fleur, alabama, moeska, dikkidik1 boven aan.

Hoi Fleur,

Ja, ben donderdagavond ongesteld geworden dus nu weer begonnen aan poging 6. Vanavond beginnen met de Clomid en morgen spuiten. Vrijdag follikelmeting.

We hebben besloten om in Dusseldorf IVF te gaan doen, is voor ons net iets verder rijden dan Nijmegen, waar we normaal gesproken terecht zouden komen. Ik heb al een intakegesprek aangevraagd en we kunnen 10 mei terecht. Er is geen wachtlijst, het duurt alleen even voordat je een intake kunt krijgen.

Maar eerst gaan we na deze poging lekker op vakantie, zodat we helemaal opgeladen zijn voordat we aan IVF beginnen.

Ik hoop voor je dat je morgen een goed resultaat ziet. Misschien was de vorige keer gewoon een incident, bij de andere pogingen groeide het wel goed toch?

@dikkidik - verschrikkelijk! Ik wens jullie heel veel beterschap en sterkte!

@Fleur, spannend - hopelijk is alles goed morgen!

@Alabama, krijg je Dusseldorf ook vergoed ja?

Wat betreft mij.....

Zoals jullie weten zijn wij met onze eerste IUI poging deze maand gestart. Zondag mijn eerste meting gehad en deze afspraak verliep ook erg soepel. Ze stelde 1.5 vast en 4 bmsv. Ik vroeg nog aan haar of dat dit allemaal in verhouding lag. Het antwoord was ja en ik moest vandaag dus terug komen voor een volgende meting. Om 08:40 had ze voor mij een afspraak ingepland kom ik daar is dat allemaal niet over gekomen want de arts (niet mijn behandelend arts trouwens) was pas om 9:00 uur aanwezig. Vervolgens kwam hij om 09:05 binnen. Ik mocht wel als eerste (dus de andere mensen moesten wachten). Kon gelijk doorlopen naar de echo kamer en hij vertelde even doodleuk dat iets niet klopte met de meting van gisteren wat zou duiden op en cyste (de verhoudingen waren zoek). Ik was dus even helemaal in de war en mijn bovenkamer draaide overuren (uiteindelijk is alles voor mij/ons nu de eerste x). Maar gelijk de echo gedaan en zijn metingen waren helemaal anders dan die dag daarvoor wat gunstiger zou kunnen zijn voor ons dus dan misschien geen cyste. Maar wat betreft mij oude cyclus weer tegenstrijding. Vanzelfsprekend had ik wat vragen waardoor hij in 1x de boel afkapte en op mijn dossier schreef dat ik deze IUI af moest maken en dan een afspraak moest plannen met mijn behandelend arts om het beleid verder te bespreken. Ik snapte er helemaal niks meer van dus ik vroeg wat hij daar mee bedoelde. Waarop hij botweg antwoorde dat ik het allemaal niet begreep en daarom nog maar eens extra uitleg nodig zou moeten hebben want de vragen die ik stelde hoorde niet bij dit soort afspraken thuis. Nou, ik moest echt even tot 10 tellen en mijzelf even herpakken want ik had echt zoiets van ik moet hier iets op zeggen want dit laat ik mij niet zeggen. Ik was behoorlijk emotioneel maar he wel even mijn zegje gedaan. Als hij niet met dat hele cyste verhaal was gekomen dan had ik verder geen vragen gesteld. En zowieso, dingen kunnen toch onzeker of verwarrend zijn...... Ik was echt helemaal perplex. Maar goed, ik moest bloed laten prikken om te zien of dat het allemaal wel goed gaat en aan de hand daarvan moest ik dus stoppen of doorgaan. Zul je net zien dat het systeem eruit heeft gelegen en dat ik dus helemaal geen uitslag heb en dus vanavond gewoon moet gaan prikken en morgen moet bellen voor de uitslag.

Dus dat was mijn dag..... Ga er maar vanuit dat het deze maand op niks uit gaat lopen:-(

x

Hey Moeska, wat vervelend allemaal zeg! Soms kunnen ze zo ontzettend bot zijn in het ziekenhuis. Ik herken wel dat artsen niets uitleggen, alleen maar dingen meedelen waardoor je zelf met vraagtekens blijft zitten. Helemaal niet raar hoor, dat je niet snapt waar ze het over hebben, over cystes etc lees je toch nooit.

Toen ik wilde praten over hoe de behandeling bij ons ging mocht dat ook absoluut niet direct, daar moest toen weer een nieuwe afspraak voor gemaakt worden. Uiteindelijk krijg je dus gewoon een folder in je handen gedrukt... Ik hoop voor je dat het meevalt en dat je gewoon verder kunt met je behandeling!

@moeska : Jemig,wat een hork zeg die gynaecoloog!
Maar je krijgt niet nog een echo om te kijken hoe heter nu uitziet? Hij kan het toch verkeerd gemeten of gezien hebben?
Heb je nu al wel de uitslag van je bloed gekregen?

@alabama: wat lekker dat er daar geen wachtlijst is voor de IVF.Alleen mei,dat is dus nog 2 maandjes wachten.Deze maand je laatste IUI,dan een maandje niets (opzich ook wel lekker) en dan ertegen aan!

Ik ben net terug van het ziekenhuis. 1e follikelmeting van deze cyclus zag er gelijk goed uit. Helaas zaten ze donderdag vol,dus nu staat de inseminatie gepland voor vrijdagochtend. Vanavond nog een keer gonal spuiten en dan morgenavond de ovitrelle spuit.
Helaas vrijdag wel mijn werkdag dus straks maar weer even vrijnemen.

hey hey - mijn bloeduitslag was goed, dus dat was even een meevaller! Nu donderdag weer een meting en dan misschien vrijdag of dit weekend de inseminatie (als alles verder goed blijft gaan).
Ik houd het wel even zelf in de gaten met testen want ik wil natuurlijk niet die eisprong gaan missen!

@Fleur, vraag jij altijd een hele dag vrij aan als je je inseminatie hebt?

@Alabama, blijf hoop houden - je weet het maar nooit bij die laatste x. Ik duim in ieder geval voor je en anders idd op naar de volgende stap!

xxx

Hey Fleur en Moeska, allebei goed nieuws dus. En allebei ongeveer tegelijk de inseminatie, leuk dat dat ongeveer tegelijk valt. Ik zit vrijdag op dag 8, dus ik denk dat ik dinsdag of woensdag de inseminatie heb. Wel vreemd hoor, de laatste keer. Je bent toch weer een fase aan het afronden. Daarna lekker op vakantie, dus goede vooruitzichten!

Groetjes Noor

Nou, hier wil de groei nog niet echt vlotten..... Waarschijnlijk morgen of vrijdag een mooi ei - maar op zaterdag insemineren ze hier niet. Dus als ik morgen een positieve ovulatietest heb dan mogen we zelf klussen en dan vind er geen inseminatie plaats, is de test negatief dan moet ik morgenavond pregnyl spuiten en dan hebben we zondag de inseminatie.....

xxx

Terug
Bovenaan