Gebruiken jullie vitamine D druppels?

Hallo Moeders ...

Zou graag willen weten of jullie vitamine D druppels gebruiken voor jullie kindje. Ik gebruik ze wel maar vraag mij nog steeds af of het NU ECHT nodig is. Het CB adviseert met klem het te gebruiken tot je kindje 4 jaar is maar ja, het CB adviseert wel meer en dat hoeft niet altijd het beste te zijn.

Bedankt alvast voor jullie reactie.

Groetjes Esther
 
Hoi,

Vitamine d heb ik altijd gegeven en nog, al moet ik zeggen dat is het soms vergeet nu ze wat groter worden, en ja vroeger kregen de kinderen het niet, die werden ook groot, maar kwaad kan het niet, dus ik zou het gewoon blijven geven!

Gr MJ
 
Ik geef ze ook en nu ik bijna over ga van opvolg naar gewone melk al helemaal. Het lijkt me wel beter voor stevige tanden en botten en kwaad kan het sowieso niet. wat is ECHT NODIG in veel landen en vroeger deden ze dingen die wij doen niet en natuurlijk worden kinderen dan ook groot maar de adviezen zijn er niet voor niets. Ik vind het jammer dat er vaak twijfels zijn bij adviezen van artsen of het cb.
Groetjes Esther
 
hihihi, ik herken die vraagtekens bij de adviezen van het cb. Bij mij adviseren ze soms dingen waarbij ik iets denk dat ik maar beter niet op een openbaar forum kan zetten.

Maar vitD zou ik wel geven hoor! Het is niet schadelijk als je het niet geeft, maar het geeft net dat beetje extra mee aan je kindje....
Ik heb het potje staan, maar ik moet eerlijk toegeven dat ze maar 1 keer per maand krijgt, want ik vergeet het gewoonweg.....
Als je ze niet meer wilt geven, kun je ook zorgen om vaak lekker buiten te zijn met je kindje want onder invloed van zonlicht maakt de huid zelf ook vit D aan. Of je geeft alleen in de herfst en winter....
 
hoi esther,

ook ik geef vitD. in het begin vergat ik het ook, maar nu ik het op tafel heb staan vergeet ik het eigenlijk nooit.
en ja als ze er sterke botten en tanden van krijgen is het nooit slecht.
 
hoi meiden,

Ik lees nu net dat door de zon je huid het dus zelf aanmaakt, ik vond het namelijk al zo raar dat het cb mij vertelde dat het helemaal niet nodig was om vat D te geven. maar hier krijgen we natuurlijk wel erg veel zon.
 
kinderen tot 4 jaar kunnen geen vitamine D via de huid aanmaken door zonlicht daarom wordt vitamine D druppels/capsules geadviseerd.

Geef je opvolgmelk is het niet nodig omdat daar al vitamine D in zit.

 
Wij geven nu nog geen vitamine D druppels omdat onze zoon nog opvolgmelk krijgt maar volgende maand ga ik beginnen met gewone melk en dan krijgt hij ze wel.

Groetjes,

Miriam
 
Terug
Bovenaan