fruit/groente hap

A

Anoniem

Guest
Wie o wie kon zich ook niet meer bedwingen, en is begonnen met de vaste voeding.

Navara heeft gisteren voor het eerst worteltjes gegeten. Het ging eigenlijk verbazingwekkend goed, een kwart potje. Vandaag iets minder, een paar happen maar.
We hebben ook al de eerste wortel poep gehad. Lekker die oranje bruine drab hihihi. Het kwam er zonder krampjes uit, eigenlijk voor het eerst in haar leventje. Blijkbaar vinden haar darmpjes het wel lekker dat er iets anders dan melk te verteren was!!!

Zijn jullie al begonnen?? en hoe ging dat?

xxx
Petra

ons meisje is nog maar net goed en wel 3 maanden, dus ik wacht er nog ff mee.
met de andere 2 was dat wel anders hoor! die waren al lang zat van de fles met 3 mnd en kregen toen hun 1e fruithap.
maar een paar lepeltjes de eerste keer i.v.m kans op allergische reactie en reactie van de darmpjes.
gelukkig ging dat allemaal erg goed,en hebben we van alles geprobeerd daarna.
maar Senna is daar heel anders in, die is nog lekker tevreden met dr flesje en tja het is mijn 3e kleine en misschien wel   de laatste dus laat haar nog maar ff mijn kleine meissie!

liefs Jenny

Ik wacht er ook nog even mee. Misschien wel tot 6 maanden. We kunnen nog lang genoeg met hapjes "kliederen"
Geert is ook de 4e en die wil ik natuurlijk nog zo lang mogelijk baby houden.

Wij wachten ook tot Coen ongeveer een half jaar is. Dit omdat ik een heleboel allergieen en eczeem heb. Maar ik heb ook nog niet het idee dat hij er al zo aan toe is. Ik vind het wel prima zo met alleen de fles, en volgens mij vindt Coen het ook nog steeds prima!

Zal wel een paar leuke foto's op gaan leveren denk ik het eerste fruithapje?!

Groetjes, Irene

Hoi Petra,

Wat moet dat een bijzonder moment zijn geweest zeg!
Krijgt ze nu elke dag een hapje worteltjes???
En heb je d'r inderdaad mooie foto's van gemaakt???

Ik geef tessa nu tegenwoordig het laatste restje van de fles met een lepeltje ... ze vind het machtig mooi en kan zo meteen een beetje leren happen. Maar met die melk is dat natuurlijk wel moeilijk!

Nog 2 maandjes.. dan mogen wij ook :)

Liefs,
Anne

Hoi dames!

Lynn heeft nog geen hapje gehad. Dean kreeg die al wel rond deze tijd, maar nu wil ik er nog even mee wachten. Wel een leuk gezicht hoor, zo'n eerste hapje.

Groetjes,
Nelly.

Nou, Navara vindt het heerlijk hoor. We zijn nu een week bezig met de hapjes, en ze zit al 3 dagen op een half potje fruit en driekwart potje groente per dag.
Als ze de lepel ziet aankomen doet ze haar mondje al wagenwijd open. En als het met de eerste paar hapjes niet snel genoeg gaat, gaat ze al flink protesteren hihihi.

Met de poepjes gaat het ook prima. Uiteraard wel iets dikker, maar ze heeft er zelfs minder moeite mee dan met alleen maar melk!!!

Ze krijgt ernaast nu 4 flessen van 200 cc en 1 flesje van 100 cc.

Alleen pikt ze de lepel nog niet echt als papa 'm geeft. Ik haar ogen hoort de lepel alleen nog maar bij mama. Ben benieuwd hoe dat straks bij de oppas gaat????

xxx
Mama van Navara

dario krijgt nu sinds 3 dagen ook fruit,
hij krijgt tot nu toe elke keer een paar hapjes,
dsu gewoon een klein beetje.
ik maak het zelf pureer banaan en verdun het met een beetje sinaasappelsap.

en volgens mij vind hij het lekker

liefs wendy

Terug
Bovenaan