Gedoe met spenen

Hoi, ik gebruik flessen en spenen van Avent. Gisteren avond heb ik in de 180 ml fles voor het eerste een lepeltje rijstebloem (lepeltje formaat dat bij flesvoeding zit) gedaan om eens te proberen. Standaard gebruikt Caspar nu de 2 speen. Maar dat was natuurlijk veel te klein voor de fles met rijstebloem. Dus de I, II, III speen van Avent erop gedaan. Echter geen enkele stand deed het goed voor mijnheer. Bij alle standen (stand naar het neusje toe) liep de melk vooral over zijn gezicht heen in plaats van in zijn mondje. Wat doe ik verkeerd of hoe kan het anders?
 
Hoooooi!

Ik had precies hetzelfde probleem! hahaha
Had al nummertje 3 gehaald, maar verstopt ook en die 1-2-3 is inderdaad veel te veel ineens.

Weet je wat ik gedaan heb?
Nummertje 1 gepakt (die heb je vast ook nog wel) en met een scherp schilmesje een klein gleufje geprikt tussen het gaatje en het middelste puntje van de speen.
Werkt perfect!
Mocht hij nog erg lang doen over de fles (wat me sterk lijkt), dan kun je het gleufje wat groter maken.

Succes!

xxx
 
ja dat probleem ken ik, ik gebruik nog wel de 123 speen maar ik doe dan wel 3 schepjes in de fles op 180 ml.
dit gaat nu wel goed. al is de fles nog steeds snel leeg maar hij kan het tempo wel aan en heeft hierna ook een verzadigd gevoel want hij klaagt niet dat hij nog honger heeft.
juulke@ het is trouwens wel een goede tip van je. ga het ook proberen.
 
Terug
Bovenaan