Fruithapje

Hoi hoi,

ben ik weer
Wij krijgen sterk het gevoel dat Dylano toe is aan zn fruit en groentjehapjes.
Dit omdat hij steeds eerder komt voor eten! (ja hij is een hongerlijertje, haha!).
Nu heb ik  2 vraagjes:
Volgens het CB mogen we met 5 maanden beginnen met fruit e.d.
Dylano is van 2 mei, dus nog 3 daagjes... denken jullie dat die paar dagen uitmaken??
En mn andere vraag is: hoe is jullie schema, met het beginnen met van fruit, en geven jullie gelijk groente erbij?
Hmm... zijn eigenlijk 3 vraagjes geworden

Groetjes Debby.

Hoi Debby,

Die 3 dagen maakt echt niets uit, gewoon geven als je denkt dat hij er aan toe is.
ik ben begonnen met eerst alleen fruit, 1 soort, anders kun je niet zien waar een reactie vandaan komt als het zich voordoet.
Je kunt het beste fruit geven tussen 2 flessen in als je kindje niet echt honger heeft, een paar hapjes voor de eerste keer is voldoende. Dat bouw je langzaam op, een beetje kijken hoeveel je kindje wil en lekker vind.
Je kunt ook het beste een paar dagen achter elkaar dezelfde smaak geven, zodat als er een reactie ontstaat je weet waar het vandaan komt.
Als je kindje gewend is aan fruit zou je ook kunnen beginnen met groente en dan hetzelfde als met fruit.
Veel succes met uitproberen en hou de camera maar in de aanslag, levert leuke beelden op voor later.

Liefs Saskia

Hoi Saskia,

bedankt voor je reactie!
Nu heb ik nog 1 vraag: heb je nog een voorkeur waarmee te beginnen?
Bijv banaan, of appel
En dan mixen met staafmixer (willen zelf fruit maken), maar als het dan te dun is, mogen we er dan Liga bij doen??

Groetjes Debby.

Hoi Debby,

Waar je mee begint mag je zelf weten, als je in het begin maar geen vruchten gaat mengen, dus 1 soort per keer geven.
Je kunt er liga of rijstebloem doorheen mengen, of als je in de buurt van Belgie woont, daar kun je koekjes meel (van  Nestle, Cerelac start)  krijgen welke ook geschikt is va 4 maanden.
Om appel mooi glad te kunnen pureren, kun je hem even koken in een heel klein beetje water en samen met dit water pureren. Zo krijg je een super glad fruithapje.

Veel succes met het maken van fruithapjes.

Groetjes Saskia

Hoi,

dan gaan we denk ik maar met banaan beginnen, heb gehoord dat veel babytjes het lekker vinden.
Dat van die appel zal ik onthouden, thnx!!

Groetjes Debby.

Hoi hoi,

hier ben ik weer

Is het nou de bedoeling dat we Dylano iedere dag fruit gaan geven?
Vanaf vandaag??
Denk het wel hé?!

Groetjes Debby.

Gewoon iedere dag proberen, wil ie een dagje niet ook geen probleem.
Maar voor de regelmaat gewoon aanbieden.

Liefs Saskia

Hoi,

zoals gezegd hebben we Dylano vanavond een fruithapje laten proeven.
Met banaan, het pureren ging echt supersnel, nog geen halve min!
Wat een uitvinding hé, die staafmixers
Het was wel lachen hoor, want hij trok een paar x gekke smoeltjes, echt leuk.
Hij vond het best lekker denken we, hij deed het absoluut niet uitspugen, maar lekker op zn gemakje proeven
Hij heeft ongeveer 15 kleine hapjes op, dus geen volle lepeltjes hé
Toen vonden wij het wel genoeg eigenlijk.
Zelf had hij er nog wel meer opgekunnen denken we.
Ja, het is supergoed gedaan, zijn trots op hem!!
We hebben er een filmpje van gemaakt, want dit is toch heel bijzonder!!

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan