fruithapjes

Hee!
Wat geven jullie je kindjes te eten qua fruit?
Ik geef Stijn vaak een potje omdat het mij niet lukt om vers fruit te geven want meestal wordt t bruin of is t moeilijk om t klein te maken.
En hoe maken jullie dit klaar?
Greetz Jannie
 
Mango is favoriet! (grof)gepureerd of in kleine stukjes... (brent moet na zijn ziek zijn weer aan stukjes wennen). En Mango is goed in te vriezen. koop wel een overrijpe of laat hem thuis overrijp worden.
Banaan is makkelijk, snel klaar.
Vanwege de stukjes en verslikken geef ik gekookte appel in stukken. verder (rijpe) peer geprakt.
Kiwi mag geloof ik nog niet. Druif geef ik wel eens als ik het zelf eet en haal er dan het velletje af voor hem...
 
Ik geef Niek gewoon kleine stukjes, maar hij heeft ook al 6 tanden. Maar stukjes druif, banaan, appel, peer, kiwi gaat allemaal goed.
Mijn oudste had er ook meer moeite mee, die gaf ik ook altijd potjes. Soms raspte ik een appel, klein beetje water erop en dan heel even in de magnetron, dan wordt het wat zachter.
 
hoi, Hier gaan we meestal voor het "makkelijke" fruit. In ons geval houdt dat in een banaan (uit het vuistje, zoals we hem zelf ook eten), een peer (lekker zacht, gewassen, door de helft zonder klokhuis), mandarijn in partjes.
Stukjes appel gaat nog niet zo goed, maar hij wil wel graag een appel uit het vuistje, maar dan krijgt hij niet zoveel binnen.
Met het zomerfruit vond ik het wel makkelijker: druiven, pruimen, nectarines, perziken enz (door de helft zonder pit).
Potjes lukt hier echt niet meer. Het is te glad en we houden zijn tempo gewoonweg niet bij met de lepel. De laatste potjes die we op voorraad hadden heeft hij uit een beker gedronken (wat heel goed gaat, want het is net wat dikker en dus ideale ik-leer-uit-een-beker-drinken-dikte)
 
Maikel krijgt geen vers fruit. Zijn stoelgang is dan veeeeelste snel.. wat hij sochtends eet komt er dan smiddags onverteerd weer uit...

dus wij geven potjes..

in het boek opperdepop(AH) staan leuke fruitmixen.
 
Luuk is niet zo dol meer op olvaritpotjes heb ik het idee.. ik krijg er met moeite een half potje in. Wat hier een succes is, is groente/fruit sapje van olvarit. Vind hij erg lekker.
Vers vind hij ook lekker maar ik vind het veel werk (heb momenteel een blessure aan mijn rechterarm nl) op kdv krijgt hij wel vers. Thuis krijgt hij wel vers maar dan niet gepureerd en dat vind hij soms wel moeilijk. Een banaan eet hij wel lekker zelf afhappen.
 
Terug
Bovenaan