Foliumzuur wanneer beginnen?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb eindelijk besloten om na de "vastelaovend" dat is carnaval in Limburg de pil de deur uit te gooien!!!!!!!!!!!! we gaan er voor. Nu, dat is in  februari. Ik heb de huisarts gebeld met de vraag wanneer je moet beginnen met foliumzuur. Nu zei de assistente dat je daar al maanden van de voren mee moet beginnen en heeft meteen een recept uitgeschreven?

Wie van jullie is ook al  maanden  van te voren begonnen met folium zuur? En klopt  dit  dat je hier al maanden van te voren mee moet beginnen??

Ik hoor jullie verhalen graag!

Veel  liefs Sterre!!

Hoi Sterre,

Ik ben sinds begin september gestopt met de pil. En ben vanaf toen dus ook met foliumzuur begonnen. Je hoort inderdaad veel dat je zo snel mogelijk aan de folium moet.
Maar volgens mij maakt het op zich niet zo heel veel uit. Ik slik het nu een maand, en wat komt dat komt. Ik vind dat we daar niet zo heel moeilijk over moeten doen. Het is wel belangrijk om het te gaan slikken natuurlijk.Meiden die "door de pil heen"zwanger worden slikken dit ook nog niet. en krijgen wel gezonde kinderen dus.
Je moet voor jezelf bekijken wat goed is.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes Ank1

ps en een hele fijne carnaval alvast!!!! die heb ik hopelijk nuchter.

Bedankt voor je reactie.

Tja het klinkt natuurlijk heel raar van die carnaval, maar ik wil gewoon nog 1 keer lekker genieten. En dan ervoor gaan. We zijn dit jaar getrouwd (april) verhuisd (juli) .. dus lekker in februari iets afsluiten voor hopelijk snel een nieuw fase in mijn leven. Ook wel voor mijn man, echter die is 13 jaar ouderr (43) en heeft al 2kids,......dus due fase heft hij ergens al een keer (2x) meegemaakt!

Ik hoop inderdaad voor jou een nuchtere carnaval!! hihi,..kom je toevallig ook uit Limburg??

Gr. Sterre!

Hoi Sterre,

Op de bijsluiter staat dat je het beste 4 weken voordat je gaat proberen zwanger te worden, kan beginnen met foliumzuur. Ik ben ook pas begonnen hoor, nadat ik gestopt was met de pil. De kans dat je  namelijk binnen die 4 weken gelijk al zwanger raakt is ontzettend klein. Ik ben inmiddels 3 maanden verder.
Foliumzuur hoef je trouwens niet perse op recept te halen. Je kunt het bij de drogsterij of supermarkt kopen.

groetjes Essy

Ik geloof dat je minimaal 4 weken voor de bevruchting foliumzuur moet slikken en dan (nadat je bevrucht bent)nog 2 maanden.Heel veel succes met zwanger worden, hoop voor je dat het snel raak zal zijn.

Groetjes Evelien

Hoi Sterre,

Nee ik kom uit Brabant. Bijna hetzelfde qua carnaval he.
Je hebt groot gelijk dat je nog lekker wilt genieten. En als jullie het daar samen over eens zijn. dan is het toch goed.
Stiekem is het denk ik wel fijn dat je man al 2x ervaring heeft met een zwangere vrouw. Snapt hij jou straks beter. Dat is voor ons nog maar af te wachten.
Groetjes ank1

Hallo allemaal,

ik kook bijna van woede achter mijn pc!!!! niet persoonlijk om jullie hoor, maar het feit dat er nog steeds zoveel onduidelijkheid is wat betreft foliumzuur.

FOLIUMZUUR DAAR BEGIN JE MEE TE  SLIKKEN MINIMAAL 4 WEKEN VOOR JE STOPT MET DE ANTICONCEPTIE!!!

tuurlijk is het niet gezegt dat je gelijk zwanger bent, maar het kan wel degelijk, en idd zijn er mensen die de pil slikken en toch zwanger blijken en een gezond kindje baren, nou deze mensen mogen hun handen dichtknijpen met zoveel geluk!

Waarom ik zo gigantisch fel ben???
Geen mens die mij heeft verteld foliumzuur te gaan slikken, ik raakte zwanger, wist het pas bij 6 weken en ben toen foliumzuur gaan slikken.
Op de 20 weken echo zijn we erachter gekomen dat onze dochter Spina Bifida had, en zou komen te overlijden.
WIJ ZIJN OUDERS VAN EEN KINDJE DIE IS OVERLEDEN AAN EEN OPEN RUGGETJE!!!!

Nu is het niet zo dat het gebruik van foliumzuur dit had verkomen, het verkleint de kans wel met 75% !!!!!!! dat lijkt me toch de moeite waard.
Deze afwijking ontstaat zo vroeg in de zwangerschap, dan ben jij nog aan het wachten op je NOD.
Het hoeft niet erfelijk te zijn, bij ons was dit ook niet het geval.
Dat Ninthe* deze afwijking had, noemen ze DOMME PECH, nou door die domme pech, is ons leven ingestort, zullen wij nooit meer hetzelfde zijn, zijn wij getekend voor het leven.......en je wil niet weten hoe vaak er door mijn hoofd spookt.....wat als ik maar eerder foliumzuur was gaan gebruiken...

Slik foliumzuur ook altijd door, al duurt het 2 jaar voor je zwanger raakt, een teveel plas je uit....maar als je ook maar wat te weinig hebt....

Liefs Randy

Hoi Randy,

Zo die zit!!
Wat een heftig verhaal zeg, heel veel sterkte er mee . Goed dat je even zo'n felle reaktie plaatst, want ik denk dat je (in het algemeen)  al snel geneigd bent dat iets ergs jou niet overkomt. Zelf heb ik ook nog een biefstukje gegeten een paar dagen na mijn eisprong.
Het is de ellende die je er mee kunt veroorzaken inderdaad  niet waard!

Hopelijk krijgen jullie snel een gezond kindje, veel succes met zwanger worden!
Groetjes Gwen

Terug
Bovenaan