fruit/groente hap

Ik ben nog niet begonnen. Het hoeft ook pas bij 5 mnd en bij Bv bij 6 mnd. Heb haar wel een keer appel gegeven. Zelfgemaakte appelmoes. en sávonds met eten krijgt ze een   hapje yoghurt of vla, wat wij ook eten. Gewoon omdat ze erbij wil zijn. Of slagroom op een verjaardag
Maar als ze last zou krijgen zou ik gewoon wachten tot 6 mnd. Dan maar wat meer melk. Ze krijgt nog 6 voedingen. 3x 200cc flesvoeding en 3x Bv

Dit weekend is mn docher 4 maanden en denk dat ik dan ook ga beginnen met fruithapje. Ben inmiddels zwanger van de tweede dus net als dat sommige van jullie hun baby klein willen houden, heb ik zoiets van laat haar maar overal zo snel mogelijk aan wennen, want dalijk zit ik weer met zo'n klein ukkie
Ik laat jullie weten hoe het gegaan is
Wat ik nog wel even wil weten....hoe merkte jullie dat de melk niet meer genoeg was? Chelsey komt nu ineens wel weer vaker dan normaal. Ze zat op 5 voedingen en nu al soms op 7. Meer in de fles doen helpt niet want dat laat ze staan.....is dat een teken??

@marcosgirl

Navara had al bijna een maand 5 flessen van 180 cc  +6 schepjes. Ze had dan altijd haar laatste fles om 19.00 uur. Binnen een week wilde ze ineens na twee uur weer een fles ipv na 3 uur. Zo kwam ze uit op rond 17.00 de laatste fles, en dat werd me ook iets te gortig! Ze sliep namelijk al door tot 7.00 's-ochtends.
Toen we begonnen met een fruithap en groentehap was het wel even een gerommel met tijden en slaapjes. Maar na een week of 3 gaf Navara aan dat ze nog maar 4 flessen wilde. Nu heeft ze dus 6 voedingsmomenten, 4 flessen en 2 keer een vaste voeding. Ze gaat nog na elke voeding slapen, behalve tussen haar 3e fles en de groentehap. Dan blijft ze wakker!
Dit is nu haar 'schema'

07.00  - fles 180 cc + 6 schepjes
10.00 - driekwart potje fruit
13.00 - fles 180 cc + 6 schepjes
16.00 - fles 180 cc + 6 schepjes
18.00 - half potje groente
20.00 - fles 180 cc + 6 schepjes

xxx
Mama van Navara

hey

wat een super schema heeft Navara al zeg!
Senna is echt heel moeilijk om in een ritme te krijgen, ze heeft vaak last van lucht in dr buikje en snel last van dr darmpjes.
dus ik moet echt uitkijken met wat ze krijgt, ze krijgt maar een heel klein beetje fruit nog omdat ze het niet aan kan!
die andere 2 van me deden het net zo als Navara! echt ideaal.

liefs

Hoi Marcosgirl
Wat leuk dat je weer zwanger ben. Mijn oudste schelen ook krap 11mnd. Wat voelde ik me goed toen ik met de kinderwagen liep en een dikke buik. En de tijd met een grote en een kleine baby was ook erg leuk. Vanaf de geboorte van de 2e had ze een vast schema. Ze hadden dus hetzelfde schema met etenstijden en slaaptijden. (als ik zelf at of koffie dronk) Zodoende had ik heel veel tijd over om te wandelen of voor visite.(nu heb ik er 5, de oudste is 9 jaar.

Ook hier zijn we begonnen met de fruithap ..... wat kan mijn dochter smerig kijken zeg, ze werd zelf boos .... we heeft nu 2 dagen peer gehad en ik ga 't haar echt met frisse tegenzin straks weer aanbieden ...
En dan morgen over naar de banaan, hopen dat dat een groter succes is.
Ik had me erg verheugd op dit moment, maar 't loopt toch even anders dan verwacht.

Anne

inmiddels heeft tess de lol in het eten ook ontdekt :)
kom maar op met die lepel mams... en graag wel een beetje snel! hihihi

Sorry voor de grootte maar wilde jullie deze toch wel laten zien haha

Dus jaja mn meisje vind het lekker haha. (jaja het is echt een meisje al lijkt het hier wel een beetje op een jongetje)

Terug
Bovenaan