Fruithapje!

Met hoeveel maanden zijn jullie begonnen? Mijn zoontje is van 16 sept. maar ik wil toch wel wachten tot hij 4 maanden is (januari)

Wij hebben laminaat puck, dus komt wel goed..

@sunlover. Ik begin niet eerder dan zes maanden misschien wel zeven omdat ik hier zijn leeftijd nog moet corrigeren
Hun darmen zijn er met zes maanden beter klaar voor. Tot zes maanden halen ze alle voeding uit de melk en hebben ze niets anders nodig. Vandaar de keus hier

Wij mochten op advies van het cb met 3 maanden al beginnen met rijstebloem terwijl daar normaal 4 maanden voor staat. We mogen het ook al zo dik maken dat hij het van een lepeltje leert eten. We wachten wel tot 4 maanden met fruit. Ik snap wel dat er tegenwoordig vanaf 6 maanden wordt aangeraden (al neemt mijn cb het blijkbaar net als vele moeders niet zo nauw met de regeltjes) maar als ik me bedenk dat kinderen ruim 30 jaar geleden met 6 weken al sinaasappelsap mochten en dat ook grote jongens en meisje zijn geworden... Dan zal het vast zo slecht nog niet zijn. Mijn eigen advies: kijk zelf goed naar je kind, dan zie je zelf wel wanneer je een stapje verder kunt gaan.

Hoi sunlover, sorry beetje late reactie, maar het is zoooooo druk hier hahahahaha de feestdagen staan voor de deur he :)
Jesse z'n eetschema is
06:30 uur eerste fles 180cc met pitmeel(totaal 200cc)
10:00 uur tweede fles ,, ,, ,,
rond 11:00 uur fruithapje
13:30 uur 3e fles 180cc met pitmeel(totaal 200cc)
17:00 uur 4e fles 180cc met pitmeel(totaal 200cc)
21:00 uur laatste nachtfles 180cc met 2 flinke scheppen rijstebloem en hierop slaapt hij heel de nacht door tot tussen 6 a 7 uur. in de ochtend. Heeeeerlijk. Veel plezier met de frote overstap op vast voedsel.
Groetjes.

P.S. Jesse is van `16 augustus. Ik ben 3 weken eerder begonnen met fruit. Dat heb ik ook met de oudste gedaan(nu 6 jaar) en heb er eigenlijk nooit iets nadeligs van gemerkt. Je moet gewoon je eigen gevoel volgen. Natuurlijk niet gelijk het hele potje naar binnen werken :) en zijn flessen wel blijven geven. Het fruit is geen vervanging voor de fles. Goed naar je kindje kijken of hij er aan toe is en daar sterk genoeg voor is. Je eigen gevoel is "meestal"het beste. (eigen ervaring) :) succes meis!

Terug
Bovenaan