Fruithapje

hoi debbey, ik pers een halve sinaasaapel uit, en dan doe ik daar 1 1/2 liga koek bij   en dan gaat sinaasappel prima
grt janet

hallo

ik ben ook GEEN ervaren mama...maar doe het uit boekjes..
en heb gelezen dat je het beste NIET met citrusvruchten kan beginnen,omdat dat gauw een allergische reactie kan geven. Dus ik zou niet met sinaasappel beginnen,maar ja...zoals ik al zei...ik haal het ook maar uit boekjes

Ik ben ook al 2 week met fruit bezig. af en toe vers,af en toe pot(ik wil graag dat ze aan beide went. mijn nichtje kreeg altijd vers,met als gevolg dat ze met een dagje weg ofzo ook geen potje meer wou)
Ik ben begonnen met pot banaan...ze vond het eerst niks. nu went het wat en zijn appel en peer uit pot favoriet!

groetjes mama mayo(mv lianne 13-05)

ik weet het niet van die citrusvruchten, maar 34 jaar geleden, toen ik ben geboren, begonnen ze daarmee, ik heb het tenminste van mijn moeder. mijn zus en ik waren amper 4 pond bij de geboorte, en wij hebben kilo's sinaasappel met liga naar binnen gewerkt... en het is allemaal goed gekomen hahahahaha (volgens de boekjes mag je ook geen liga, moet je pas bij 6 mnd beginnen  enzo.. maar ik ben altijd erg ongehoorzaam......hihihi)

Lotte (2 mei 2007) krijgt volledige bv. In dit geval adviseren ze om pas gaan bij te voeden met 6 maanden. Mijn meisje 'moet' dus nog even wachten. Ik heb ook niet het idee dat ze er behoefte aan heeft, ze vind de borst prima!

Groetjes, Marisa

Hoi,

bij ons in de familie komen erg veel allergien voor en aangezien Levi ook al een koemelkallergie heeft houden wij ons ook aan de eerste 6 maanden alleen borstvoeding. Dat ging bij de twee oudsten ook heel goed en die hadden ook geen behoefte aan alvast wat anders. Dus Levi krijgt ook na de 6 maanden bv pas zijn eerst fruit en groenten.

groetjes chimene

Hoi,

Kyra krijgt sinds 2 weken een fruithap. Dit omdat ze ontzettend hongerig is!
Ze krijgt vaak geprakte banaan... Dat vind ze helemaal geweldig. Uit een potje vind ze dat helemaal niets!
Ze is nu 16 weken dus ze kreeg met 14 weken al fruit en dit op advies van de kinderarts. Ook doe ik bij de laatste fles rijstbloem er door. Ze is nu lekker tevreden en niet meer jammerig.

Groetjes.

Frieda

Hoi,

Stijn krijgt ook tot zes maanden alleen volledige borstvoeding. Dit omdat ik astma en eczeem heb en mijn man hooikoorts en diverse allergiën heeft. Als Stijn zes maanden is gaan we eerst maar eens rustig beginnen met afgekolfde melk met pap. Zo bouwen we het rustig op. Potjes daar begin ik niet aan, want het hoofdbestanddeel in die potjes is altijd appelsap, waardoor je kleintje  weinig andere smaken leerkt kennen  en potjes zijn ook niet bedoeld voor elke dag. Mijn middelste zoon wilde nooit potjes eten en heeft altijd alles vers gehad. De oudste maakte het niets uit als het maar eetbaar was. Bij de jongst wil ik straks de Rapleymethode gaan doen.

Groetjes van Marloes

Hey Marissa:

Dylano is ook van 2 mei 2007!!
Kunnen we mekaar een handje geven, haha!!

Terug
Bovenaan