Gebroken nachten, 3 R'en, peptalk gevraagd!

Hoihoi,

Goed van je dat je het gaat proberen.
In het begin zal het moeilijk zijn, maar geloof me gaat steeds beter.
Even over de R van Regelmaat.
Hou je aan je eigen regelmaat, daarmee bedoel ik dat je je afspraken daar omheen moet plannen.
Op een gegeven moment gaat hij zo en zo laat slapen en daar moet je niet vanaf wijken tenzij het een hele belangrijke afspraak is. Als anderen mensen dat raar vinden is dat hun probleem en niet de jouwe.
Vooral de visite  vindt het nog weleens jammer dat het kind niet op bepaalde tijdstippen wakker is en of ze toch niet even mogen kijken. Nee dus.Jou kindje heeft die regelmaat misschien wel meer nodig dan een ander kindje en dat moet je hem dan ook geven.
Doe wat je hart je ingeeft!!

groetjes

Hoi 10e,

Er hebben er al velen gereageerd met uitgebreide tips.
Het is al twee keer genoemd, maar het boek van Ria Blom, regelmaat en inbakeren, heet het volgens mij, is echt een uitkomst. Hierin staan hele praktische tips om met name de regelmaat te gaan hanteren en vooral vast te houden.
Onze dochter sliep ook heel onrustig. Viel moeilijk in slaap, omdat ze zichzelf iedere keer wakker hield met haar wapperende armen. Wij zijn toen een bakerzak gaan gebruiken. Dit is een soort slaapzak zonder mouwen. Iets minder drastisch dan het echte inbakeren, maar voor onze dochter een uitkomst. Zodra we haar in de bakerzak deden en in haar bed legde, samen met de regelmaat van Ria Blom, sliep ze uren achter elkaar. Ze ging ook heel snel de nachten toen doorslapen. Ook al kreeg ze borstvoeding.
Informatie over de bakerzak is te vinden op www.bakerzak.nl.

Ik wens je veel sterkte en ik hoop echt dat je snel een oplossing gaat vinden.

groet,
Zustermam

Hoi 10e, hoe gaat het nu? Hoe verlopen de nachten? En hoe lukt het je om de 3 R's in je ritme te krijgen?
Het is heel erg kijken naar je kind, en hem volgen. Is hij snel overprikkeld? Is het een onderzoekend kindje, dat overal bij wil zijn? Er zijn geen gouden regels te vinden die voor ieder kind opgaan. Ik heb zelf 4 kindjes en wat bij de een werkte, werkt bij de ander weer niet. Dus ook met ons vierde kindje heb ik heel erg moeten zoeken naar wat bij haar werkt.
Onze oudste was een huilbaby die overdag nauwelijks sliep. Met de anderen ging dat beter.
Enne.... het is echt waar: ooit wordt het beter. Je kunt er nu misschien niet 'overheen' kijken, maar er komt een tijd dat je gewoon lekker om 21u je bed in kunt duiken met een boek. Bij de een wat sneller dan bij de ander, maar het komt. En gun jezelf de tijd om te wennen, te herstellen, moe te zijn enz. Succes!

Hoi 10e,

Ik las het ook al bij een van de andere dames, maar als je tips wilt om regelmaat aan te brengen, moet je het boek "Regelmaat en inbakeren" van Ria Blom echt lezen, dat is heel duidelijk! Wij hebben het vanaf dag 1 na de geboorte toegepast en het werkte heel goed.

Ons zoontje sliep weliswaar pas met bijna 14 maanden helemaal door, maar hij sliep al heel snel van 8 uur 's avonds tot 4 uur 's nachts, dan een voeding en dan weer door tot 8 uur 's ochtends. En 1 voeding 's nachts (10 minuten eruit en dan zelf ook weer verder slapen) is prima vol te houden.

Veel succes!

Groetjes,
mama in amsterdamzuid

Hoi lieve meiden,

Ik heb zojuist de 'bijbel' van Ria Blom besteld hoor! Nadat ik de werkelijk absurde hoeveelheid enthousiaste recenties op bol.com ook nog eens had gelezen kon ik er toch moeilijk omheen dat dit boek een aanrader is.
Ik ga het boek van het weekend eens goed lezen, en dan volgende week beginnen met toepassen. Ik heb dan nog geen afspraken staan ofzo, dus kan ik me even helemaal richten op regelmaat en eventueel inbakeren!
Ik heb een paar weken geleden al een puckababy voor Noah besteld en hem 2 keer geprobeerd hierin te doen, maar beide keren begon hij hard te huilen. Ik dacht dus dat inbakeren niets voor hem was, maar heb net ook wel in de recenties gelezen dat veel baby's in het begin huilen bij het inbakeren, dus misschien moet ik het toch nog een kans geven.

Verder was vannacht de derde nacht dat ik Noah na zijn één na laatste fles naar bed heb gebracht met het 'ritueel'. Ik lees hem een verhaaltje voor op zijn eigen kamer met gedimde lichten en zing 'slaap kindje slaap' voor hem. De eerste nacht viel hij direct in slaap maar zowel gister als vandaag heeft hij flink tegen liggen stribbelen. Ik heb wel volgehouden en hem in zijn bedje laten liggen, alleen een paar keer naar boven gegaan om hem te troosten. Uiteindelijk viel hij dan wel in slaap...
Vandaag was het echt een strijd.. man man, ik hoor nog steeds het gekrijs nagalmen in mijn hoofd. Vind het echt wel moeilijk hoor, om hem een tijdje te laten gillen! Ben toch geneigd om te denken dat een baby niet zomaar huilt, dat er dan echt wel iets aan de hand is.
De laatste fles voor de nacht gaat wel steeds prima. Die geef ik gewoon op zijn kamertje, ook weer met zo min mogelijk lichten aan.

Nu ik er zo mee bezig ben en informatie aan het verzamelen ben merk ik wel steeds meer dat Noah best wel onrustig en driftig is. Als hij bijvoorbeeld ook maar één minuut op een flesje moet wachten begint hij echt ontzettend driftig te krijsen. (overstrekken, gebalde vuistjes enz.) Zó hard, dat snerpt echt door m'n hoofd heen! Ook kan hij zichzelf amper een paar  minuten vermaken bij de box bijvoorbeeld, dan begint hij alweer keihard te huilen, net zolang tot ik hem troost.
Ik hoop echt dat we hem wat rustiger en meer tevreden kunnen krijgen, want het lijkt me voor hem toch ook niet leuk om zich zo te voelen!

Dat maakt me wel benieuwd; zijn hier meer moeders die een onrustige en driftige baby hadden, maar wat later wel een lief en rustig kindje werd? Of is een drukke baby ook een 'garantie' voor een druk kindje later?

Groetjes 10e

PS. Pff, aan de ene kant lucht het zo heerlijk op om hier open over te kunnen 'praten' op het forum, maar aan de andere kant voelt m'n moederhart zich wel een beetje schuldig nu.. Dus wil ik toch nog even zeggen dat we een prachtig mooi en lief knulletje hebben, waar we (evengoed) heel blij mee zijn hoor!

Terug
Bovenaan