Gaan jullie nu naar buiten?

Een kwartiertje naar buiten! Max 30 minuten. Mijn 2 dochters (3 jaar en 18 maanden) hebben allebei een gevoerde regenbroek waar hun winterjas onder kan. Heerlijk warm. Laarzen aan, muts, dikke handschoenen en een sjaal om. We hebben een half uurtje in de sneeuw gespeeld/gesleed (uit de wind!) In de wind is het gruwelijk koud.
Na een half uurtje waren ze er zelf ook wel weer klaar mee, dus weer naar binnen en onder een deken tv kijken. Ze hadden geen koude handen na een half uur, dus ze hebben het echt niet super koud gehad!

We hebben net ook een stuk gefietst met de bakfiets. Kids droog in de bakfiets, ik had het zelf wel steenkoud maar het was prachtig.

Ze kunnen prima naar buiten met dit weer hoor! Gewoon dik inpakken en max 30 minuten. Sneeuwpop maken vonden ze hier overigens niets aan, dat duurt veel te lang. Gewoon rennen en voelen in de sneeuw en op de slee is veel leuker!
 
Gewoon goed kijken naar je kind en goed dik aankleden. Wij zijn de hele ochtend buiten geweest met onze 2 jarige dochter. Geen seconde gehoord. Maar ze was wel goed ingepakt. Romper lange mouwen, thermo shirt en broek, trui en pyjama broek en daaroverheen een skipak met muts, sjaal en wanten. Heerlijk!
 
Lekker ingepakt naar buiten geweest! Onze peuter heeft een lekker gevoerde bivakmuts.. Daardoor blijven de nek, oren en hals ook heerlijk warm.. Enige onbedekte waren haar ogen neus en wangen :).
We zijn een half uur buiten geweest. Na haar middagslaapje gaan we nog een keertje :D
 
Wij zijn ook lekker naar buiten geweest, eerst vanmorgen even heel dik ingepakt kruipen in de sneeuw in de achtertuin om kennis te maken met de sneeuw (minder dan 5 minuten, toen hij aangaf dat hij het niet meer leuk vond zijn we snel weer naar binnen gegaan) en 's middags heeft mijn man ook nog een wandeling gemaakt met hem dik ingepakt in de kinderwagen. Wel wat zwaarder duwen, maar gelukkig hebben we een model met grote wielen, haha. Een slee met een fijn kinderzitje zou natuurlijk fijner werken nu, maar die hebben we niet.
 
Tip: Wij hebben er vanmiddag 1 via marktplaats geregeld, goedkoper dan nieuw en snel (in ons geval zelfs direct) op te halen.... er staan er hier veel te koop, logisch, in juli gaat niemand zijn slee proberen te verkopen.
Kleine was helemaal in de gloria! 
 
Gewoon lekker even naar buiten! Wij hebben t zo gedaan dan de 1 met de sneeuwpop bezig was, de ander met ons zoontje/samen sneeuwpop/sneeuw verzamelen. Op een gegeven moment gaf hij zelf aan naar binnen te willen. Dus ben ik zelf voor de pui verder gegaan met de sneeuwpop. Zoon lief op een stoeltje vanuit binnen kijken hoe mama een sneeuwpop bouwt ^^
Na een tijdje wou hij weer naar buiten om te helpen. Prima! :D en uiteindelijk een hele leuke sneeuwpop!
 
Terug
Bovenaan