef belde ik laatst de thebe lijn en zijde ze dat het veel te veel was !!! WANNEER DOE JE HET GOED !!!!

ik ga op me eigen gevoel af !! ze doet het super op 5 flessen van 200 en ze zit op 1 liter per dag dus er niet over heen!
en het is alles bij elkaar ook maar 10 cc meer dan die 165 per voeding lijkt mij

xxx

En zo zie je maar..... Net zo veel adviezen als er cb's zijn. Gewoon doen waar de kleine het goed op doet lijkt inderdaad het beste advies.
Mijn kleine meid heeft voor het eerst van 8 tot 5.30 uur geslapen met de extra sterke voeding die we toevoegen in de avond. Het probleem is dat ze na 8/9 uur niet meer wil eten als we haar daar wakker voor moeten maken en dat is eigenlijk altijd wel zo.
Weet niet of meer mensen dit herkennen.

Terug
Bovenaan