Gebruiken jullie vitamine D druppels?

het ligt eraan of je borst of flesvoeding geeft ik gaf eerst bv maar toen ik over was gegaan op de fles hoefde ik het niet meer te geven toen ze minimaal 600cc per dag kreeg.
 
Vitamine D valt onder bijvoeding...
 
Voortijdig iets anders in je baby stoppen dan moedermelk kan het beschermlaagje beschadigen, zelfs al is het maar één keer. Dat is een confronterende gedachte, want heel veel moeders hebben (om welke reden dan ook) hun kindje wel eens bijgevoed met kunstvoeding of alvast een hapje Olvarit gegeven. Nogmaals: geen veroordeling vanuit deze kant; ik vertel alleen wat er fysiologisch gezien in de darm gebeurt op dat moment.
 
DARMRIJPING BIJ BABY’S

Dat beschermende laagje is dus hard nodig, en pas na (ongeveer) zes maanden is dat voldoende stevig opgebouwd en zijn de cellen van de darmwand voldoende ‘gerijpt’ om iets anders dan moedermelk te kunnen verteren. Ook heeft (in een gezonde situatie) dan de darmflora de tijd gekregen om zich te vestigen. Met de bijvoeding komt er namelijk een hele nieuwe golf van darmbewoners mee. Onze darmen zijn kwetsbaar (ook als volwassene nog), omdat ze een bijna open verbinding vormen tussen de buitenwereld (voeding en dergelijke die we er van buitenaf in stoppen) en de binnenwereld (bloed en lymfe, organen etc). Reken dus maar dat die passage stevig verdedigd wordt. Tot de tanden toe bewapend, zou je kunnen zeggen
 
Ik ben dus snel gestopt met vitamine D, ze heeft enorme darmkrampjes, niet heel gek als je dit leest 
 
Pas was er weer in het nieuws eind november dat in de vit d van D.avitamon weer iets toegevoegd is waarvan men niet met zekerheid kan zeggen dat het niet schadelijk is voor kids onder een jaar. 
 
Tja vroeger kregen we fluoride tabletjes, later beweerde men dat het ook slecht was. 
 
Mijn kind krijgt al 19 maand vit d van het merk hierboven en op veel verkouden zijn na doet ze het prima ;)
 
Vitamine D is heel belangrijk! Helaas is hier nog steeds veel onbekendheid over. Eigenlijk komt iedere volwassenen een D tekort omdat we simpel weg te ver bij de evenaar vandaan wonen. Hier in Nederland is de zon niet sterk genoeg om het hele jaar voldoende uit te halen. 
De tekort aan D kan zoveel nare bijwerkingen geven. Wat veel mensen ook niet weten is dat een vitamine D een vetoplosbare vitamine is. Dus een tabletvorm of in een multi wordt niet of nauwelijks opgenomen. Oudere mensen hebben veel last van botontkalking en dat grotendeels komt dat door een tekort aan D. Echter werd vroeger ook al een vitamine D geadviseerd. Althans, ik ben 31 jaar en toen werd het ook geadviseerd. Voor volwassenen kan een tekort aan een D vermoeidheid en neerslachtigheid veroorzaken. New Care heeft een vitamine D zonder onnodige toevoegingen. Ga eens naar een zelfstandige drogist, deze kunnen je goed adviseren over een vitamine D. 
 
Hier kun je ook informatie vinden over vitamine D voor kinderen. https://www.flinndal.nl/kinderen/belangrijke-voedingsstoffen Ik heb 3 kinderen en gedurende de wintermaanden zorg ik dat ze allemaal hun extra vitamientjes binnen krijgen. Niet alleen vitamine D, ook geef ik ze dagelijks omega 3 vitamine en een multivitamine. 
 
Terug
Bovenaan