Fout bij consultatiebureau

Wat erg dat dit gebeurd is en alvast ontzettend veel sterkte de komende periode. Je denkt ze te kunnen vertrouwen :-(.

Ik zou je klacht en eis voor financiële vergoeding van de te maken onkosten schriftelijk bij ze aanleveren en als zij daar niet op ingaan het verder oppakken. Laat het eventueel door een iemand in de familie of vriendenkring oppakken als jouw woordvoerder zodat jij je energie bij je kindje kan houden. Ik heb dit gevonden voor je:

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/zorg-zorgverzekering/klachten/klacht-zorginstelling

Ja je hebt gelijk, je vertrouwd erop dat zij de kennis en kunde in pacht hebben om te doen wat ze doen.

Het enige wat ze me aangeboden hebben gisteren telefonisch is, dat ze het kunnen begrijpen als ik niet meer naar hun als bureau toe wil komen en ze me wel willen helpen over te stappen naar een ander consultatiebureau.. was redelijk in shock.. zij maken een fout, mijn dochter is de dupe ervan, niet te vergeten mijn zoontje van 6 die al heel wat te verduren heeft gehad (dit was niet het eerste met ons dochtertje, ze heeft met kerst en oud&nieuw ook in het ziekenhuis gelegen, zeer ernstig met het RS virus, wat kantje boord was) daar heel bang van is om zijn zusje te verliezen en daardoor wat angsten heeft. En willen ze me doorsturen naar een ander bureau wat voor mij veel verder weg is, heel ongemakkelijk allemaal

Wat vervelend voor jullie en slecht van het cb zeg!

wellicht als je verzekerd bent voor rechtsbijstand dat je daar eens contact mee op kunt nemen wat hun advies hierin is. Want als ze idd al met pensioen was.. zij kunnen misschien tips en handvaten bieden om dit (juridisch) op te lossen

veel sterkte!!

Dank je wel voor het uitzoeken en je tip.

zou je dan een schatting maken voor de onkosten die je kwijt denkt te zijn?

ik heb al contact met het hoofd van jet consultatiebureau, heb namelijk direct een pittige boze mail gestuurd waardoor ze me meteen hebben gebeld.

ben er niet zo goed in in dit soort dingen, zou je dan nog een officiële mail moeten sturen en daarin zeggen dat je een tegemoetkoming in de onkosten wilt hebben?

maar als ze vragen om een harde verklaring van de arts die duidelijk uitspreekt dat het daardoor komt heb ik die niet..

Nou,

ik vind wel, dat als je al uitgelegd hebt wat de situ is met der heup, dat je niet zomaar kan gaan friemelen aan haar heupje om het vervolgens nog erger te maken.. de arts kan wel zeggen dat het niet daar door komt, dat kan allemaal wel, maar dit was waarschijnlijk wel de kers op de taart. En los van dat. Dan had ze wel wat zorgvuldiger met je dochtertje kunnen omgaan naar mijn mening. En vind ik alsnog dat jij in jou recht staat. Kan zijn dat ik het verkeerd zie..

ik ga het volgende week weer vragen aan een andere arts. Ze hebben niet gezegd dat het niet daardoor komt maar kunnen het niet bevestigen noch ontkennen. Wel dat het wel erg toevallig allemaal is. En dat is het ook, te toevallig en ik weet wel zeker dat het daardoor moet komen. Alleen niemand zal dat zwart op wit zetten omdat het niet te bewijzen valt behalve wat feiten naast elkaar te zetten..

Ik zie dat hetzelfde ja. Ik zou in eerste instantie een mail sturen met dat voor het onderzoek haar heup nog in de kom zat, dat ze tijdens het onderzoek terwijl jij had verteld van de heupdysplasie, toch aan het friemelen ging en niet lette op het gehuil van je meisje, en dat daarna is geconstateerd dat de heup uit de kom was en niet meer terug te plaatsen is. En inderdaad om een vergoeding van de schade vragen. Als ze moeilijk gaan doen, kan je alsnog vragen wat ze nodig hebben.

Kan de arts wel een verklaring geven van dat de heup eerst in de kom was en later uit de kom?

Wat heeft de gepensioneerde arts er van gezegd? Ik zou misschien ook nog een verklaring van haar vragen. Zij heeft gewoon niet opgelet en jouw kleine heeft daar nu als er niks word gedaan blijvend schade aan. En dat ze schrok van jouw opmerking, zou wel kunnen betekenen dat ze het heeft onthouden.

Het aanbod wat ze je hebben gedaan, te helpen naar een ander cb, is echt veel te min. Dit komt door die gepensioneerde arts en jij wordt er niet beter van om nu naar een ander dorp te moeten. Zou je je nog 'veilig' voelen op dit cb met een vaste arts?

Ik zou zelf denk ik een schadevergoeding eisen, maar daar geen vaste bedragen noemen, want het kan ook meer of minder worden. (Tenzij de arts hier met zekerheid iets over kan zeggen) Wellicht stellen ze zelf wat voor.

Echt heel veel sterkte gewenst

Terug
Bovenaan