Fulltime kolven

Knap van diegene die fulltime kolven! Na een zware bevalling kon ik alleen liggend voeden met als gevolg dat ze niet goed aanhapte. Na 2 weken ben ik volledig gaan kolven. Nu 4 weken verder ben ik er echt zo klaar mee. Mentaal trek ik t niet meer en me borsten doen al 6 weken pijn. Nu aan het afbouwen dus ik ben erg blij als het klaar is

Respect hoor dat je dat wilt doen! Ik geef zelf nu ruim 9 maanden borstvoeding en kolf 3 tot 4 dagen per week op werk. Goede tips zoals dubbele elektrische kolf en kolf bh zijn al gegeven maar wat ik je als tip zou willen geven is om op je werk er echt een moment voor te nemen en deze vast in te plannen. Ik merk zelf dat hoe gehaaster ik ben en hoe meer ik met andere dingen bezig ben hoe moeizamer het gaat. 
En bij mij helpen filmpjes heel goed. Eerst deed ik huil filmpjes (vreselijk!) Tot ik er achter kwam dat filmpje van mijn lachende zoon net zo goed werken, stuk leuker om naar te kijken.
Een vriendin van mij heeft het ook lang gedaan in combi met kunstvoeding als ze niet genoeg had. Echt diep respect voor mensen die volledig kolven.

@ gebruiker, fijn dat je er een ritme in hebt gevonden. Dan is het inderdaad goed te doen.
Welke kolf heb je? En hoe doe je het met bewaren? 
Ik kolf vanaf de geboorte voor mijn dochter. Nu 7 maanden. Ik kolf nu nog vier keer per dag een kwartier of twintig minuten. Bij opstaan en slapen gaan en vaak tijdens de slaapjes van haar overdag. Gaat prima. Ik heb een dubbel elektrische kolf. Bewaar het in de koelkast, heb het nu zo afgestemd dat ik genoeg kolf voor wat ze drinkt. En voor 'nood' heb ik voorraad in de vriezer. Soms haal ik die eruit en vries ik nieuwe melk in om zo dicht mogelijk bij de 'normale' situatie te blijven en de melk die gekolfd wordt dus zoveel mogelijk op dezelfde dag te geven. 

Hoihoi! 
Hier ook iemand die tot zes weken live gevoed heeft en daarna een jaar lang gekolfd. Tot 6 maanden enkelzijdig elektrisch en daarna toch maar een dubbelzijdige kolf aangeschaft. Ik was er in het begin uuuuren per dag mee bezig totdat ik de elektrische kolf had en toen was het een kwestie van anderhalf tot 2 uur per dag verdeeld over vele kolfmomenten. Inmiddels is mijn dochter ruim 15 maanden en ben ik gestopt maar ik heb zeker achteraf gezien onwijs veel bewondering voor diegene die fulltime kolven.
Er zijn al veel goeie tips gegeven, waaronder de facebook voor fulltime kolvers. Daar heb ik ook veel aan gehad! Ik wil daar nog aan toevoegen door in het begin echt om het uur te gaan (power)kolven om je productie op te krikken als je een lage productie hebt. Op het eind had ik 20L in de vriezer zitten waardoor onze dochter nog iets langer heeft kunnen genieten van mijn borstvoeding. Het kan écht! En laat je niet gek maken door anderen!! Doe waar jij in gelooft dat het beste is voor je kindje!! Alle negatieve opmerkingen of zogenaamde goed bedoelde adviezen, hartstikke leuk maar doe alleen waar jij je goed bij voelt. En als je doel 3/6/9 maand is en dat heb je gehaald, vier het! Je bent een fantastische moeder die alleen het beste voor haar kindje wil en ik heb onwijs veel bewondering dat je dit wilt proberen! Succes, go for it!! 

Wat ben ik blij dit topic te hebben gevonden zeg!
Zoontje is nu bijna 11 weken, maar ik zit al sinds week 6 te denken over te stappen naar fulltime kolven. Afgelopen week bij CB geweest waar bleek dat hij niet zo veel is aangekomen als gemiddeld genomen zou moeten. Niet zo'n probleem, maar heeft me wel beter laten kijken naar de voedingen. Nu wat vaker een flesje gekolfde melk gegeven en dat drinkt hij hartstikke goed op. Daarna ook langer voldaan dan aan de borst.
De facebookgroep die hier genoemd wordt is alleen voor vrouwen die dan al fulltime kolven. Mocht iemand dus net als ik bezig zijn met overstappen; van borst naar kolf is een groep voor het overstappen. Hopelijk is daar wat meer te vinden over het overstappen. Daar kan ik bijna niks over vinden ?

Wat lastig dat er weinig te vinden is over de overstap. 
Heb je hulp gehad om het drinken aan de borst te verbeteren? Waar loop je vooral tegenaan, behalve de groei?

O en misschien kan je wel tips vinden over de overstap/combinatie op het borstvoedingsforum op Facebook. 

Ik heb tot 3,5mnd fulltime gekolft, toen ik ging werken liep mn productie heel snel terug en moest ik beginnen met bijvoeden.. bij ons op het werk is het allemaal goed geregeld qua kolfruimte / flexibiliteit etc dus dat zag ik niet als een last!

Terug
Bovenaan