fruithapje

Hallo!

Hier nog een moeder met een te vroeg geboren kindje: maar liefst 10 weken te vroeg geboren in 2003. Inmiddels is hij alweer 2,5 jaar hoor, en hartstikke gezellig. Weet je, als jouw kindje 6 weken te vroeg geboren is, en het is nu 17 weken oud, dan is het biologisch pas 11 weekjes oud he, en dat is pas net 2,5 maand hoor. Wij moesten het eerste jaar steeds de weken compenseren. Dus niet met 4 maanden een  fruithapje, maar met 6,5 maand. Hij lachte niet na 6 weken, maar na 16 weken (toen hij dus biologisch 6 weekjes oud was). Steeds weer corrigeren. Dat hoefde na ongeveer een jaar gelukkig niet meer. Hij heeft tot dusver geen enkele achterstand, al is-ie  wel heel klein en tenger en eet hij heel slecht (peuterpubertijd). Maar hij praat al maaaaaaaaandenlang als de beste,  in hele mooie, volwaardige zinnen. Hij speelt, fietst, rent, springt....  ja hoor, helemaal prima allemaal. Als je vragen heb: stel ze gerust hoor. Ik log altijd een paar keer per week in en dan lees ik het wel.

Groet,

Anouk
 
quote: Sanne n Sem reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-02-2006 16:24:19'));

tja toch kan het wel misgaan en ja dan ben je dus te laat klein beetje of niet 4 maanden is gewoon te vroeg...het gaat niet om de hoeveelheid..



Als je merkt dat je kindje er niet tegen kan, dan is dat vrijwel direct. Dan stop je gewoon toch. Het gaat wél om de hoeveelheid! Dat is toch wel een wezelijk verschil of je een kind meteen een heel potje door de strot duwt of een paar hapjes????
En ach, ik vind het allemaal erg overdreven zeg!
Volgens mij vergiftigen wij onze kindjes!
Het zal me verder ook een worst wezen. Iedere moeder gaat op haar gevoel af. En het is inderdaad zo dat baby's het meestal nog niet echt nodig hebben, je kunt ze rustig alleen op FV of BV laten leven. Dat klopt. Maar sommige baby's hebben het wel nodig, en je laat ze er gewoon langzaam aan wennen. Als je in je familie met allegien te maken hebt, dan zou ik ook nog ff wachten, das een ander verhaal.
En, als je het advies krijgt van het CB en het is je eerste kindje, nou dan volg je het advies zowiezo op. Als de ervaring dan ook nog goed is, dan doe je dit bij een tweede kindje weer.
Ieder heeft natuurlijk weer zijn eigen mening, dat mag.
 
Bij ons is het zo dat mijn zoontje van vijf naar vier flessen is gegaan op advies van het cb. Daar zeiden ze dat je heel langzaam met groente kon gaan beginnen (of fruit). Als je dacht dat je kindje niet meer genoeg had aan zijn flesje.Je moet wel oppassen met  suikers.  Het is niet zo dat ik een kindje heb met overgewicht. Hij is vanaf het begin af aan een goede eter geweest. En als hij nou last had van allergieen of van krampjes dan zou ik het ook niet doen. Ieder kindje is anders. En op het cb krijg je het advies van artsen dus dat is echt wel vertrouwd. Zou een mooie bak worden als ze verkeerde adviezen zouden geven.
 
hey hallo,

Jullie zullen nu allemaal wel van de stoel afvallen, want ik gaf mijn zoontje die nu 12 weken is, met 6 weken al fruit. Dat deed mijn moeder vroeger met mij en mijn broers ook en we hebben er niks van overgehouden. En mijn zoontje eet van een lepel alsof hij nog nooit anders gedaan heeft. Je moet gewoon niet alles op het cb vertellen wat je doet. O ja als je denkt dat je kind aan wat anders toe is en je durft geen fruit te geven, Je mag een baby wel rooibos thee geven. Zit namelijk niks schadelijks in. Hier kun je zelfs de voeding mee maken. (als je een heel druk kindje heb raad ik het erg aan, ze gaan er lekker van slapen.)

Nou ik hoor wel wat jullie van mijn praktijken vinden.

Groetjes Geeske (november 2005 forum)
 
germ niet van de stoel afgevallen..
tja lees eens bij voeding verder..
dit is kopje ontwikkeling..
daar kun je meer lezen over bijvoeding ed..
lees je ook gelijk wat je baby van 12 weken doormaakt :(
 
Hallo Elsbeth,

Mijn zoontje is 5,5 week te vroeg geboren. Soms zit ik ook nog vragen. Goed dat je dit erbij schreef. Sinds een week geef ik af en toe hapjes fruit en een beetje diksap. Hij vind het lekker en hapt al goed. Ook geef ik nog bv, dus de fruit is om te wennen aan vast voedsel. Gewoon  gaan proberen als hij eraan toe is, je merkt het snel genoeg.
Succes
 
Terug
Bovenaan