geboorteplan

Ik denk ook niet an een geboorteplan.
Gewoon allen met mijn vriend vk en kraamzorg lekker rustig.
Mischiem de bad vol laten lopen voor het geval dat ik wil ff ontspannen maar zal wel lukken?dat is ook de vraag,veder niets bijzonder.gewoon bevallen.
grt emi

Ik maak geen geboorteplan. De eerste keer had ik alles besproken met manlief en vk. Maar ja, alles loopt toch anders.
De eerste keer voelde ik me fijn in mijn bad, de tweede keer stopte acuut de weeen toen ik in bad lag. Gelukkig weet mijn man wel waar ik mij goed bij voel en ik heb bij de vorige bevallingen steeds zelf goed kunnen aangeven wat ik wilde.
Beste Emi, ik kan ook niet slapen, volgens mij worden we voorbereid op nachtelijke voedingen!
groet, jessica

Ik heb WEL een geboorteplan!
Ik denk dat niet iedereen precies weet hoe dat 'ingevuld' dient te worden, gezien jullie reacties zoals 'het loopt toch vaak anders'.

Juist om te voorkomen dat je in situaties komt die anders zijn dan anders, kun je je wensen juist op papier zetten. Mij heeft dit veel rust gegeven, aangezien ik best opzie tegen de bevalling. Ook voor mijn man is dit een steuntje in de rug wat ik precies van hem verwacht als de bevalling begint. Uiteraard hebben we het er ook over, maar we vonden het allebei fijn om op papier te hebben, zodat het straks geen chaotische toestand wordt en gedacht wordt 'hoe hadden we dat ook alweer afgesproken?', zeker als je zelf niet meer in staat zou zijn je wensen kenbaar te maken.

Volgende week bespreken we het met de vk, Kraamzorg heeft het al ingelezen tijdens het intake-gesprek en gaf zelf aan het prettig te vinden om bepaalde wensen van tevoren al kenbaar te hebben.

Ik vind het een erg prettig idee!

groetjes!

Hallo Mamamaart2011

kan me voorstellen dat het voor sommige juist een gerustgesteld gevoel geeft.

Ik heb nu 2 bevalling mee gemaakt, en de 1e was weer heel anders dan de 2e. Bij de 1e wou ik absoluut niet onder de douche (terwijl me dat van tevoren wel fijn leek) en bij de 2e vond ik het heerlijk onder de douche!!
Ik bedoel maar niet alle dingen kun je van tevoren weten!!

Dus een geboorteplan kan heel fijn zijn, maar ook daar zou ik me niet te krampachtig aan vasthouden!

Groetjes Anne

Maar dat soort dingen horen toch ook niet thuis in een geboorteplan??? Dat kun je toch ook niet van tevoren weten?
Daarom vraag ik me af of sommigen wel weten wat het precies inhoud...

Ik heb daar bijvoorbeeld dingen ingezet
- wat ik wel en niet van mijn man, vk en kraamzorg verwacht
- in geval het toch een ziekenhuisbevalling wordt, welke vormen van pijnbestrijding eventueel
- over de eerste minuten na de bevalling (ik wil de controles graag kunnen zien die ze met de kleine doen), als alles goed is graag z.s.m. starten met borstvoeding etc.

Dat zijn dingen die je wel al kunt aangeven en die ook niet anders zullen lopen zonder dat mijn wensen niet gerespecteerd worden!

Houdingen e.d. tijdens weeën horen hier dan ook niet in thuis, dat valt niet te plannen. Het is wat anders als je al bij voorbaat met je vk afspreekt dat je in bad of op de baarkruk wilt bevallen!

Maar nogmaals, iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelt, maar het is misschien wel de moeite waard om eens te kijken wat nu ECHT in een geboorteplan thuis hoort!

Groetjes!

Terug
Bovenaan