Gazelle bloom

Oktobermama

New member
<p>Na lang wikken en wegen in de lockdown een moederfiets besteld en wel de Gazelle Bloom. Gelukkig een goede deal, thuis bezorgen, afstemmen op mij en 2 weken proeffietsen. <br />Nu is deze dus bezorgd met voorzitje van Yepp erop. Ik kan niet opstappen. De ruimte tussen stuur en zadel is zo smal. Ik ben klein (1,63) heb de kleinste frame maat en zadel staat op zijn laagst. Ben niet de slankste maar met maatje 40 lijkt me dat je gewoon op moet kunnen stappen. Volgens de leverancier is het wennen en oefenen met op en af stappen. Maar nu lijkt de enige mogelijkheid om mijn been over het zadel te zwaaien zoals op een herenfiets. Lijkt me toch niet de bedoeling. Stuur zou niet verder naar voren kunnen. Herkent iemand dit probleem of ligt het aan mij(of de fiets?)?</p>
 
Heeel herkenbaar! Ik heb dit ook met een zitje voorop. Zelf 1,57m. Wij hebben ervoor gekozen om een moederstuur erop te zetten zoals deze: https://www.enjoy-meerens.nl/moederstuur/
Bij deze lukte het goed!
 
Wij hebben ook de gazelle bloom, en zelfs met hoogzwangere buik kon ik nog makkelijk op het zadel komen met kind in voorzitje, ook de thule yepp. Overigens ook niet de allergrootste (1.68). Staat alles wel goed afgesteld? 
 
Volgens degene die het bezorgd heeft wel, die heeft ter plaatste nog het zadel verlaagd en het en en ander aangepast... ik moet proberen meteen op het zadel te gaan zitten met de fiets schuin. Vind het lastig want kan met mijn tenen bij de grond. Ik zou liever gewoon tussen zitje en zadel staan en zo opstappen zeg maar, maar dan zit het zitje dus in de weg. Ik twijfel om deze gewoon retour te doen en toch maar naar een fysieke winkel nu het weer kan. Volgens de bezorger zijn alle moederfietsen zo en dus wennen.
 
Ik had een moederfiets, moest ook eerst op het zadel gaan zitten, kon er met tussen door stappen. Volgens mij hoort dat een beetje zo bij moederfietsen. Het is echt even wennen. En anders gelijk je kindje in een achterzitje?
 
Herkenbaar. Ik had de gazelle bloom en heb hem verkocht om die reden. Ben 1.57m en 58 kilo, dus aan je gewicht ligt het echt niet. Het lijkt bij de kleinste framemaat gewoon niet helemaal te kloppen ofzo. Ik heb nu een elektrische fiets met zo'n mooie thule bak die je erachter kan hangen. Heerlijk en mijn twee kids zitten fantastisch achter de fiets!
 
Ik heb dus geen moedefiets, maar de gazelle heavy duty ook met yepp voor en achterzitje. Ben ook 1.63 en ik kan hier gewoon makkelijk opstappen. Heb laagste frame maat en kan terwijl ik op zadel zit met voeten bij de grond. Van een speciale moeder fiets zou je dit dus echt wel mogen verwachten.
 
Ik heb ook de Gazelle Bloom met een Thule Yepp zitje erop en ik herken dit helemaal niet. Kon inderdaad, net als Eva, hoogzwanger nog makkelijk opstappen met mijn oudste in het zitje. Ik ben zo'n 1.70m en absoluut niet slank.
 
Terug
Bovenaan