Geboorteplan

De meeste dingen zijn al genoemd. Ik had er ook in staan dat ik indien nodig een infuus in mijn linker arm wilde krijgen en niet rechts zoals gebruikelijk is. Ik ben rechts namelijk heel erg moeilijk te prikken en vind infusen enzo toch altijd al naar. Nu heb ik inderdaad een infuus gehad in mijn linkerarm. Degene die hem ging zetten was er niet handig in (zei ze zelf ook eerlijk) en pas de derde keer zat hij goed. De hele vloer lag onder het bloed. Ik heb het allemaal van horen zeggen want van dat hele infuus zetten heb ik nauwelijks iets mee gekregen. Was veel te druk met weeen opvangen Haha. Maar vooraf gaf het mij wel rust dat het in mijn plan stond dus zou het er een volgende keer weer in zetten.

Om het jou en lezers van je plan makkelijker te maken kun je deze pictogrammen gebruiken: https://www.samsarabooks.com/boeken/positief-over-bevallen/. Fantastisch boek ook, mocht je nog tijd hebben! Heel makkelijk leesbaar en super mooi en informatief. 

Verloskundige heeft mij alleen gevraagd om er over na te denken, maar hoefde het niet op te schrijven. Er was wel een langere afspraak om het eea te bespreken maar we waren zo klaar en ze heeft de belangrijkste dingen opgeschreven.
bij mij ons mocht het plan ook zijn dat er geen plan was.
belangrijkste wat ze me nu meegegeven heeft is dat ik op het moment zelf aan moet geven wat ik wel/ niet wil.

Het is goed om voor jezelf op papier te zetten wat je prettig lijkt. Maar zorg vooral dat je je man goede instructies geeft. Hij kan er tijdens de bevalling voor zorgen dat alles volgens jouw wensen verloopt ( voor zover dat mogelijk is natuurlijk) Jij kan je dan concentreren op de weeën.
De eerste keer had ik een mooi plan, maar liep alles anders. De tweede keer wist mijn man wat ik wel en niet wilde en hij zorgde daar ook voor. Overigens wist ik toen zelf niet meer wat ik eigenlijk wilde. Alles wat de eerste keer prettig was vond ik nu vervelend?  

Terug
Bovenaan