geboorteplan

De controles heeft de vk bij ons zoontje letterlijk naast mij op bed uitgevoerd zodat ik alles kon zien tot op de cijfers van de weegschaal toe,
gelijk na de controles kreeg ik ons mannetje weer terug en werd hij aangelegd.
Pijnbestrijdingswensen heeft onze vk zelf naar gevraagd en hij heeft dit opgeschreven in mijn kaart.
Zo doet onze vk het hier altijd, dus daarom hoef ik geen geboorte plan en zie ik wel hoe het loopt, dat bedoelde ik dus met zie het wel.

Liefs Marina

Hoi,
Ben het wel met mamamaart eens, het gaat er niet om dat het niet anders kan verlopen, maar wat je het liefste wilt!
Zoals de baby direct aan de borst- geen medicatie tenzij echt nodig ed.
Je hoeft het niet per se op papier te hebben, maar zorg wel dat dingen duidelijk zijn, zodat zover mogelijk de dingen gaan zoals jij dat wilt.
Zo heb ik een heel aantal vrouwen zien aangeven dat ze geen stagaires willen, nu kun j edat wel bespreken met de kraamzorg/vk, maar als je naar het ziekenhuis gaat/moet kan het zomaar dat iemand anders het overneemt die niet op de hoogte is!
Mijn man vergeet dat soort dingen niet en blijft altijd heel rustig maar sommige zijn echt stresskikkers tijdens een bevalling, dan is het wel fijn als ze niet alles aan jou hoeven vragen en toch weten wat je wilt!!
Liefs MJ

Hier ook een geboorteplan en sluit me ook aan bij mamamaart. Je kunt de geboorte niet plannen en daarvoor is het ook geen plan. Je kunt wel aangeven wat je wel of niet wenst: wie je erbij wilt hebben, wat je niet fijn vond in een vorige bevalling en dus wel wilt voorkomen, wie de navelstreng doorknipt, dat je het niet wilt weten als je ingeknipt wordt (moeten ze maar doen), etc etc.

Je kunt er ook inzetten wie je zelf bent. Ik weet bevoorbeeld van mezelf dat ik niet altijd direct luister naar een goede tip, maar als zij echt denken dat het werkt, ze het maar niet zomaar moeten opgeven. Kan zeggen, dat kan je man toch aangeven: mag hopen dat ie het dan te druk heeft met mij rustig houden en masseren :p

En wat als er toch een keizersnede moet plaatshebben? algeheel of ruggeprik? Wie doet de eerste opvang van het kind? Wie knipt dan de navelstreng door? allemaal zaken waar je wel een hand in kan hebben!!!

Vorige week werd ik plots opgenomen (doorbloeding van de navelstreng was niet optimaal gecombineerd met achterliggende groei) en vroegen ze gelijk of ik een anamneseformulier had en een geboorteplan. verpleegkundige vond het een mooi geboorteplan en ook duidelijk en zij dat ze daar echt wat aan hadden.

inlezen kan geen kwaad, erover nadenken ook niet, en waarom dan niet ook even op papier zetten. Je hoeft je er niet aan te houden! Maar het schept wel wat helderheid voor iedereen aan het bed.

Terug
Bovenaan