fruithapje

He hallo Elsbeth,

Ik heb nu een zoontje van bijna 6 maanden (31 aug) en hij krijgt al vanaf bijna 4 maanden (23 dec) een fruithapje. Ik heb dat ook bij mijn dochter zo gedaan en ik heb met geen van beiden problemen gehad.

Ik heb wel gehoord bij mij op het CB dat het niet mag als je kindje een allergie of asthma heeft. Ze spreken mij ook niet tegen op het CB. Ze vroegen zelfs of ik het al gaf dat ik er in januari was.
 
Hallo allemaal,
Ik heb een zoontje van 2,5 met een voedingsallergie en een zoontej van 5maanden.
Ondanks alles ben ik bij de oudste pas gaan bijvoeden toen hij 6 maaden was omdat hij al reageerde op de sporen van voeding in de borstvoeding.
Joost onze jongste reageerd niet en daarom ben ik nu wel eerder met 5 maande bijvoeding gaan geven dit in de hoop dat hij wat beter gaat slapen 's nachts.
Hij komt nog altijd 1á 2 keer per nacht voor een voeding.
Het is wel borstvoeding dus dat kan geen kwaad maar ik wordt er wel moe van omdat Rick 2,5 jaar wel om 6:45 wakker is en ik du sniet meer kan slapen.
Hij heeft tot nu toe nog niet gereageerd op de bijvoeding. gelukkig maar.
Groeten Marieke
 
hallo
 
even een  vraagje voor sanne en sem
doen jullie ook echt alles wat er gezegd wordt en geadviseert wordt dus ook niet eerder beginnen met iets omdat de kleine er goed aan doet. ik denk dat iedereen wel eens iets eerder doet dan dat er in de boeken staat niet dan en wat als je kind echt geen fles meer wilt hebben en er toch iets eten in moet ga je dan niet denken laat ik eens iets proberen zodat het wel weer eet ik heb het mee gemaakt met mijn zoontje die wou absoluut geen fles of tuitbeker en ik heb het in goed overleg met het cb en de arts toch een fruithapje te gaan geven en dat was het advies van het cb die het ook eerst heeft uitgeprobeerd om te kijken of hij inderdaad de fles niet meer wou hebben en ja hoor ook zij kregen alles terug en de fles werd door de lucht gegooid.
Wat ik er eigenlijk mee bedoel is dat niet ieder kind het zelfde is en daar kijkt het cb ook wel na hoor het ene kind is immers iets sneller dan het andere en dan kun je niet zeggen dat volgens het boekje het niet mag maar als het kind echt niet iets anders wil hebben na vele pogingen te hebben gedaan kunnen ze het wel zeggen maar ook zij hebben het liever dat je wacht tot het wat ouder is maar het kan niet altijd
groetjes
 
hallo even een berichtje voor sanne en sem
hebben jullie nou echt alles volgens het boekje gedaan?
Ik heb ook het advies gekregen om er eerder met het fruithapje en groente hapje te beginnen dit omdat mijn zoon absoluut de fles niet meer wou hebben, dit geloofde het cb niet en hebben het zelf geprobeerd en ja hoor hij wou echt de fles niet meer hebben en omdat hij toch eten moest hebben mocht hij beginnen met vast voedsel en alleen omdat hij toch eten moest hebben omdat hij ook ander voedsel binnen kreeg wou hij toch af en toe de fles wel weer hebben en heb ik een dag geen vast voedsel gegeven dronk hij niet meer uit de fles. Geef mij dan eens een tip als jij toch continu zegt om te wachten met vast voedsel wat moet je hem dan geven zodat hij toch iets eten binnen krijgt.
Wat ik ermee bedoel is dat ze niet zomaar dat advies geven het is wel dat ze er goed over na denken en mocht het zo zijn dat er iets van allergie op treed dan moest ik gelijk terug komen en dan verder na denken om te zien wat hij dan kan gaan eten om toch wat binnen te krijgen.
het en kind is er ook sneller aan toe dan het andere kind maar de richtlijnen zijn wachten tot 6 maanden.
Ik wacht jullie tip af
groetjes chantal
 
Hoi,


Ik begin liever niet met bij voeden voor de 6 maanden. Omdat wij allergieen in de familie hebben. Mijn man heeft Allergische Astma, dus dan bestaat er een kans van 50 procent dat mijn zoontje dat ook krijgt. Ik wacht dus even, ook al is Astma eigenlijk niet aan te tonen voor het derde levensjaar. En mijn zoontje is na 3 maanden borstvoeding over gegaan op de fles, dit heeft 'm aardig wat ''poep-problemen'' opgeleverd. Hij drinkt nu ongeveer een maand uit de fles en sinds deze week kan hij de normale afmetingen goed verdragen. Dus geef ik zijn darmpjes maar even 2 maanden rust.
Maar als jij denkt dat je kindje toe is aan bijvoeding, kan je het best proberen. Het ene kind is er eerder aan toe dan het anderen. En omdat je het langzaamaan op moet bouwen, wordt er sowieso meestal gestart bij 5 maanden, dan zit je met 6 maanden op een normale hoeveelheid. Ik zal je wel willen adviseren om te starten met groentehap, dit omdat fruithap zoeter is en het kan dan gebeuren dat je kindje moeizamer eet van de groente, want 'dat zoete spul' is immers lekkerder. Ook moet je met 1 smaak tegelijk beginnen bijvoorbeeld wortels, maar als je potjes koopt is dat volgens mij al zo. Anders kunnen de smaakpapillen ''in de war''   raken heb ik weleens gehoord.
Ga op je eigen gevoel af en doe dat waar jij voor staat. Jij bent de ''enige'' die je kindje meemaakt, het cb en de who in ieder geval niet. En allergieen is iets wat is vast gelegd in je genen, lijkt mij niet dat je allergie krijgt omdat je nou 2 maanden eerder een paar happen wortel hebt gehad, dat is genetisch bepaald.

Groetjes Kirsten
 
Hoi

Mij zoontje is nu 6 maanden,maar ik ben zelfs al met 3 en halve maanden een paar hapjes fruit gaan geven ik gaf borstvoeding maar hij was zo actief,en maakte happen de bewegingen met zijn mondje dat ik zag dat hij hier behoefde aan had...
het Consutatie bueau was er fel op tegen,maar ben er gewoon mee verder gegaan...
Ik heb een gezond ventje en eet nu al echt alles...Maar iedeer ik kind is anders
je kan zelf het beste zien of je kindje eraan toe is...Dit is mijn eerste kindje lees veel boeken,maar leer het meeste van hem zelf..Vertrouw op je gevoel...

Succes groetjes Zehra
 
Terug
Bovenaan