Hoihoi!
Hier ook iemand die tot zes weken live gevoed heeft en daarna een jaar lang gekolfd. Tot 6 maanden enkelzijdig elektrisch en daarna toch maar een dubbelzijdige kolf aangeschaft. Ik was er in het begin uuuuren per dag mee bezig totdat ik de elektrische kolf had en toen was het een kwestie van anderhalf tot 2 uur per dag verdeeld over vele kolfmomenten. Inmiddels is mijn dochter ruim 15 maanden en ben ik gestopt maar ik heb zeker achteraf gezien onwijs veel bewondering voor diegene die fulltime kolven.
Er zijn al veel goeie tips gegeven, waaronder de facebook voor fulltime kolvers. Daar heb ik ook veel aan gehad! Ik wil daar nog aan toevoegen door in het begin echt om het uur te gaan (power)kolven om je productie op te krikken als je een lage productie hebt. Op het eind had ik 20L in de vriezer zitten waardoor onze dochter nog iets langer heeft kunnen genieten van mijn borstvoeding. Het kan écht! En laat je niet gek maken door anderen!! Doe waar jij in gelooft dat het beste is voor je kindje!! Alle negatieve opmerkingen of zogenaamde goed bedoelde adviezen, hartstikke leuk maar doe alleen waar jij je goed bij voelt. En als je doel 3/6/9 maand is en dat heb je gehaald, vier het! Je bent een fantastische moeder die alleen het beste voor haar kindje wil en ik heb onwijs veel bewondering dat je dit wilt proberen! Succes, go for it!!