flesvoeding

Hoi
hoi
Wij merken ook dat wanneer we de fles van 20.00 veel later geven dat hij daarna slechter slaapt.
eerst maakten wij hem om 23.00/24.00 nog wakker. Maar daarna kwam hij weer om de 4 uur.
Nu krijgt hij rond 20.00 zijn laatste fles en komt dan tussen 4.00 en 5.00. Dus dat is dan zijn ritme denk ik dan.
Straks weer naar et cb. eens vragen over zijn voeding. heb het idee dat hij niet elke keer genoeg heeft aan de 150. Maars soms ook weer wel. dat is lastig.

Jacqueline:
ben jij ook gehecht door de gyn?

Gr

hoi,

Ons meisje is nu 5,5 week. ze krijgt nu ongeveer 6 flesjes van 150 deze drinkt ze nog niet altijd leeg.

ze slaapt snachts al 7 uur door waardoor er overdag wat minder tijd tussen de voedingen zit. ongeveer 3 uurtjes.

volgens CB moet er 4/5 uur tussen zitten. anders krijgt ze te snel op elkaar en teveel.

ze drinkt de flesjes zo goed als leeg aldoor(ongeveer20/30 cc laat ze af en toe staan). En heeft echt behoeft aan eten na 3 uur.

Probeer naar mijn kind te luisteren waar zij behoefte aan heeft. Heb wel eens gehad dat ze 1 uur na de voeding al weer kwam. Heb het toen wel nog 2 uur gerekt door speentje/spelen en laten huilen

Hoi allemaal,

Esmée was afgelopen zondag 6 week en toen hebben we ook net de voeding verhoogd naar 150cc, 6 voedingen. Met 1 maand was ze 3975gr 3n 53,5 cm. Ik weet niet hoe groot/zwaar ze nu is. Heb geen kleine weegschaal thuis ;)
Ze is erg veel wakker overdag. Meestal slaapt ze van 23u door tot ong. 4u. Ze komt 's nachts zelf nog voor de fles, deze is 90cc. (advies van cb, omdat deze fles er tzt af gaat). Er zit meestal wel 4 uur tussen de voedingen. Omdat ze zoveel wakker is overdag, vind ik het moeilijk te zeggen of ze dan hongerig is. Met een speentje en op de arm valt ze vaak wel in slaap, in bed wil ze niet echt.
Als ze dan overdag of na de vroege avondfles in slaap valt is dit vaak (ong.) een half uur voor de volgende voeding, ik maak haar dan meestal wel wakker, maar weet eigenlijk niet of ik daar goed aandoe?

@Eline4: ik rek het ook als ze na een fles in slaap valt en vroeg wakker wordt.

Hoi hoi,

Ik ben even benieuwd naar wat Mart 73 (sorry kan je naam niet terugvinden in de lijst) bedoeld met extra sterke voeding toevoegen in de laatste fles?

Laura sliep goed door (23.00 - 06.30). Alleen de laatste week komt ze alweer om 04.30 en vannacht zelfs 03.00. Daar is mama minder blij mee, ha ha. Nu is het niet erg, maar dadelijk moet ik weer werken :-(
Een speentje fop ik haar ook niet mee. Mijn moeder had het over een theelepel rijstebloem toevoegen, maar daar twijfel ik ook over bij 9 weken al... En tja, dit onderwerp aankaarten bij het cb (bij ons althans) gaat hem ook niet worden. Ik werd al als minder capabel beschouwd, omdat ik met bv ben gestopt...

xxx

Hoi hoi,

Ik ben even benieuwd naar wat Mart 73 (sorry kan je naam niet terugvinden in de lijst) bedoeld met extra sterke voeding toevoegen in de laatste fles?

Laura sliep goed door (23.00 - 06.30). Alleen de laatste week komt ze alweer om 04.30 en vannacht zelfs 03.00. Daar is mama minder blij mee, ha ha. Nu is het niet erg, maar dadelijk moet ik weer werken :-(
Een speentje fop ik haar ook niet mee. Mijn moeder had het over een theelepel rijstebloem toevoegen, maar daar twijfel ik ook over bij 9 weken al... En tja, dit onderwerp aankaarten bij het cb (bij ons althans) gaat hem ook niet worden. Ik werd al als minder capabel beschouwd, omdat ik met bv ben gestopt...

xxx

Hoi,

@jacqueline 30. Ik geef flesvoeding (al na 2 dagen, ivm borstreductie bleek er amper aanmaak van melk te zijn), maar gelukkig maakt niemand bij het cb hier problemen van. Zouden ze ook niet moeten doen geloof ik, zou daar best boos om zijn.
Ik gebruik friso standaard, maar naast standaard hebben ze ook voeding voor hongerige kindjes of doorslapen. Bij nutrilon hebben ze dat ook heb ik begrepen. Het is gewoon te krijgen bij de supermarkt of bijvoorbeeld het kruidvat.

Rijstbloem had ik ook gehoord maar dat raden ze pas aan na maand 4 bij het cb.

Groet Martine

Hallo dames,

Ook ik zit met twijfels over evt. andere voeding of bijvoeden, omdat mijn dochter steeds vaker wakker is in de nacht ( en overdag ook redelijk veel nog).
Vrienden van ons gaven hun zoontje met 8wk een beetje rijstebloem door de laatste fles. Esmée is 6,5 week, dus dat is dan echt nog wat vroeg vind ik.

Hoe zit het met voeding voor hongerige baby's of voor het doorslapen? Moet je dan alle flessen met die voeding geven of zou dat ook alleen voor de nacht kunnen? Ik gebruik Friso voeding.

Ook kreeg ik "tips" over Joh. broodpintmeel (of zo iets). Maar geen idee wat dan is.

Ik wil het cb wel bellen, maar weet niet of ik daat goed aan doe, omdat ze 6 wk is.

Terug
Bovenaan