<p>Hallo, </p><p>Zoals de titel al zegt ben ik genoodzaakt minder te gaan werken omdat de kinderopvang te duur is. Ik heb van het weekend een berekening gemaakt en ik zou dan voor 2 dagen opvang 700 euro moeten betalen waarvan wij maar 200 euro van terug krijgen. Dit viel ons waar tegen omdat we hadden verwacht dat het wel iets meer zou zijn. Helaas wil mijn moeder niet oppassen ivm haar fulltime baan ernaast. Mijn vader woont te ver en mijn schoonouders kunnen ook niet oppassen.</p><p>Als ons kind 1 dag naar de opvang gaat ipv 2 dagen dan kost dat 350 euro en krijgen wij 100 euro terug. Dus dat zou betekenen dat het ons 250 euro kost voor 1 dag opvang en 500 euro voor 2 dagen. Als ik dus minder ga werken hou ik uiteindelijk bijna evenveel aan salaris over. Klopt dit wel, is het echt zo duur??? Persoonlijk zou ik niet helemaal willen stoppen met werken omdat ik niet gelukkig wordt van elke dag thuis zitten. Maar snap heel goed Dat mensen die beslissing nemen hierdoor. Ook hebben wij geen recht op kind gebonden budget, ongeacht ik een dag minder ga werken. </p>