Fulltime kolven

Hai,
Tijdens het kolven las ik dit topic. Als ware een oppepper om door te gaan met wat ik nu doe. Toch maar besloten om even wat van mij af te schrijven...
Ik heb een dochter van 16 weken en vanaf dag 3 kolf ik alles af. Zij beet namelijk mijn tepel kapot en daarnaast zijn ze ook heel erg kwetsbaar ivm eczeem wat ik op mijn tepels heb gehad.
Gelukkig heb ik een topproductie met zelfs dagen waarop ik om 06:00 tegen de 400cc kan afkolven. Maar alles meenemen naar werk, schoonmaken, opruimen uitkoken etcetc breekt me nu langzaam aan op. Ik doe het nu 3x pd, maar gezien de productie vind ik het doodzonde om te stoppen. Daarom voor alle vrouwen die dit (gaan) doen en hart onder de riem. Wat wij doen is echt extra intensief!

WoW echt knap als je het zo lang volhoudt. Ik moest ook alles afkolven want mijn zoontje hield de tepel niet vast. Maar omdat ze zowel in het ziekenhuis als de kraamhulp mij stimuleerde om zo vaak mogelijk te kolven had ik op een gegeven moment zware overproductie en zat ik steeds tegen borstontsteking aan. Ik kolfte zon 7/8 per dag rond de 200/300 ml per borsts. Ik was alleen maar aan het kolven en aan het voeden en moest alles alleen doen. En tussendoor had ik icepacks op mijn borsten tegen de pijn en warmte. Na    4 weken ben ik gaan afbouwen en ben ik een flesje kV tussendoor gaan geven. Pas na 8 weken en veel pijn was de productie eindelijk gestopt! Ben nu zwanger van de tweeee en als hij niet zefstandig kan drinken dan wordt het helaas kV want die kolfmachine komt er hier niet meer in! Sterkte en succes allemaa

Ik ben met 3 weken fulltime gaan kolven wegens verborgen reflux, Kleine meid moest johannesbroodpitmeel door de voeding en de makkelijkste optie was afgekolfde melk. Na 4 weken een hele verbetering in de reflux alleen toen wilde mijn dochter niet goed meer aanhappen. Van alles geprobeerd en in overleg met de lactatiekundige besloten om voor de rust van zowel haar als mij te blijven kolven.
Heb nogal een wisselende productie, soms een paar dagen dat ik ruim 300 ml per sessie kolf en soms maar net 150. Dat maakt het lastig om een voorraad op te bouwen maar ondanks dat red ik het tot nu toe wel om iedere keer genoeg te hebben. Vind het moeilijkst om een goede balans te vinden in wanneer ik kan kolven. Overdag slaapt ze moeilijk en maakt het me soms bijna onmogelijk om om de drie uur te kolven.Wil het wel vol blijven houden zolang ik genoeg produceer!

Hi, ik kolf ook fulltime voor mijn zoontje van 6 weken. Ook bij hem lukte het live voeden niet goed, maar wilde ik toch wel graag moedermelk geven zolang als het lukt. Ik heb mezelf nu als eerste doel 3 maanden gesteld en op dat moment kijk ik weer verder of ik er weer 3 maanden aan vast plak bijvoorbeeld. Ik heb erg veel aan de Facebook groep voor fulltime kolven. Komen een hoop tips, vragen en herkenning voorbij. Wellicht ook handig voor jou?
Ikzelf ben, ondanks dat mijn productie nog niet helemaal voldoende was, teruggegaan van kolven na elke voeding naar 3 a 4x per dag, omdat ik merkte alleen maar bezig te zijn met de kleine voeden en móeten kolven. Slik nu wat fenegriek capsules erbij en mijn productie is nu zo goed als genoeg. Geeft mij persoonlijk erg veel rust, ook mentaal. 

Bij mijn eerste kindje heb ik een half jaar gekolft omdat ze te lui was. Me productie was niet genoeg daarom gaf ik wel 1a2 flessen kv. 
Ik moet zeggen dat ik na 4 mnd er erg doorheen zat maar wilde zooooo graag de 6mnd volhouden. Toen ze 6 mnd was ben ik meteen gestopt wat was dat een opluchting. 
Nu heb ik een zoontje van bijna 4 weken en hij pakt de borst wel maar zit er 5a10 min aan en valt in slaap dus ik kolf er ook weer bij. Ik probeer om de 3u te kolven maar dit lukt me niet altijd omdat ik me dochter ook haar aan dacht wil geven want er gaat heel veel tijd inzitten. Borst geven, afgekolfde melk geven, daarna kolven en dan alles nog schoonmaken. En nachts kolf ik sowieso niet. Ik geef hem nachts 2 flessen kv. 
Succes allemaal!!

Even een up voor dit topic. Zijn er op dit moment moeders die fulltime kolven? Zelf doe ik dit wel en ik ben op zoek naar mede kolfsters haha. Hoe lang je dat doet etc. 

Ik ben zelf geen fulltime kolfster, maar weet wel dat er een fijne Facebook groep is met fulltime kolvende moeders. Misschien is dat wat voor je? Hier vind je de groep. 

Jup, hier ook een fulltime kolfster! Kleine man is net 12 dagen oud maar ivm gecompliceerde bevalling kwam borstvoeding wat later op gang.  Met een teruggetrokken tepel en gehannes met tepelhoedje dat hij niet pakte heb ik besloten om fulltime te kolven. Of ik nu 1 kant kolf of ,2, dat kolven moest toch. En het bevalt me prima! Ik heb een soort vast schema op de dag. en de kleine man kan drinken wanneer hij wil en van wie hij wil zonder frustratie.  Ik kolf nu nog 7x per dag 30/40 minuten. Ik sla de kolfsessie in de nacht over. zo kom ik aan mijn slaap toe en dat is weer goed voor de productie. Hij krijgt nu 1x kunstvoeding rond 23:00 en daar slaapt ie net wat langer op dan op de borstvoeding.  Het voelt een beetje melkkoe achtig soms maar met handsfree bh kan ik tijdens het kolven nog zelf wat eten en drinken.

Terug
Bovenaan