Mijn reactie van gisteren wil ik toch graag kwijt, dus maar opnieuw.
Ten eerste vind ik zoals het bericht opgesteld is, behoorlijk denigrerend ("deze dame"

.
Ik denk dat Yvonne Z juist heel veel verstand heeft van BV. Door een bericht van haar ben ik op het bortsvoedingsforrum terecht gekomen en dit heeft mij behoorlijk geholpen door een moeilijke periode. Mijn dochter is na 11 maanden nog steeds een flesweigeraar en dat is lastig als je ook werkt. Door de medewerking van mijn werkgever en de steun op dat forum heb ik het gered.
En de adviezen van moeders die ook BV geven zijn mij meer waard dan de adviezen van "deskundigen" zoals bijv. op het consultatiebureau. Deze moeders zijn wellicht niet gediplomeerd, maar kunnen juist door ervaring je weer een stukje zelfvertrouwen geven.
Bij mijn zoon ben ik 3 jaar gelden namelijk verkeerd geadviseerd door een wijkverpleegkundige en ben ik te snel overgestapt op FV, terwijl in mijn situatie (allergiën) de eerste 6 maanden uitsluitend BV het beste is. En in de situatie van 3 jaar terug was de overstap onnodig, weet ik nu, maar ja, onzekere nieuwbakken moeder...En ook nu praatte de arts van het CB bij de eerste afspraak al over FV toen ik vertelde dat ik van plan was 6 maanden vol te maken (probleem van flesweigeren hadden we toen nog niet).
Wat ik verder vervelend vind, is dat de redactie een diëtiste adviseerd te consulteren, die nota bene in dienst is van een bedrijf dat FV produceert. Hoe onafhankelijk is zij en kan zij wel adviseren over BV? Ik geloof dit niet.
Wat ik verder in mijn bericht aan de orde gesteld heb, is dat ik sowieso vind dat in de bladen die hierboven genoemd staan, dat je in de artikelen te veel tussen de regels door de sponsoring valt te lezen. Tevens wordt er vaak verkeerd geadviseerd over BV. Zo ook in het laatste nummer van GG (een deskundige adviseert een baby al te laten wennen aan de smaak van water, terwijl de eerste BV echt het beste is).
Ik ga mijn abonnement op Groter Groeien opzeggen en zal de andere bladen ook niet meer kopen in de losse verkoop. Het is me nu wel duidelijk dat zij pro-FV, pro-potjes, Pro-extra-niet-nodige papjes etc zijn.
Brigitte