gaatjes schieten!

ben blij dat ik een jongen heb.. maar mocht ik ooit een meisje krijgen zal dat pas met een jaar of 7.. vind het ergens voor nodig om eerder te doen..

de dames(4 en 6 jaar) van me zus ook die hebben oorbellen en moeten altijd sieraden om hebben en ze mogelijk zelfs al make-up op de doen..

Ja dit blijft echt een persoonlijke voorkeur. Die kleine spaanse prinsesjes krijgen ook al oorbelletjes na een week of 3. Staat wel schattig. Maar ook ik vind het niet nodig bij mijn dochter. Ze is 5 augustus 7 geworden en ik weet dat ze graag oorbelletjes wil....ze mag ze wanneer ze 8 wordt, ik ga dan als verrassing naar de stad, zonder dat ze weet waarvoor (kan ze zich ook niet zenuwachtig maken)....die dag vergeet ze dan niet meer...leuk toch echt een moeder dochter ding!!

tsjonge... een onderwerp dat leeft!

inderdaad heel persoonlijk en ook wel cultureel bepaald denk ik. Hier in Nederland is het niet zo normaalom het meteen te doen, maar in andere landen staan ze meteen bij de geboorte klaar met een 'prikpen'
ik weet nog goed dat ik eindelijk gaatjes mocht en vond het fantastisch..kreeg ze van mn oma en wat een geweldige dag was dat!

Zou het ook nooit zo vroeg doen, vind het ook niet mooi, maar ieder zn eigen natuurlijk!

Ik ben zelf van sept 2010 en maart 2012 forum(ja weer kleintje op komst) maar heb ook een dochter die van de week 4 wordt,en ook zei kreeg met 11 mnd haar 1ste oorbelletjes,oke op het moment dacht ik ook even:wat heb ik gedaan!!!was natuurlijk even huilen,maar was zo over en het stond haar zo schattig.als ze zo klein zijn kun je zo ook goed schoonmaken.hier nooit geen problemen meer gehad,mn nichtje kreeg ook pas haar oorbelletjes met 4 jaar,omdat ze dat zo graag wou,nou er zat er 1 in,daarna wou ze niet meer en heeft ze heel die juwelier op zn kop gezet en dr moeder uitgescholden,dus ik ben ook een voorstander van zo rond 1 jaar.persoonlijk vind ik 6 mnd nogal jong!maar ieder zijn keuze
liefs jootje

Terug
Bovenaan